PRODUKT DIZAJNERICA SILVIA JONJIĆ

'Trendovi u interijerima, kao i u modnom dizajnu, nisu nešto za čime bi nužno trebalo ići'

03.03.2018 u 14:49

Bionic
Reading

Zagrebačka produkt dizajnerica Silvia Jonjić, koja stoji iza projekta nazvanog Aria, jedinstvenog koncepta kupaonice s motivima hvarske, paške i lepoglavske čipke, otkrila je između ostalog za tportal kako je došla na ideju za ovaj neobičan projekt, a dotaknuli smo se i problema s kojima se susreću domaći industrijski dizajneri, aktualnih trendova u dizajnu te onoga što savjetuje mladim kolegama koji se tek upuštaju u poslovnu avanturu

Zaštićeni svjetski fenomen, paška, hvarska i lepoglavska čipka koje svojim unikatnim motivima osvajaju i izvan granica naše zemlje nadahnule su produkt dizajnericu Silviju Jonjić, inače predsjednicu Zajednice za industrijski dizajn (ZZID) pri HGK-u i direktoricu tvrtke Ergoproxi, za projekt kupaonica Aria.

Kupaonica s hrvatskim potpisom priča jedinstvenu priču o našem bogatom kulturnom nasljeđu i na najbolji mogući način spaja tradiciju s modernim dizajnom na originalnim keramičkim pločicama i ostalim elementima.

Kreiran je prostor koji na inovativan način spaja kontrastne materijale te stvara dizajnersku priču u kojoj se susreću suvremeni trendovi s hrvatskim nasljeđem.

Prva kupaonica s hrvatskim potpisom

Produkt dizajnerica Silvia Jonjić za tportal je otkrila detalje o nastanku ovog zanimljivog projekta s hrvatskim potpisom koji je izazvao veliko zanimanje. 

  • +3
Silvia Jonjić Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Kupaonica Aria je jedinstven proizvod na našem tržištu i napravljena je u suradnji s pet domaćih proizvođača, a inicirala ga je Hrvatska gospodarska komora. Godinu dana smo razvijali taj kompleksni proizvod i premijeru smo imali na sajmu ISH u Frankfurtu. Na njemu smo predstavili ekskluzivnu varijantu, no imamo i dvije skromnije varijante. Aria je suptilna oblikovna igra toplo-hladnih ploha punog drveta masline, čistih ploha materijala aston te motiva čipke 'zarobljenog' u staklu i keramici… To je potpuno hrvatski proizvod. Na sajmu smo privukli velik interes, što nas je sve iznenadilo s obzirom na to da je to najveći sajam kupaoničke opreme u Europi i konkurencija je iznimno jaka', otkriva za tportal Silvia Jonjić.

Dizajn je profesija koja nije ograničena državnim granicama pa su mnogi naši dizajneri cijenjeni i u inozemstvu. Usprkos svemu tome, čini se da još nema velike suradnje između domaćih proizvođača i dizajnera.  

'Nije problem u dizajnerima, već u našem okruženju koje većinom zazire od razvoja vlastitih proizvoda jer smo većinom potrošačko, a ne proizvodno društvo. Manevarski prostor poduzetnika iznimno je sužen zbog poslovanja na granici isplativosti. Zato dizajn treba biti strateško opredjeljenje na nivou države i vodeće industrije jer je on jedna od krucijalnih investicija, moćan pokretač i generator uspjeha cijelog društva. Nužno je zagovarati konkurentnost na razvijenom tržištu koja se postiže proizvodima s dodatnom vrijednosti, čija je osnovna odlika kvaliteta te inovativnost, a ne cijena. Potrebna je politička volja i odgovarajući akti koji potiču suradnju proizvođača i dizajnera na obostranu korist, a time i društva u cjelini', ističe Jonjić.

Što se tiče uspjeha neafirmiranih dizajnera, onih koji tek započinju raditi, produkt dizajnerica smatra kako su osim znanja o metodologiji i alatima dobro postavljenog projektnog zadatka nužna pregovaračka znanja u odnosu na klijenta, proizvođača ili suradnika.

'Nije dovoljno samo imati dobar proizvod, potrebno je izgraditi brend. Širi pristup tom procesu je nužan jer treba izgraditi priču i unijeti emociju. No vrlo važno je i znati prepoznati trenutak i mogući potencijal određenog zadatka - iako se možda u prvi mah čini minimalan, on uz strateško promišljanje može dati nemjerljivo više', kaže dizajnerica.

  • +14
Radovi produkt dizajnerice Silvije Jonjić Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Licencirane fotografije

Stvaranje boljeg okruženja za produkt dizajnere

Silvia Jonjić je krajem prošle godine postala predsjednica Zajednice za industrijski dizajn (ZzID) pri HGK-u, a intenzivno će raditi, kako kaže, na njenoj revitalizaciji te stvaranju boljeg okruženja produkt dizajnerima.

'Iznimno sam ponosna na tim profesionalaca koji se okupio temeljem plana i programa ZzID-a za 2018./19. Našim djelovanjem želimo ostvariti revitalizaciju Zajednice za industrijski dizajn i stvoriti bolje okruženje produkt dizajnerima. Intenzivno ćemo raditi na spajanju dizajnera s proizvođačima i centrima kompetencije kako bismo dobili proizvode vrhunske kvalitete i inovativnosti. Važno nam je približiti dizajn 'običnim' ljudima, stvoriti bazu dizajnera i njihovih produkata, proizvođača koji ih prate te pokazati da usluge industrijskih dizajnera nisu preskupe. Također, želimo stvoriti mjesto u tkivu grada koje će biti referentna točka prepoznavanja rada industrijskih dizajnera te intenzivno raditi na promociji Hrvatske kao zemlje u kojoj imamo dobar industrijski dizajn. Osim toga, težimo osnivanju komore dizajna, stvaranju mogućnosti izvoza naših članica, educiranju dizajnera na području poslovnog planiranja, tržišnom plasiranju proizvoda, zaštiti autorskih djela i mnogim drugim temama koje muče industrijske dizajnere. Prilično je to ambiciozan plan, za koji mislimo da je ostvariv uz dobru organizaciju i potporu HGK', rekla je. 

KRATKA BIOGRAFIJA

Tko je Silvia Jonjić

Silvia Jonjić diplomirala je industrijski dizajn na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te se nakon diplome bavi dizajnom ambalaže, interijera i eksterijera ICN nagibnog vlaka, postava izložbi i namještaja. Inovativna i snažna rješenja donose joj nagradu za dizajn ambalaže kolekcije Mediplast u Milanu. Njezin novi projekt hrvatske kupaonice Aria cjelovit je proizvod inspiriran motivom čipke i masline. Ravne suvremene linije, plemeniti materijali i suptilni motivi naše bogate baštine čine bezvremenski prostor novog doživljaja kupaonice u nas.

Jonjić je dodala kako je i kod nas primjetan porast korištenja dizajnerskih usluga, a kako kaže, posavjetovati se s dizajnerom prilikom npr. preuređenja kupaonice bitno je kao i kad tražimo drugo mišljenje za neki zdravstveni problem.

Što se tiče budućnosti projekta kupaonice Aria, Jonjić kaže kako su trenutačno u potrazi za investitorom koji će prepoznati kvalitetu, posebnost i veliki marketinški potencijal stvoren ovim proizvodom.

'Neki pregovori su u tijeku, a budućnost će pokazati koliko je naše tržište zrelo za ovakvu vrstu proizvoda', kaže.

Kad je pak riječ o trendovima u dizajnu kupaonica, najviše se teži njenom osmišljavanju kao svojevrsne mirne oaze u kojoj pronalazimo mir od svakodnevnog stresa. 

'Danas je trend stvoriti kupaonicu kao prostor mira, poput malog wellnessa, u kojem se možemo odmoriti od dnevnog stresa. Također je prisutan individualni pristup u oblikovanju kupaonica… Dakle sve što vas čini sretnim i opuštenim - to je to', objašnjava ona.

Na što paziti kod uređenja kupaonice

Prilikom oblikovanja kupaonice, dodaje, najvažnije je postaviti realne okvire i prioritete.

'Način sklapanja i rasklapanja pojedinih dijelova s obzirom na trenutnu akciju čini mi se dobar pristup u malim prostorima. Često primjećujem nesrazmjer između veličine kupaoničkog prostora i dimenzija elemenata koje ljudi odabiru pod utjecajem trenutnog trendovskog diktata', naglašava dizajnerica.

Što se tiče najpopularnijih pločica, u posljednje vrijeme, kaže, najviše se traži oblik heksagona.

'Najtraženije su velike formatne pločice koje imitiraju kamen ili matirane jednobojne s 3D uzorkom. Popularni formati su 80x80, 120x120 i 100x30 cm ili 60x120, 120x240 i 150x300 cm. Bitno je to možete li živjeti s tim pločicama deset godina. Za mene su okosnica svake kupaonice umivaonik i ogledalo, a pločice doživljavam kao dekorativni plašt i poveznicu svih ostalih dijelova kupaonice. Osobno volim one prostrane, inovativna rješenja, luksuzne materijale i vrhunsku obradu materijala i detalja, kao i dašak starih vremena artikuliran u suvremenom materijalu, skulpturalno oblikovanje elemenata te poetičan pristup vodi i prirodnom svjetlu', otkriva Jonjić.

Kad su u pitanju aktualni dizajnerski trendovi, estetika i pristup oblikovanju najbliži su joj mediteranskom poimanju života.

'Iako se skandinavskom dizajnu i njihovoj kulturi oblikovanja često divim, moj estetski pogled i pristup oblikovanju su puno bliži mediteranskom poimanju života. Volim detalje, ekskluzivne materijale, često si umišljam da predmeti moraju biti puni poetičnosti, emotivni… Volim takav pristup. Općenito mislim da trendovi u interijerima, kao i u modnom dizajnu, nisu nešto za čime bi nužno trebalo ići', rekla je za kraj Silvia Jonjić.