ALBUMI TJEDNA

Gary Barlow solo - pokušaj drugi

01.01.2014 u 11:17

Bionic
Reading

Treći album Grarya Barlowa nakon 14-godišne pauze u solo karijeri, osmi sad već pomalo umorne Birtney Spears, plus drugi mlade nade brit-rocka Jakea Bugga...


GARY BARLOW – SINCE I SAW YOU LAST

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Prvi pokušaj solo karijere Garya Barlowa, kojem su nakon raspada Take Thata 1996. predviđali status Georgea Michaela, raspao se u pepelu nakon samo dva albuma još prije ulaska u novi milenij. I tako se Barlow, iznimno talentiran autor (ili bolje, hitmejker), ali očito karizmom deficitaran izvođač, našao u poluanonimnosti debelo prije 30. godine života. Da stvar bude gora, tu mu je neželjenu iznenadnu dokolicu, htio-ne htio, ispunjavalo promatranje kako njegov nekadašnji kolega iz Take Thata s kojim se sada gledao preko nišana, Robbie Williams, 'zdepasti plesač iz T.T.-a' kako mu je tepao Noel Gallagher, postaje najveća pop zvijezda na planetu (s časnim izuzetkom Amerike, naravno). Mora da je boljelo, pogotovo što se Williams u godinama suradnje s Guyem Chambersom etablirao i kao sasvim solidan autor, pogotovo duhovit i autoironičan tekstopisac. No kasnije je Robbie 'pao', a Take That se skupa s Barlowom trijumfalno vratio na vrh. Nakon velikog pomirenja, prije svih Barlowa i Wiliamsa, pridružio im se i Robbie i jedna epska pop priča konačno je dobila svoj (stadionski) hepiend. Posljednjih godina Barlow je sudac u 'X Factoru', što je u pop svijetu ekvivalent otprilike poziciji ministra, a lani je od kraljice dobio i OBE orden i titulu. Dakle, trenutak za obnavljanje solo karijere ne može biti bolji...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Album otvara 'Requiem', efektna beatlesovska himna kojom nam možda Barlow i Williams žele poručiti da su upravo oni novovjeki Lennon & McCartney – poznavajući ego i jednog i drugog ne bi nas čudilo. Nakon toga ide zarazni singl 'Let Me Go' koji odaje aktualne folk utjecaje (npr. Mumford & Sons), pa 'Jump' koju je napisao sa sjanim Timom Rice-Oxleyem, glavnim autorom Keanea te 'Face To Face', starinski amerikanizirani duet s Eltonom Johnom. Bolje otvaranje Barlow, i dalje obdaren rijetkim darom melodije, nije imao ni na zadnjem albumu Take Thata, trijumfalnom 'Progressu'. Nakon toga slijedi nekoliko ugodnih, ne pretjerano živahnih mid-tempo pjesama ispeglanog, ali ipak visoko rafiniranog konfekcijskog popa i dojam ostane generalno i više nego ugodan...
NAJBOLJE STVARI Osim gore spomenutih još i melodiozne 'God', 'This House' i 'Since I Saw You Last'...
DAKLE Pet tjedana po objavljivanju, 'Since I Saw You Last' je i dalje u britanskom topu 3 (uz aktualne albume One Directiona i Robbiea Williamsa), pa se čini da će druga solo karijera Garya Barlowa biti znatno uspješnija od prve...

OCJENA: 8/10
DATUM IZLASKA:
25. studenog
IZDAVAČ: POLYDOR / UNIVERSAL MUSIC

BRITNEY SPEARS – BRITNEY JEAN

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Iako su, kao što je svojedobno legendarno poentirala Sarah Silverman, njeni najbolji dani odavno iza nje (a tada je imala jedva 25!), Britney Spears i dalje prodaje albume u par milijuna. Odavno ona već gleda u leđa mlađim curama poput Rihanne, Gage ili Katy Perry, no predaje nema...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Autorsko-producentski komitet je teško pobrojati, no osim uobičajenih 'sumnjivaca' a la David Guetta ili will.i.am, ima i par iznenađenja, prije svih William Orbit. OK, Orbit je logično riješenje ako znamo da je 'Britney Jean' najavljen kao njen najosobniji album dosad i onaj koji će ju preporoditi, njen svojevrsni 'Ray Of Light' (na kojem je Orbit naravno imao glavnu riječ). I zaista, album počinje trima vrhunskim komadima bezumnog modernog EDM-a – elektroničkom 'Alien' (Orbit!), duhovitom 'Work Bitch' i 'delikatnom' 'Perfume', i Britney je u sekundi u rangu gore spomenutih dama (dobro, možda ne baš Gage, ali od Perry, Miley i Ke$he svakako i nekoliko stepenica iznad). No onda uzde preuzmu zamorni, repetitivni, bezlični auto tune EDM pulupjesmuljci i ne puste ih do kraja albuma, pa prilika za re-invenciju ostaje trajno propuštena...
NAJBOLJE STVARI Osim navedena tri 'klasika' eventualno još i iznenađujuće 'žestoka' 'Passenger'...
DAKLE Britney nije još skroz za otpis, ali očito za više od par zgodnih singlova više nema daha...

OCJENA: 5/10
DATUM IZLASKA:
2. prosinca
IZDAVAČ: RCA / MENART

JAKE BUGG – SHANGRI-LA

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kako to obično i biva kad se stvara pretjerani hype tamo gdje mu nije mjesto (da ne kažemo radi pita od ...) i golobradi klinci proglašavaju novim Dylanima, konačan ishod i ne može biti puno bolji. Jake Bugg je starmali 19-godišnjak iz Notthinghama koji klasične rock, odnosno new wave ili pak rockabilly rifove miješa s još klasičnijim retro folkom, a na to 'lijepi' arhaične trubadurske, pomalo piskutave vokale. Za svoj drugi album potegnuo je do Kalifornije i Ricka Rubina koji mu je u svom Shangri-La studiju producirao korektan, ali hypea koji ga prati ni približno vrijedan album...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Rubinova 'ruka' se ovdje slabo čuje, a Bugg i ovaj put zvuči znatno bolje u mirnijim momentima, baladama ili stvarima srednjeg tempa nego u angažiranim socijalnim budnicama kakvih je bio prepun njegov debi, a i ovdje ih ima sasvim dovoljno. No problem je i dalje u uvjerljivosti i autentičnosti – Jake Bugg naprosto ne zrači i ne zvuči kao netko tko bi na svojim leđima mogao ponijeti renesansu britanskog rocka kako se tamošnji cehovski tisak nada. Osim toga, ne donosi apsolutno ništa novo ni svježe što već nismo čuli milijun puta, a najglasnije u zlatno doba britpopa...
NAJBOLJE STVARI 'Me And You', 'Messed Up Kids', 'Slumville Sunrise', 'What Doesn't Kill You', 'A Song About Love'...
DAKLE Jake Bugg definitivno nije bez talenta i svakako je najmanje kriv što ga se proglašava nečim što nije...

OCJENA: 6,5/10
DATUM IZLASKA:
18. studenog
IZDAVAČ: MERCURY / UNIVERSAL MUSIC