JURAJ ZIGMAN:

U Jeleni Karleuši pronašao sam ženu koja najbolje predstavlja moj rad

12.03.2017 u 08:13

Bionic
Reading

Jedan od naših najuspješnijih dizajnera, Juraj Zigman (32), po povratku iz Milana u kojem je završio studij dizajna, osnovao je modni brend i već 10 godina uspješno stvara originalne kreacije koje su osvojile Hrvatice, a za njegovim dizajnom odavno lude i najveće domaće i strane estradne zvijezde. Sve o svom putu do vrha domaće modne scene, najdražim suradnjama, željama, planovima i osobnom stilu, riječki dizajner otkriva u intervjuu za tportal

Kada bismo u obilju talentiranih hrvatskih dizajnera trebali izdvojiti jednog koji dominira modnom scenom po pitanju prepoznatljive estetike, maštovitog i uvijek drugačijeg dizajna, dizajnera koji je uvijek korak ispred svih, a slobodno možemo reći i ispred vremena u kojem živi, onda bi naš odabir bez ikakve sumnje bio Juraj Zigman. Talentirani riječki dizajner etabliranog imena, kako u Hrvatskoj tako i u regiji, pa i šire, u vrlo kratkom vremenu ostvario je prepoznatljiv modni izričaj koji su vrlo brzo prepoznale domaće i strane estradne zvijezde.

Nakon završenog studija dizajna u Milanu pokreće vlastiti modni brend

Njegova modna priča započinje vrlo rano, još u srednjoj školi, kada je prvi put skicirao kreaciju te shvatio da je upravo to njegov životni poziv. Nakon završene Graditeljsko-tehničke škole u rodnoj Rijeci, Zigman je odlučio upisati studij dizajna na prestižnom talijanskom fakultetu Instituto Europeo di Design u Milanu gdje je i započeo karijeru.

Prijestolnica mode poslužila mu je kao odskočna daska za njegova zavidna postignuća na koja smo danas navikli. Još tijekom školovanja u Italiji Zigman je radio na brojnim projektima vezanim uz dizajn odjeće, modnih dodataka, interijera, pa čak i industrijski dizajn, a svojevremeno je s jednim od kolega pokrenuo i dvije kolekcije 'Zigman Crow' koje su 2005. i 2006. predstavljene na Milanskom tjednu mode.

Nakon što je iskustvo usavršio radeći dvije godine kao kreativni asistent za brend Roberto Musso, Zigman se 2007. odlučuje vratiti u Hrvatsku i započeti svoj brend. Nakon što je iste godine pobijedio na Fashion Incubatoru i osvojio svoje mjesto na Cro à Porteru, dalo se naslutiti da je riječ o mladom dizajneru o kojem će se još dugo pričati.

U današnje vrijeme kada nam je sve dostupno, kada je sve već izmišljeno i viđeno, biti prepoznatljiv je rijetkost. Katkad to može predstavljati i teret jer možete zapeti u istoj priči, ali ako radite na razvijanju te, popularno rečeno DNK, onda nema brige.

Njegov je stil prepoznatljiv i drugačiji

U 10 godina postojanja brenda Zigman je postigao zavidnu karijeru i prepoznatljive kreacije za kojim se trgaju vodeće zvijezde s naših prostora.

'To je ono što svaki dizajner mora otkriti u sebi i do čega mora doći. To mora čuvati, njegovati i razvijati, jer u današnje vrijeme kada nam je sve dostupno, kada je sve već izmišljeno i viđeno, biti prepoznatljiv je rijetkost. Katkad to može predstavljati i teret jer možete zapeti u istoj priči, ali ako radite na razvijanju te, popularno rečeno DNK, onda nema brige. Moj korzet sada i pred četiri godine ima istu DNK, ali to su različite priče, tehnike itd. Posebnost dolazi s puno rada. Do svoje DNK doći ćete samo ako naporno i predano radite te ako izađete iz zacrtanih okvira onoga što okolina smatra dobrim. Da sam gledao što prolazi na ovom tržištu i da sam išao linijom manjeg otpora, nikada ne bih pronašao svoju DNK. Uistinu je važno imati svoju priču bez obzira na sve', izjavio je Zigman u razgovoru za tportal.hr.

Priznaje kako ne dizajnira poput ostalih dizajnera

Inspiraciju za svoj dizajn crpi odsvud pomalo te tvrdi kako mu se nerijetko po glavi motaju gomile ideja. Ako se neke od ideja zadrže dulje, znak je to da je pronašao materijal za svoju novu kolekciju, no od ideje do realizacije često se izmijeni mnogo toga, a priznaje i kako stvara na pomalo atipičan način.

'Kako razmišljam, tako nailazim na tisuću ideja. Ako se neka od tih ideja zadrži dan poslije kada je krenem razvijati, gotovo uvijek ispadne nešto drugo. Radim na licu mjesta, ne radim skicu pa tek onda izrađujem po skicama, već odmah započinjem s izradom. Na taj način imam više slobode i nisam rob koncepta koji sam si ranije zadao. Tada nastaje zbrka, ali to je način na koji sam naučio raditi', objašnjava dizajner.

Neke od najvećih estradnih zvijezda na prostoru Balkana poput Severine, Nine Badrić i Jelene Rozge redovito imamo priliku viđati u kreacijama sa Zigmanovim potpisom, a kreirao je i kostime za Ninu Kraljić te za bosanskohercegovačke predstavnike na Eurosongu.

This outfit is EVERYTHING!🙌🏻🙌🏻🙌🏻

A post shared by JELENA KARLEUŠA (@karleusastar) on

Na estradnom nebu pronašao je svoju muzu

Ističe kako ga jednako veseli svaka suradnja, no u zadnje vrijeme možemo primijetiti kako njeguje suradnju s još jednim glazbenim imenom, a riječ je o srpskoj pjevačici Jeleni Karleuši, poznatoj po odvažnom stilu i istančanom ukusu za modu. Ako je suditi po spektakularnim kreacijama koje je za nju dosad dizajnirao, jasno je kako je između njih rođena posebna ljubav.

'Ne želim da moje klijentice budu prosječne ziherašice koje se moraju svima dopasti. Biti drugačiji i imati na sebi nešto što ne mora svatko razumjeti te nešto što će biti kritizirano, to je moja filozofija odijevanja.'

'Svaka žena s estrade priča je za sebe, ali sve imaju isti cilj – žele izgledati posebno i biti zapažene, a moj je cilj jednak. Želim da se svaka žena koja nosi moj dizajn tako osjeća. Želim da o sebi stekne taj stav i osjeti tu energiju kada odjene moju odjeću. Ne želim da moje klijentice budu prosječne ziherašice koje se moraju svima dopasti. Biti drugačiji i imati na sebi nešto što ne mora svatko razumjeti te nešto što će biti kritizirano, to je moja filozofija odijevanja. Ja radim takve kreacije, a ne kreacije na koje će se vrlo brzo zaboraviti ili za koje će netko reći da su OK, dobre ili lijepe. Želim izazvati reakciju', izjavio je Zigman koji je jednu ženu istaknuo: 'Svi znaju da sam pronašao ženu koja predstavlja apsolutnu DNK mog brenda, a to je Jelena Karleuša. S njom raditi, to je priča za sebe. Tu se najviše osjeti da ona nosi odjeću, a ne odjeća nju i to mi je jako uzbudljivo.'

Nedavno je surađivao i sa svjetski poznatom ženskom grupom Little Mix koja je pobijedila na britanskom talent showu, a dobio je poziv da kreira kostime za njihov nastup u londonskoj O2 Areni. Dizajnera ovakve ponude nimalo ne iznenađuju te je otkrio kako uskoro možemo očekivati još suradnja svjetskog kalibra.

#show #britawards #brits #zigman #littlemix @littlemix 😍😍 @jadethirlwall @perrieedwards @jesynelson @leighannepinnock 😘😘

A post shared by 🇿 🇮 🇬 🇲 🇦 🇳 (@zigman_official) on

'Danas svi žele imati nešto što nitko drugi nema, nešto egzotično, dominantno i stvoreno za scenu. Kad na tome radiš i kad od prve kolekcije pratiš taj smjer, naravno da nisi iznenađen kad netko to prepozna', tvrdi Zigman koji društvene mreže smatra glavnim kanalom komunikacije u današnje vrijeme te dodaje kako su upravo one najbolje mjesto za prezentiranje svojih kreacija – 'Vidimo radove ljudi iz Tunguzije i zašto se onda čudimo kada netko vidi tvoj rad u Hrvatskoj?'

Život u Rijeci nije ga sputao da se popne na sam vrh domaće modne scene

Dizajner s riječkom adresom na činjenicu da ne živi u Zagrebu ne gleda kao na otežanu okolnost te smatra kako mu to nikada nije odmoglo ili pomoglo.

'U ovom poslu je apsolutno nevažno otkud dolazite ili gdje radite. Sigurno ne bih bio uspješniji zato što u Zagrebu ispijam kavu s 'xy' važnim ljudima ili da stvaram poznanstva unutar krugova koji mi mogu pomoći u karijeri. Postoji samo jedno pravilo u poslu – sam ćeš sebi najviše pomoći bez obzira gdje se nalaziš, a samo radom možeš doći do rezultata. Ja prodajem proizvod, a ne lifestyle. Viktor Drago je sa mnom dogovarao revije preko telefona, a neka mi netko objasni zašto su na kraju te revije bile uvijek hvaljene i zašto sad uopće razgovaramo?' odgovorio nam je dizajner koji se zalaže za decentralizaciju Hrvatske kada je riječ o mladim i kreativnim ljudima koji se žele ostvariti –  'Želim da mladi ljudi shvate da radom mogu nadići sve granice. Što nudi Zagreb klincu koji razvija aplikaciju za iPhone? Bolji Wi-Fi? Nemojmo si postavljati pitanja gdje smo, već što možemo biti i kamo nas naš rad i naš proizvod mogu odvesti.'

Lista čekanja za njegovu haljinu je i do nekoliko mjeseci

Ako maštate o haljini s potpisom Zigmana, bilo bi dobro na vrijeme naručiti svoju, jer na haljine se u prosjeku čeka minimalno dva mjeseca. Za neke zahtjevnije haljine lista čekanja je i po nekoliko mjeseci, no za sve nestrpljive dostupne su i cijenom povoljnije komercijalne linije print haljina, bluza i suknja koje su dostupne odmah i u svim veličinama, a po dizajnerovim riječima, djevojke ih podjednako vole.

Planovi su veliki i na njima, otkriva Zigman, naporno radi, a kada dođe vrijeme za novu kolekciju, poručuje kako će je, kao i do sada, definirati seksi, kul komadi za pamćenje.

'Smeta me kad mislimo da smo uspjeli ako netko slavan odjene naš komad, a zapravo time samo hranimo ego.'

Na pitanje koju bi svjetski poznatu osobu volio oblačiti, dizajneru je zagolicana mašta, jer mu je popis dugačak, no smatra kako to ne određuje nužno uspjeh: 'Smeta me kad mislimo da smo uspjeli ako netko slavan odjene naš komad, a zapravo time samo hranimo ego. Radije bih pitao slavne koga oni žele nositi. Pola njih ni ne znaju kojeg dizajnera nose, napišu im to na papir pa nauče napamet. I kao moramo biti ushićeni i ponosni zbog toga? Volio bih da mene odabere Beyonce, Rihanna ili Cate Blanchett i da uistinu žele da ih ja odijevam', kroz smijeh je prokomentirao simpatični dizajner.

Slobodno vrijeme najradije provodi uz more

S obzirom na naporan poslovni ritam, cijeni vrijeme izvan ateljea, kada se najradije opušta u šetnji, a u tome mu pomaže i činjenica da ga od mora dijeli točno 92 koraka, a upravo na uživanje u moru najradije potroši pauzu od posla.

'Savršen dan za mene je kada sam u moru i na suncu, kad je ljeto, kad se vozim i slušam glazbu, kad pijem vino i kad se smijem, kad ne mislim na sutra, kad istinski živim taj dan', tvrdi Zigman koji slobodno vrijeme provodi u društvu dugogodišnje djevojke Ines Perović koja mu pomaže u poslovanju brenda.

Ne voli kupovati odjeću koja je u trendu

Iako bi mnoge žene poželjele da ih upravo Zigman oblači i savjetuje, on tvrdi kako svoje mišljenje ne voli nametati djevojci Ines: 'Postoje muškarci koji tako funkcioniraju i često se nagledam situacija u kojima neki muškarac djevojci govori što joj stoji, što ne, što da kupi ili ne kupi te što se njemu sviđa. To mi je katastrofa. Nisam takav, a ni ona nije takva. Ines zna kakav sam i nema potrebu savjetovati se sa mnom oko odijevanja.'

Šoping nikada ne planira, a zanimljivo je kako baš nikada ne kupuje trendi odjeću koja je trenutačni hit.

Iako rad s ljudima predstavlja najtežu vrstu posla, njegova iskustva su, kako kaže, 'divna, ponekad komična, pa čak i vrlo emocionalna', no da nije odabrao ovu karijeru, vrlo bi se lako pronašao i u nekom poslu.

'Bavio bih se animacijom, to mi je divno, ili nekim poslom usko vezanim za dizajn, na primjer grafičkim poslom ili arhitekturom, a bio bih i dobar ilustrator. Ima divnih zanimanja. Sretan sam što sam do sada imao izlete u razne sfere dizajna, tako da bih se teško odlučio za jedno zanimanje', priznaje Zigman koji dodaje kako je 'važno otkriti talent u sebi i razvijati ga, boriti se iz petnih žila da nam to bude poziv. Tvoj talent mora biti i tvoj poziv'.