'KUNDERA' I 'MOŽDA DOGODINE'

Inovativni Urban i retro Prljavo kazalište

  • Autor: D.Jagatić
  • Zadnja izmjena 26.06.2012 09:45
  • Objavljeno 26.06.2012 u 09:45
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

EP 'Kundera' Damira Urbana slika je njegove trenutne kreativnosti kojoj je teško pronaći manu. Možda jedino naglasiti da su u pitanju neke od najboljih pjesama koje je dosad napisao i s pratećim bendom snimio. Istovremeno, Jasenko Houra vratio se u prošlost albumom 'Možda dogodine' koji vrvi staromodnim pop pjesmama, koje kao da nisu našle mjesto na nekim prethodnim izdanjima

Trebalo je punih šest godina da se nakon fenomenalnog albuma 'Žena dijete' Urban vrati na scenu, ali vrlo osrednjim albumom 'Retro'. No nakon što je došao sebi, pet godina kasnije snima 'Hello' kojim je načeo početak svoje nove kreativne faze koja je tri godine kasnije, odnosno 2012. godine, došla do vrhunca odličnim EP-jem 'Kundera'. Kako glazbena, tako i pjevačka, producentska, a prije svega aranžerska kreativnost.

Nakon albuma 'Hello! Urban se sa svojim starim rock drugom Vladom Simčićem Vavom upustio u snimanje live albuma 'No mix! No seks!', jednog od najboljih domaćih live albuma koji, iz nekog nepoznatog razloga, nije pronašao plodno tlo među njegovim fanovima. Ili barem u medijima. I tu je završila njegova poslovna suradnja s Croatiom Records, s kojom je bio 'u vezi' još iz vremena Lufera, od 1994. godine. I onda je upoznao Stjepana Hausera, a nekako tih dana i Borisa Horvata, direktora diskografske kuće Aquarius Records. Klik koji se dogodio s Hauserom blagoslovio je Horvat (i objavio im album), a Urban objeručke prihvatio veliku kreativnu slobodu koju je pronašao u Aquarius Recordsu.

I upravo to iskustvo live albuma i suradnje s Hauserom te nova diskografska kuća kao da su Urbanu dali krila koja je razvio upravo na novom EP-u 'Kundera'.Fenomenalni su aranžmani indie pop pjesama pomalo mračnog, ali izuzetno pitkog stila i njegovog jedinstvenog zvuka koji je već načeo na albumu 'Hello!'. Možda najjača strana novih šest pjesama jesu upravo aranžmani kojih se ne bi posramili ni najveći rock skladatelji današnjice, a koje je Urban savršeno spojio sa svojim stihovima, ostavljajući dovoljno prostora za glazbene intervencije svoje prateće četvorke koja si je također dala oduška. Prikladna količina elektronike u fuziji s emotivnim zvucima električne gitare  prati priču pjesme i daje dodatnu snagu snažnim stihovima.

Izgleda da je stvaranje novih pjesama u kući na Žumberku bio odličan potez, kao i instaliranje dijela opreme Mire Vidovića iz studija Morris te sama produkcija kojom su se poigrali Silvio Pasarić i Damir Urban. I dobro da su se zaigrali, jer EP svojom produkcijom vidljivo odskače od domaćeg prosjeka. Osim toga, članovi njegove četvorke su naglasili da im je takav način snimanja, a sve se snimalo svirajući uživo, bio puno humaniji i da su ovoga puta svjesno žrtvovali tehniku za emociju. Osjeti se! Ukratko, predivnih šest novih pjesama i odlična najava albuma koji nas očekuje u jesen ove godine.

Potpis videa ...

Za razliku od kreativnog Damira Urbana i njegove četvorke, stari rock lisac Jasenko Houra vratio se u prošlost i snimio novi album 'Možda dogodine' sa 12 novih pjesama, od kojih polovica kao da je nastala krajem 80-ih. Jednostavan je to, ali neinspirativan pop zvuk kao loš mainstream za obožavatelje grupe Prljavo kazalište, koji su im ostali vjerni još od 80-ih i koji u međuvremenu nisu slušali nikakvu drugu muziku osim svog omiljenog benda.

I dok je prvih pet pjesama i više nego blijedo i neinventivno zarobljeno u osamdesetima, šesta, ljubavna balada 'Voli me' možda je najsvjetlija strana ovog osrednjeg albuma. Lijepa je to i lagana pjesma puna emocija, s karakterističnim bas dionicama koje daju dodatnu veličinu lijepim Hourinim stihovima. Kao s početka karijere, kada je Prljavo kazalište imalo status istinski velikog benda s razlogom. Album se nastavlja prilično dobrim hitom u stilu Gibonnija, 'Sjeti me se', koji bi trebao pokazivati pravac razvoja Kazališta, ali ne pokazuje, jer odmah  slijedi nepotrebna pjesma 'Viva', u kojoj su, iz samo njima znanih razloga, ugostili Zorana Drlića i Davorina Bogovića koji se prenavljaju bez ikakvog smisla.

Ukratko, novi album Prljavog kazališta je pun staromodnih pop pjesama koje kao da nisu stale na neke prethodne albume pa su se pojavile na jednom mjestu bez reda i pravog razloga
. Prilično su dosadni aranžmani još dosadnijih gitarskih solaža neinventivnog mainstreama rocka koji niti ima snagu, niti ima stav, niti ima neku naglašenu vrijednost. Nema sumnje da će obožavatelji Prljavog kazališta još manje voljeti potpisnika ovih redaka i još više obožavati svoje heroje iz Dubrave, ali njima ionako nije važno što se događa na globalnoj sceni, već u njihovu dvorištu. Međutim, nakon 35 godina provedenih na sceni i 14 studijskih albuma iza njih, ipak je za očekivati daleko kreativnije pjesme grupe koja je svojim pjesmama udarila pečat na osmo desetljeće 20. stoljeća u povijesti pop/rock glazbe na ovim prostorima.

Urban & 4 'Kundera': 9/10 (Aquarius Records)

Prljavo kazalište 'Možda dogodine': 5/10 (Croatia Records)

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi