OPSESIJE SUVREMENOG DRUŠTVA

Zašto djevojčice od šest godina mrze svoja tijela?

26.04.2011 u 12:00

Bionic
Reading

Zastrašujuća je spoznaja da čak polovina djevojčica u dobi od samo šest godina mrzi svoja tijela i misli da su predebele, otkriva British Journal of Psychology. Do devete godine već ih je pola bilo na dijeti, a do 17 godine biti mršav želja je broj jedan gotovo svih djevojčica

Današnja djeca više nego li bilo koja generacija prije odrastaju s negativnom slikom o sebi. Reklamne kampanje, bilbordi sa savršenim tijelima, modni magazini plasiraju sliku ljepote i kod djece stvaraju određenu ranjivost da trebaju biti mršaviji kako bi bili ljepši. Putem ciljanih modnih reklama za djevojčice suptilno im se već u toj dobi poručuje da trebaju biti seksi i stylish.

Curice hodaju u visokim potpeticama, izgledaju starije nego što ustvari jesu, a granica između odraslih i djece kao da je izblijedjela. Male djevojčice i svakodnevno su bombardirane slikama modela koje su većini slučajeva polu odjevene, a zanimljivo je da ženski modeli imaju čak 20 do 50 posto manje odjeće nego li muški.

Nije stoga čudno da 50 posto djevojčica u dobi od šest godina misli da je predebelo, a do sedme godine taj postotak raste na 70. Do devete godine već ih pola bilo na dijeti. A u dobi od 11 do 17 imati mršaviju figuru želja je broj jedan većine djevojčica.

Ako vaša djevojčica ne želi jesti, muči je daleko veći i dublji problem

Izaberite trenutak i pričajte svojoj djeci o uspješnim ljudima koji su uspjeh postigli zbog snage i osobnosti, a ne zbog izgleda.

Objasnite im da poznati i slavni ne izgledaju u stvarnosti tako savršeno i da na njima radi mala vojska stilista, make-up artista i ostalih. Slušajte svoju djecu i neka vam se uvijek mogu povjeriti.

Spriječite ih da postanu ovisnici o šopingu. Opsesija kupnjom, brendiranom odjećom, isticanjem simbola, djeca uče da su izvanjske materijalne stvari važne. Gube svoju nevinost i zaigranost.

Budite dobar uzor

Idite u šoping kad morate, a ne da biste se razveselili nekom novom krpicom. Nemojte da šoping postane vaša glavna obiteljska aktivnost. Mnogimmajkama i kćerima ovo je, nažalost, jedina aktivnost koja ih povezuje.

Probajte im objasniti da reklame služe kako bi nam prodali stvari i upakirali ih što ljepše.

Budite uporni i sa svojom djecom puno pričajte, igrajte se, budite im podrška. U suvremenom svijetu iskrivljenih vrijednosti teško je odrastati.