Marta Ortega Pérez, predsjednica Inditex grupe, vlasnika brendova poput Zare, Pull & Beara, Bershke, Stradivariusa i Massimo Duttija, u svakoj prigodi pokazuje svoj besprijekoran osjećaj za stil
Ove godine obilježena je pedeseta godišnjica rođenja jednog od brendova koji je postao sastavni dio naših života. Svi će se složiti da je Zara mnogo više od trgovine jer je obilježila generacije zaljubljenika i zaljubljenica u modu.
Nije važno uđete li u njihovu glavnu trgovinu u A Coruñi, prošetate li se obnovljenom 'replikom' u Madridu, kupujete li na Petoj aveniji u New Yorku ili lutate Calle Madero u Mexico Cityju – osjećaj i iskustvo su isti.
Danas je na čelu ovog tekstilnog carstva Marta Ortega, kći osnivača Inditexa Amancija Ortege, koju je 2023. godine Fortune rangirao na 32. mjesto liste najmoćnijih žena.
Mnogi se slažu da je upravo ona najbolja ambasadorica brenda jer utjelovljuje 'španjolski chic': funkcionalan, svakodnevan, ali sofisticiran.
Ljubav prema modi
Uvijek sjajno odjevena, ova poslovna žena redovito oduševljava svojim odlično osmišljenim modnim kombinacijama, podjednako praktičnima, ali i vrlo ženstvenima, a nije ih teško kombinirati i prilagoditi osobnom stilu.
Uspjeh nije došao preko noći. Nakon studija poslovnog menadžmenta na European Business School u Londonu (2007.), započela je karijeru u londonskoj Zari, a kasnije se vratila u sjedište u Arteixu te je radila na ženskom asortimanu i dizajnu, surađujući s ocem.
Otkad je 2022. godine preuzela predsjedništvo grupe, bila je pod ogromnim povećalom jer je naslijedila i globalnu odgovornost. Osim rekordnih brojki, financijskih rezultata ili strategija širenja, pravi interes leži u tome kako gleda na modu i poslovanje. Povodom 50. obljetnice Zare, Ortega je dala intervju za El País, u kojem je jasno dala do znanja da je za nju duša grupe ostala ista: rad, vrijednosti i ljudi. Govorila je o neumornim naporima oca, temeljnoj ulozi majke i pouzdanom timu koji u mnogim slučajevima održava gotovo obiteljski duh unatoč veličini tvrtke.
A ako postoji jedna stvar koja ujedinjuje Amancija Ortegu i njegovu kćer, to je upravo njihova istinska strast prema odjeći. Ne kao apstraktnom konceptu, već kao svakodnevnom predmetu, funkcionalnom i emocionalnom.
Oduvijek je bila zaljubljena u modu, a kao svoj veliki uzor ističe i majku, od koje je puno naučila.
'Volim modu otkad sam bila dijete', rekla je Marta prisjećajući se kako je odrastala gledajući svoje roditelje kako rade. Pogotovo majku, a nju prepoznaje kao jednog od svojih najvećih uzora: 'Sve sam naučila od nje. Počela je dizajnirajući ženske kolekcije Zare.'
U intervjuu je šefica Inditexa podijelila neke od lekcija koje je naučila od oca, posebno neobičnu ideju u poslovnom svijetu da se ne postaje samozadovoljan kada stvari idu dobro. 'Imamo vrlo specifičan način rada i slavimo stvari samo kada je to potrebno. Kada sve ide dobro, lako se opustiti i pomisliti da se ništa ne treba mijenjati. Vjerujemo da upravo tada morate biti proaktivni', rekla je Marta.
Ova filozofija objašnjava zašto Inditex grupa nikada ne prestaje mijenjati se, čak i kada se čini da je dosegla vrh.
Marta Ortega je jasno dala do znanja da njezina ljubav prema fizičkim trgovinama, dobro izrađenoj odjeći i razumijevanju kupca ostaje i dalje temelj svega. Ta ravnoteža između tradicije i modernosti, između baštine i budućnosti ono je što ovo nasljeđe čini nečim puno dubljim od priče o poslovnom uspjehu. To je način razumijevanja mode kao dijela života. I možda je to razlog zbog kojeg i dalje gledamo na svaku novu kolekciju brendova iz Inditex grupe s istim iščekivanjem.