LJETNE DELICIJE

Što od voća trebate jesti u kolovozu

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 06.08.2013 08:47
  • Objavljeno 06.08.2013 u 08:00
hrana voće lubenica, dinja

hrana voće lubenica, dinja

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Marelice, smokve, lubenica, kupine, maline, borovnice... Izbor prefinog i zdravog voća u kolovozu toliko je velik da svaki dan možete uživati u slasnim zalogajima

Marelica

Sezona marelica traje od srpnja do kraja kolovoza, a u 100 grama im tek 48 kalorija. Imaju vitamin C i kalij, korisne su za vid te štite kožu od sunca zahvaljujući provitaminu A. Nakon berbe više ne dozrijevaju pa ih kod kupnje birajte po mekoći, a ne po boji i izgledu. Osim što možete uživati u svježim plodovima, možete napraviti i kompot te uživati u marelici u hladnijim danima.

Lubenica

Slatka i sočna, lubenica je pravi okus ljeta. Bogata je likopenom, antioksidansom koji pomaže u zaštiti od karcinoma i srčanih problema te istodobno potiče kožu da razvije prirodni SPF, tvrdi dr. Steven Pratt, autor knjige 'Superfoods Rx'. U vrućim ljetnim danima najjednostavnije je samo razrezati lubenicu, a ako se želite poigrati, pripremite salatu od kockica lubenice, sira fete i listova metvice.

Maline

Osim što su dobar izvor vitamina, C, E, K i magnezija, maline produljuju osjećaj sitosti pa su izvrstan izbor u svakoj dijeti. Bogate su netopivim vlaknima koja pružaju osjećaj punine. U malim količinama sadrži gotovo sve minerale, a u 100 grama ima nešto više od 50 kalorija. Ako iz zamrznete, u hladnim mjesecima od njih možete raditi kolače ili zdrave voćne jogurte.

Borovnice

Borovnice su majka svih plavih supernamirnica i zvijezde među antioksidansima pa ne čudi što su omiljena hrana koju dr. Oz preporučuje u borbi protiv starenja. Odlične su svježe, u kolačima, a ponekad je dovoljno da nekoliko plodova ubacite u čašu limunade. U 100 grama sadrže kalorija jednako kao i maline.

Kupine

Kupine su također prepune antioksidansa i važan su saveznik u borbi protiv starenja. Sjemenke ovog sočnog voća nude i polinezasićene masti koje pomažu zdravlju srca. Tražite što tamnije kupine i pripremite ih u kolačima, voćnim salatama ili s jogurtom uz malo nasjeckanih orašastih plodova.

Smokve

Smokve imaju puno vitamina A, B6, kao i tiamina koji pomaže tijelu pretvoriti ugljikohidrate u energiju. Dobar su izvor vlakana i potiču brzu probavu. Ako pripremate zabavu, iznenadite svoje goste ovim dekadentnim predjelom: smokve poslužite umotane u pršut i sir.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!