FRKA OKO LOGOTIPA

Je li sličnost Pule i Noira slučajna ili namjerna?

08.03.2013 u 15:05

Bionic
Reading

Tragom reakcija na društvenim mrežama vezanih uz sličnost loga ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli i tri godine starijeg loga Noir Festivala, potražili smo odgovor je li riječ o tehnici copy/paste ili nečem drugom

'Uočili smo kako logo ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli jako podsjeća na naš logo koji je nastao 2010. godine. S jedne strane, prilično neugodno nas je iznenadila činjenica da jedan tako velik festival poput Pule nije malo 'originalniji'. S druge strane, to nam imponira', rekla nam je glasnogovornica Noir Festivala Ana Petričić Gojanović, nastavivši:

'Oba loga izgledaju kao prosijavanje svjetlosti kroz rupice perforirane površine, na način kako su rađeni rani filmovi. Logo Noir Festivala izradila je 2010. godine poznata dizajnerica i ilustratorica Srđana Modrinić. Kako smo mala zemlja, sigurni smo da su dizajneri loga Pula Film Festivala upoznati sa Srđaninim radom i samim logom. No, je li sam rad slučajnost ili kopija, ne znamo.'


Autor spornog loga, Sean Poropat iz Studija Sonda, odbacuje ideju naslanjanja na logo Noir Festivala iz 2010, određujući uzore u tradiciji samog Pula Film Festivala. 'Rješenje 60. obljetnice PFF-a ima logičnu i utemeljenu genezu na identitetu implementiranom lani i povijesno utemeljenom identitetu Festivala, još od 70-ih godina. Naime, bijela točka na crnoj podlozi osnovna je optička vrijednost i jedan od glavnih gradbenih elemenata identiteta Festivala, a koja sugerira zvijezdu (jer se festival održava na otvorenom i nosi slogan 'Film pod zvijezdama')'.

'Novonastalo rješenje proizašlo je kao spoj starog i novog identiteta'


Za 60. rođendan bijele točkice posložene su u broj 60 i dodan im je ciljano efekt sjaja, iz nekoliko razloga: kako bi se potencirali element slavlja, sjaj zvijezda, sjaj svjećica na rođendanskoj torti, i što je najvažnije, svijeta filma. Naime, efekt svjetlosti/reflektora autentičnog za filmsku produkciju susreće se toliko često kada se priča o svijetu filma ili kazališta, kao što se pojavljuje filmska traka, redateljska stolica ili na primjer kokice.

Ovo nije službeni identitet Filmskog festivala u Puli koji, osim crne boje, nema nikakve sličnosti s Noir Festivalom. Sličan je samo efekt na broju 60 koji će se koristiti isključivo u ovogodišnjoj kampanji, tako da straha od miješanja u komunikaciji nema. Posebice jer je naša komunikacija usmjerena željama, dakle svjetlu svjećica i zvijezda koje ostvaruju želje, a ne prema filmu noir. Želimo naglasiti da je riječ o rješenju koje je nastalo na promišljanju, a da je korištenje tipografije koju je koristio film noir u identitetu, na našem broju 60 legitimno pravo svakog tko kupi dotičnu tipografiju', zaključio je Prorpat.