NAHRANITE LIBIDO

Tajna mladolikog izgleda je u - seksu

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 08.03.2011 11:17
  • Objavljeno 08.03.2011 u 10:00
žena muškarac hrana

žena muškarac hrana

Izvor: Corbis / Autor: Michele Westmorland/Corbis

Ako želite izgledati i osjećati se mlado, zaboravite botoks, umjesto toga redovito uživajte u seksu jer upravo on u sebi krije tajnu eliksira mladosti. Kako savjetuje liječnica Cecilia Tregear, ono što trebate učiniti jest nahraniti libido i češće se seksati, a sve to započinje u kuhinji, s hranom koja će vam dati iznenađujući polet

Doktorica Cecilia Tregear, stručnjakinja za hormone i umanjivanje učinka starosti tijekom 25 godina radila je s velikim brojem parova u svojoj klinici u Londonu te za Daily Mail tvrdi: 'Nakon određenog vremena primijetila sam određeni model. Parovi koji su redovito i često održavali spolne odnose izgledali su svježije i mlađe te su također bili mršaviji, sretniji, u boljoj formi i zdraviji od parova koji su seks prakticirali rjeđe. Stoga smatram da je seksualna aktivnost precizan način mjerenja zdravlja.'

Međutim, veći broj parova rijetko kada uživa u dobrom seksu, ali i ne prakticira spolne odnose dovoljno često. Razlozi tome su brojni – umor, gubitka libida, dosadna rutina. Zbog toga svega se osjećamo neprivlačnima, a seks nam postaje obaveza.

Prema riječima doktorice Tregear, manjak želje za seksom može biti uzrokovan problemima s hormonima poput problema sa štitnjačom ili menopauze, a upravo ti procesi smanjuju razinu spolnih hormona. Osim hormonskih problema, za niži libido može biti odgovoran i nezdrav način života poput loše prehrane, pušenja, pretjerane konzumacije alkohola, velike količine stresa i nedostatka fizičke aktivnosti.

Doktorica Tregear tvrdi da se iza zdravog i uzbudljivog seksualnog života partnera krije njihov način prehrane koji je sadržavao namirnice visoke nutritivne vrijednosti. 'Hrana visoke nutritivne vrijednosti potiče proizvodnju hormona neophodnih za seksualnu želju te podiže libido', tvrdi doktorica Tregear. Za zdraviji život, mladenački izgled i odličan seks, doktorica Tregear preporučuje prehranu u tri koraka.

Hammond/photocuisine/Corbis

Hammond/photocuisine/Corbis

Izvor: Corbis / Autor: Hammond/photocuisine/Corbis


Pažljivim izborom hrane podignite libido i uživajte u seksu
Prvi korak: Nahranite mozak

Prvi korak koji trebate poduzeti ako želite poboljšati vlastiti seksualni život je 'nahraniti' mozak jer upravo je on najveći i najvažniji seksualni organ. Naime, upravo mozak proizvodi hormone koji potiču osjećaje poput ljubavi, privlačnosti, želje za seksom i orgazma. U tome važnu ulogu igra hormon dopamin koji pojačava libido.

Hrana bogata proteinima potiče lučenje dopamina jer se u njoj nalaze aminokiseline. Hrana poput mesa, ribe, kozjeg sira, graška, graha, mlijeka, žitarica, cikle i banana je bogat izvor aminokiselina. No, za povišenje libida i osvježenje seksualnog života organizmu je potrebno osigurati i dovoljno vitamina i minerala koji se nalaze u voću i povrću, a posebno se preporučuje lubenica bogata vitaminima A, B6 i C.

Podignite razinu dopamina i začinite strasti začinima kao što su bosiljak, ljute papričice, kumin, anis, bijeli luk, đumbir, ružmarin i kurkuma, a preporučuje se i mala količina alkohola.

Drugi korak: Uravnotežite hormone

Dobra ravnoteža hormona je ključna za dobar seksualni život, stoga na primjer menopauza uzrokuje izostanak želje za seksom. Prema riječima doktorice Tregear, tri vrste hormona su odgovorne za seksualnu želju i doživljavanje orgazma- estrogen, testosteron i dehidroepiandrostendion (DHEA).
Konzumacija kvalitetnog mesa i ribe te jaja potiče proizvodnju hormona odgovornih za seksualnu želju te pojačava libido, stoga, kako tvrdi doktorica Tregear, potrebno je jesti dovoljno proteina, po mogućnosti prilikom svakoga obroka. Za kvalitetnu razinu estrogena potrebno je izbjegavati velike količine vlakana koji se nalaze u crnom kruhu jer smanjuju njegovu proizvodnju. Isto tako treba izbjegavati konzumaciju veće količine alkohola, a ne preporučuje se ni pušenje.

Razina testosterona uvelike ovisi o razini cinka, a upravo su zbog toga kamenice poznate kao odličan afrodizijak. Ostala hrana bogata cinkom je meso, jaja, plodovi mora i tofu. Preporučuje se izbjegavanje konzumacije velike količine kofeina jer upravo on snižava libido.

Razina hormona DHEA uspješno se podiže konzumacijom kvalitetnih masnoća, koje se nalaze u ribi i zelenom lisnatom povrću poput špinata i potočarke.

Treći korak: Pojačajte energiju

Za dobar seks nužna je energija i izdržljivost. Premda će kvalitetna prehrana osigurati osjećaj energičnosti i zdravlja, potrebno je jesti i hranu koja podiže razinu somatotropina, hormona rasta. Upravo ovaj hormon pojačava želju za seksom te osigurava energiju potrebnu za maraton seksa.

Za poticanje lučenje hormona rasta preporučuje se redovita konzumacija piletine, ribe i govedine te mrkve i voća s manje šećera, poput borovnica. Preporučuje se izbjegavanje žitarica te manja konzumacija šećera koji uzrokuje naglo povećanje, a zatim i brzi pad razine energije i snage. Bitno je osigurati i dovoljnu količinu vitamina B koji se nalazi u avokadu, pačjem i janjećem mesu, slatkim krumpirima te suncokretovim sjemenkama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi