TEENAGE FANCLUB U &TD-U

Lijena ljepota škotskog popa

  • Autor: Bojan Stilin
  • Zadnja izmjena 07.11.2010 16:43
  • Objavljeno 07.11.2010 u 12:00
Teenage Fanclub 07

Teenage Fanclub 07

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Prije nego je postao sinonim za gole grudi, mesne haljine i slične konceptualne trikove kakvi danas vladaju pop ljestvicama, termin pop je označavao melodičnu, harmonično otpjevanu i nježno odsviranu glazbu. Subotnji koncert Teenage Fancluba u zagrebačkom Teatru &TD, kojim su otvorili europsku turneju, pokazao nam je da ona može živjeti i izvan svog vremena

Baš kao i nastup Dinosaur Jr.-a prošlog ljeta u Boogaloou, dolazak glasgowskih majstora nije mogao doći u bolje vrijeme – vodonoše glazbe koja je devedesetih vladala MTV-jevim '120 Minutes' vratili su se jednim od svojih najboljih albuma u karijeri. 'Shadows' donosi dvanaest zrelih power pop ljepotica dotjeranih do razine vrhunske sofisticiranosti, s lucidnim zvukovnim rasponom od pop psihodelije Byrdsa ili Love preko šećerastih aranžmana do pedal steel začina.

Matej Grgić

Matej Grgić

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Tu sličnosti s Dinosaurima ne prestaju – i Fannies, kako im fanovi tepaju, otresli su se velike izdavačke kuće, objavljuju glazbu za svoj label (u SAD-u ih zastupa cijenjeni Merge) i uživaju u ležernom tempu poznih dana svoje karijere, bježeći od medijskog eksponiranja principom rada 'do it yourself', koji ih je i održao kompaktnima svih ovih godina.

A kompaktnost je ključna riječ kad u bendu imate tri autora, čije pjesme su podjednako zastupljene kako autorski, tako i izvođački. Ne samo da svatko od autorskog trojca (Norman Blake, Raymond McGinley i Gerard Love) pjeva svoje pjesme, već je i popis pjesama koje izvode uživo složen tako da svaki autor ima podjednako vremena otvoriti dušu publici. Rijetko viđena demokratičnost prebijala se preko leđa bubnjara (bend ih je dosad promijenio četiri), no u današnjoj postavi ponovo je originalni bubnjar Francis MacDonald, a David McGowan pomaže na klavijaturama i trećoj gitari.

I kad se petorka sa 'Start Again' nježno ušeće u srca oko 400 prisutnih u Teatru &TD, jasno je da odatle ne namjerava izaći naredna dva sata. Jednostavno odjeveni, sa sve više sijedih vlasi (osobito kod ležernog McGinleya) i bez puno priče (ne računamo li Blakeovo hrvatsko 'hvala'), Fannies pokazuju da su tu samo zbog pjesama. A one se smjenjuju kao na tekućoj traci, i imponiraju svojim lijenim ritmom, razoružavajućim melodijama i višeglasnim vokalnim harmonijama.

'Baby Lee'

Iz prvog dijela koncerta žmarci su nas ponajviše prošli na krasne 'Don't Look Back' i 'I Need Direction', koje su podsjetile koliko Weezer, Fountains of Wayne i cijela prekooceanska stadionska pop ekipa duguju Škotima. S novog albuma ponajbolje je zvučala Blakeova 'When I Still Have Thee', a regularni dio koncerta završen je nakon sat i pol ponajvećim hitom benda 'Sparky's Dream' i legendarnom 'The Concept'.

Za uživanje i vrlo aktivnu podršku bendu zagrebačka je publika nagrađena dvama bisevima, što na japanskom i američkom dijelu turneje nije bio slučaj, pa smo uz sjajne 'Discolite' i prvi singl benda 'Everything Flows' dobili i 'He'd Be a Diamond', obradu The Bevis Frond, još jednih junaka druge ere britanskog psihodeličnog popa.

Nakon dva sata uživanja u melodijama koje su nas vratile na izvor pop glazbe, zaključak jednog posjetitelja koncerta da je 'ovo najbliže Beatlesima što ćemo se uspjeti primaknuti' ne zvuči nimalo pretenciozno. Stoga želimo Fanniesima makar da nastave svojim laganim tempom (jedan album u pet godina), tek toliko da znamo da su tu negdje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi