samo za najbogatije

Što se nosi u novoj sezoni: 'Nasljeđe' je oličenje prikrivenog luksuza, ali modni izbori kriju i tajnu poruku

11.04.2023 u 20:49

Bionic
Reading

Hit serija 'Nasljeđe' već četvrtu sezonu služi kao modna inspiracija, a stajlinzi koji su ultimativni primjer prikrivenog luksuza savršeno se uklapaju i dojmljivu radnju i pomažu u prikazivanju dinamičnog poretka moći obitelji Roy

U ožujku je serija 'Nasljeđe' počela prikazivati svoju četvrtu i posljednju sezonu, i to u velikom stilu, doslovce. Nitko nije ostao ravnodušan na scenu kada Tom Wambsgans nosi 'smiješno prostranu' (ali i gotovo tri tisuće dolara vrijednu) Burberry torbu. Očekivano, to je dovelo do nekih negativnih kritika poput: 'Što uopće ima unutra, ha? Ravne cipele za podzemnu?'. No, činjenica je da je ta epizoda dovela do porasta od 310 posto u Google pretraživanjima za 'Burberry Tote Ba', kako navodi tvrtka 3DLook. Osim toga, sam razgovor između Toma (Matthew Macfadyen) i rođaka Grega (Nicholas Braun) toliko je puta poslužio kao tema za memove da su sami memovi postali novi memovi.

Ali tematski, ta scena kojom Tom metodično uništava jednu od najlegendarnijih modnih kuća krije se nešto više. 'U svijetu te serije, vjerojatno se mislilo ‘Idem na zabavu s bogatim ljudima, pa ću ponijeti svoju otmjenu torbu,' " kaže Jake Woolf, GQ koji prati modu u 'Nasljeđu' od druge sezone. 'Očito je da Tom prije svega misli na veličinu stvari, ali ogromni Burberryjev print nije način na koji oni rade stvari u svom svijetu. Više se radi o torbi od 10 tisuću dolara bez logotipa.'

Uistinu, moda u 'Nasljeđu' je besprijekorno i najčešće snažno vjerna modi uber-milijarderske klase. Odjeća je pristupačna, barem u teoriji i na prvi pogled, ali potpuno potpuno nedostižna – pravi primjer prikrivenog luksuza koji je sve zastupljeniji u posljednje vrijeme kod onih koji za cijenu ne pitaju.

Nasljeđe - 4. sezona Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

Kostimografkinja serije Michelle Matland izgradila je garderobu likova kreirala na na kašmirskim leđima Lora Piane i Toma Forda, a to 'obični smrtnici' u stvarnom životu mogu izvesti s brendovima kao što u Levi's i Uniqlo. Moda u 'Nasljeđu' predstavlja vjeran prikaz života superbogatih, ali mnogi se pitaju gdje završava prikaz stvarnosti, a počinje radnja serije.

Kroz četiri sezone, Michelle Matland je, vrlo uspješno, koristila odjeću kako bi razradila pojedinačne likove i njihove osobnosti u 'Nasljeđu', i to dok se glavni trio obitelji Roy (između ostalih sporednih likova poput Connora, Toma ili čak rođaka Grega) natječe za mjesto sljedećeg izvršnog direktora Waystar RoyCo.

'Kostimi govore mnogo o njihovom odnosu prema ocu', kaže Ruth Etiesit Samuel, novinarka HuffPost-a, koja piše kolumnu o kostimima i stajlingu pod nazivom 'Tko je iza odjeće'. 'Dok oni padaju na ljestvici moći obitelji Roy, vidite kako se njihov stil mijenja.'

Od prve sezone moda u 'Nasljeđu' moda je bila neizbježno sredstvo na koje Royevi projiciraju svoje najdublje težnje. I s iznimkom nekoliko očitih trenutaka (na primjer, kada tada rasipni Kendall nosi Lanvin tenisice kako bi impresionirala osnivače umjetničkog startupa u prvoj sezoni), odjeća, iako uvijek jako skupa, također je obično bila vrlo neprimjetan i posve nenapadna. Kako Ruth Etiesit Samuel objašnjava, upravo je u tome, na neki način, sama bit.

'To je kodirano bogatstvo, prikriveni luksuz, u smislu da bogati uvijek pokušavaju umanjiti koliko je zapravo njihovo bogatstvo. Ne zanima ih naglašeni, drečavi luksuz. Vidimo mnogo ovih vrlo suptilnih komada koji su, recimo, obična majica, ali to je Margiela, a nemate pojma sve dok dobro ne pogledate,' kaže.

Ovo nije samo hipotetski primjer. Na primjer, tijekom ključnog ručka obitelji Roy u finalu treće sezone, Kendall nosi sasvim običnu majicu kratkih rukava koju su kasnije, oni dobro upućeni u modu, prepoznali kao Margielinu Stereotype majicu od 340 dolara. 'It' djevojka i članica odbora PGM-a, Naomi Pierce također privlači pažnju. 'Ona nosi i jako puno Proenze Schouler, ali pola vremena izgleda kao da je u pidžami,' kaže Samuel.

No, vratimo se na spomenutu Kendallovu majicu koju je za spomenutu scenu obiteljskog ručka nadopunio masivnom ogrlicom od 15.500 dolara koju je dizajnirao suvremeni umjetnik Rashid Johnson . Sam privjesak prikazuje jednu od Johnsonovih hvaljenih slika 'Anxious Men' – vrlo prikladna poveznica s Kendallivom turbulentnom sezonom u kojoj se pokušava preoteti vlasti, ali se i nađe oči u oči sa smrću. Posebno u takvim kriznim trenucima, Kendallov pomno odabrani imidž najviše govori o njegovoj braći i sestrama, i to još od prve sezone.

'Kad god se Kendall pokušava izvući iz stiska svog oca, kad god se čini da prolazi kroz nevolje, on nastoji usvojiti tu urbanu, kulturnu estetiku, estetiku blisku crncima, s bomber jaknama i velikim lancima', kaže Samuel.

A tu je i Kendallova kolekcija statusnih bejzbolskih kapa – mnogima je, na primjer, za oko zapeo model od mješavine kašmira s potpisom luksuznog talijanskog brenda Loro Piana čija cijena iznosi 'sitnih' 625 dolara, a nosio ju je na probnoj večeri svog brata Connora. Kendallov stil utjelovljenje je bogatstva u kakvom uživa svega 0.1 posto sretnika, a nevjerojatno luksuzni kaput gotovo nikada ne dobiju priliku biti nošeni, i to iz vrlo jednostavnog razloga – jer ih se svugdje vozi.

'Možda se pripadnici višeg sloja društva jednostavno žele osjećati kao 'obični ljudi' noseći klasičnu bejzbolsku kapu. No, razlika u tome da ako će nositi šiltericu, to neće biti ona koji su kupili u suvenirnici – već vjerojatno ona iz Bergdorf Goodmana,' kaže Jake Woolf.

Kendallov mlađi brat Roman, pak, dosljedniji je u svom kostimu. Tijekom sva četiri godišnja doba njegova je estetika bila više u skladu s estetikom brata iz Silicijske doline nego korporativnog buldoga iz New Yorka - smicalica za koju možda vjeruje da će mu na kraju pomoći da konačno dobije titulu izvršnog direktora. 'Želi se prikazati kao hladan, smiren i sabran, ali u stvarnosti mu je stalo do očevog odobravanja,' objašnjava Samuel.

Rijetko nosi sako ili čak kravatu, Romana se češće može vidjeti u košuljama na kopčanje i ležernim hlačama. Njegovi modni dodaci su jednako uobičajeni: dok je bio u Italiji u trećoj sezoni, Romanove cipele bile su tenisice od Colea Haana koje se prodaju po cijeni od 120 dolara – ništa u usporedbi s Kendallovim čizmama za planinarenje Dries Van Noten od 335 dolara ili Guccijevim tenisicama od 890 dolara.

  • +2
Modni komadi po uzoru na seriju 'Nasljeđe' Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

A tu je i Shiv, čija je modni izričaj postajala sve lošija (ali sve skuplja) kako je serija odmicala, a ona se više uključila u obiteljski posao. No, nije bio problem u samoj odjeći, već u njezinom stilu.

Tako je Shiv u premijeri četvrte sezone sklopila posao vrijedan 10 milijardi dolara odjevena u svilene hlače s uzicom u struku (poput onih Max Marinih koje se prodaju po cijeni od 555 dolara) te Skims bodiju. Vrlo dobro, no možda prije za happy hour u klubu na plaži Amanyara.

'Toliki dio svog života Shiv je bila u poziciji u kojoj je njezina obitelj odlučivala, a moda je vjerojatno jedino mjesto za koje osjeća da bi mogla imati neki privid kontrole,' kaže Samuel. Međutim, na početku serije Shiv je imao kontrolu. Kad smo je prvi put upoznali, jedina Royeva kći bila je duboko ukorijenjena u krugu Washingtona, D.C., kao popularna politička savjetnica, s dugom valovitom kosom i oversized kardiganima. Ipak, do druge sezone ošišala je kosu i zamijenila svoje pletivo generičkim odijelom zahvaljujući Polo Ralph Laurenu i Armaniju.

'Shiv želi istaknuti svoju prisutnost i misli da radeći sve te stvari; usvajajući korporativniju, ali i malo rigidniju i muževniju estetiku, time što je u braku, time što je stabilna, da će ona na kraju zasjesti na prijestolje,' kaže Samuel.

Pa, hoće li? Samuel je tu skeptična. 'Čini mi se da se Loganu ne sviđa njegova kćer. On vjerojatno vjeruje, osim očite mizoginije, da je previše zagrizla, da previše slijedi pravila i misli da sve može sama. Shiv je tip koji nikoga ne želi pustiti unutra,' razmatra Samuel.

To također znači da ne želi da itko drugi kontrolira njezin imidž - a tu ponovno one njezine hlače folaze do izražaja. No, mnogi se pitaju, sa svim tim milijardama na računu, a time i nefiltriranim pristupom lijepim stvarima - nose li to doista milijarderi?

'Ova skupina ljudi ima sredstva koja im omogućuju da garderobu nabave kod stvarno, stvarno vrhunskih luksuznih brendova i savršeni su kupci jer ne postavljaju puno pitanja i samo daju svoju kreditnu karticu. To na kraju dana ne rezultira nužno stilski dotjeranim izgledom. Ali zanimljivo je promatrati,' zaključuje Wolf.

  • +13
Njujorška premijera 4. sezone serije 'Nasljeđe' Izvor: Profimedia / Autor: Lev Radin / Zuma Press / Profimedia