ljubav na prvi pogled

Ovaj je brend velika stvar: Snizili smo cijenu jer želimo da Coperni mogu nositi svi naši prijatelji

16.12.2023 u 21:03

Bionic
Reading

Ono što na modnom nebu izdvaja Coperni od ostalih brendova grandiozan je spoj tehničkih inovacija s pariškom profinjenošću. Ove godine obilježava desetu godišnjicu postojanja, a iza njega se krije dizajnerski dvojac Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant, neraskidivo povezan privatno i poslovno, a oni su odlučili vratiti seksi izgled u modu

Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant pokrenuli su Coperni 2013., ali su ga stavili na čekanje dok su bili na poziciji kreativnih direktora povijesnog francuskog brenda Courrègesa. Nakon gotovo tri godine napustili su to mjesto i 2018. ponovno pokrenuli Coperni. 'Bili smo jako iznenađeni odgovorom medija i kupaca na povratak Copernija. Bili su oduševljeni povratkom brenda. Svi su pratili evoluciju prvog izdanja Copernija, od naših prvih kolekcija do osvajanja nagrade ANDAM. Courrèges je bio sjajno iskustvo, ali morali smo se vratiti Coperniju. Bilo je to nezavršeno poglavlje', ističe ovaj dvojac.

Naziv brenda inspiriran je renesansnim astronomom Nikolom Kopernikom i njegovom teorijom heliocentričnog sustava. 'Kopernik je stavio Sunce u središte svemira, a mi smo željeli staviti žene u središte našeg svemira. Želimo da se osjećaju sjajno u našoj odjeći. Brend je također naš naklon inovacijama, novim tehnologijama, koje su u središtu naših preokupacija kao dizajnera', kaže Vaillant.

'Definitivno imamo futurističku viziju i estetiku. Volimo inovacije i digitalne medije, ali volimo i lijepu odjeću koja je nosiva i dobro izrađena za moderne ljude. Volimo ovaj kontrast. Rekao bih da Coperni ide u korak s vremenom', dodaje Meyer.

Moda i tehnologija

Copernijeva revija za proljeće/ljeto 2023. kreirala je sjajan trenutak koji je prešao granice mode. Bella Hadid stajala je na platformi u oskudnom donjem rublju i bila nježno poprskana revolucionarnom tkaninom, proizvodom tehnoloških inovatora iz Fabricana. Sloj po sloj, ova tvar poput mreže oblikovala je izvrsnu asimetričnu haljinu, i to uživo na pozornici. Pomoćnik je izrezao tkaninu – stvarajući prorez za noge – i skinuo naramenice s njezinih ramena, prije nego što se prošetala pistom, dokazujući nevjerojatnu fizikalnost haljine.

Ovaj viralni trenutak savršeno sažima magiju dizajna koju donose Meyer i Vaillant, a od osnivanja brenda 2013. inovaciju i reinvenciju smatraju prioritetom svog kreativnog duha. To ima poprilično smisla za robnu marku nazvanu po astronomu Koperniku, čije je otkriće da Zemlja kruži oko Sunca, ne obrnuto, redefiniralo razmišljanje znanstvenika.

'Bio je to najuzbudljiviji projekt u našim životima jer nismo očekivali takav uspjeh – nadali smo se da imamo dobru ideju i da će uspjeti. Kontaktirali smo sa znanstvenikom, dr. Manelom Torresom, šest mjeseci prije revije i susreli se s njim u Londonu mnogo puta, vježbajući na nekoliko modela u Londonu i Parizu. Nadali smo se da će to biti lijep trenutak, ali nedostajala nam je ta ideja performansa, slavljenja lijepih i jakih modnih trenutaka, slavljenja žene. Stoga smo vrlo rano pitali Bellu i rekla je 'da' nakon samo minute. Bila je tolika podrška i tako nevjerojatno inspirativna. Bila je savršena za taj trenutak', otkriva Vaillant.

Dvojac ističe da je njihova dužnost kao dizajnera isprobati nove stvari i pokazati moguću budućnost, ali i stvoriti iskustvo koje potiče emocije. 'Mladi smo i ako ne isprobavamo takve stvari... Nalazimo se u Parizu, a isti dan revije imaju Louis Vuitton, Chanel i Loewe. Nemoguće je natjecati se s tim kućama, morate riskirati više od njih', kažu.

Meyer i Vaillant upoznali su se u Mod’art Internationalu u Parizu kasnih 2000-ih, uspostavivši čvrstu vezu koja će kasnije uključivati brak i trogodišnji boravak na čelu Courrègesa. Ondje su se poigravali tehnologijom i futurističkim glamurom 1960-ih, spajajući oštre krojeve s revolucionarnim tkaninama. Ali povratak njihovom strastvenom projektu bio je na vidiku i, nakon brzog ponovnog pokretanja, njihova vizija žene postala je sirena suvremenog francuskog dizajna: bilo da je odjenula atletsku odoru protiv pandemije, prihvatila svoju ženstvenost na plesnom podiju, odvažila se na psihodelične izlete na plažu ili se pak poprskala pionirskom nosivom tehnologijom.

Suočen s izazovom da nadmaši uspjeh - i premaši milijune lajkova na Instagramu - nezaboravne haljine koju je nosila Bella Hadid, Coperni je imao posla. U petak 3. ožujka sve oči modne industrije bile su uprte u kreativni dvojac, a oni su morali dokazati svijetu da neće podbaciti nakon svoje revije, među mnogima opisane kao 'povijesne'.

Čini se da vrlo visoko postavljena ljestvica izazova nije zastrašila kreatore koji stoje iza brenda osnovanog u Parizu te su okupili šačicu ekskluzivnih gostiju u mračnoj sobi u Théâtreu national de Chaillot, smještenom u podnožju Eiffelova tornja. Reviju je otvorila uznemirujuća zvučna prezentacija basne Jeana de La Fontainea 'Vuk i janje', s publikom spremnom na iznenađenje.

Umjesto modela, na pistu je došao žuti četveronožni robot u obliku futurističkog psa s logom američke inženjerske tvrtke Boston Dynamics. Nekoliko sekundi kasnije mnoštvo identičnih robota uletjelo je na pistu, hodajući energično kao da plešu ili se igraju.

Prvi look revije bilo je jednostavno crno odijelo, blago pripijeno u struku i nenaglašeno da ne bi ukralo pozornost robotima, a koji su i dalje plijenili pozornost svih kamera u prostoriji. Uslijedili su prigušeni crni odjevni predmeti i mini haljine s volanima ili s kapuljačom, kao i sakoi i pencil suknje u mramornosivoj boji ili minimalistički izgled koji se sastoji od dekoltiranih bijelih bluza i košulja zavrnutih ispod crnih pletenih džempera kratkih rukava. Istaknulo se nekoliko dugih drapiranih haljina ukrašenih mini srebrnim skulpturama u obliku emojija. Služile su i kao broševi pričvršćeni na prsima mnogih modela, gotovo uvijek s torbicom u ruci.

Prvi dio revije bio je prilično suzdržan, sve do jednog od vrhunaca revije, kada je jedan od pet robota komunicirao s crvenokosom manekenkom Rianne Van Rompaey. Koreografirana sekvenca, pod budnim okom bljeskalica, završila je robotom koji joj je svukao crnu jaknu. Dijalog između tehnologije i ljudi nastavio se kada je manekenka Lila Moss, kći kultnog britanskog supermodela Kate Moss, predala svoju torbicu istom robotu, a on ju je vratio dok je ponovno prolazila.

Vjerni svom tehno i minimalističkom stilu, dizajneri Meyer i Vaillant predstavili su odvažnije i ležernije lookove, poput predimenzioniranih strukturiranih kaputa, poderanih traperica, srebrnih haljina, topova, bijelih krznenih suknji i mini haljina, dok je u pozadini svirala brža glazba. Neki od najhvaljenijih dodataka na reviji uključivali su obnovljenu gumenu verziju čizama Bridge, kao i novu interpretaciju viralne torbice Swipe, prethodno izrađene od stakla, ali ovaj put stvorene od meteorita koji je pao južno od Francuske prije 55 tisuća godina.

Kolekcija jesen/zima 2023./2024. također je sadržavala haljinu s ogledalom, kreiranu u suradnji s modnom školom Les Arts Décoratifs, te jaknu ručno oslikanu prema slici koju je stvorila umjetna inteligencija. Bio je to snažan 'da' inovacijama u Coperniju postizanjem ravnoteže između viralnosti, komercijalnog potencijala i tržišnog dizajna u jednoj od najzrelijih kolekcija brenda do danas.

'Basnu iz 17. stoljeća, koja postavlja pitanja o ravnoteži moći između ljudskih skupina koje čine društvo, Coperni reinterpretira i pomiče je u 2023. godinu s pozitivnom vizijom budućnosti', objasnili su svoju modernu interpretaciju priče koja istražuje 'odnos između ljudi i tehnologije'. Za parišku tvrtku ne postoji dominantan odnos, već čovjek i stroj koji žive u harmoniji. Ovu pozitivnu filozofiju i otvoren pristup inovacijama Coperni je usvojio od svog početka.

Revija je zatvorena 'vrtuljkom' modela koji su kružili oko pet robota, a koji su kleknuli dok je dizajnerski dvojac izlazio. Ljudi koji su stajali iza njihovih pokreta otkrivali su lica iz sjene i bili ispraćeni pljeskom publike, a ona je ostala na svojim mjestima još nekoliko minuta, nadajući se da Coperni sprema još iznenađenja.

'Ovo je prva suradnja koju smo imali u modnoj industriji. Naši se roboti obično koriste u tehnološkoj industriji i mi smo protiv naoružavanja ili njihove vojne primjene', rekao je jedan od menadžera Boston Dynamicsa za FashionNetwork.com.

Ideja je bila dobra i uspjela je zavesti publiku, kao i dobiti tisuće lajkova na društvenim mrežama, ali oni još uvijek nisu bili ni blizu broja koji je postigao legendarni trenutak Belle Hadid iz prošle sezone. Međutim, ako bi se izvedbi dodao 'ali', to bi bili proračunati trenuci stvoreni za i na društvenim medijima. Onog dana kada Coperni uspije spojiti vizionarski talent sa spontanošću, privlačnost tog brenda bit će spektakularna.

Ljubav na prvi pogled

Vaillant i Meyer upoznali su se 2009. tijekom studija na Mod’art International Paris, a 2013. godine – nakon što je Vaillant bio u Chanelu i Balenciagi – osnovali su brend pod nazivom Coperni Femme. Osvojili su ANDAM-ovu nagradu za prvu kolekciju 2014. i radili dvije sezone, a potom su zatvorili vrata svog brenda.

'Dolazimo iz različitih sredina, različitog smo obrazovanja, ali istina je da je to bila ljubav na prvi pogled, i osobno i profesionalno.' Coperni je ponovno pokrenut u veljači 2019. u Parizu, nakon dvogodišnje pauze, tijekom koje su zajedno radili kao umjetnički direktori Courrègesa.

Ondje su Vaillant i Meyer dobili priznanje za stavljanje fokusa na pojedinačne komade, a ne na 'cjelovit izgled': kožna jakna, mini suknja, arhitektonska haljina - a svaki od tih komada podsjeća na vrhunac francuske kuće iz 1960-ih.

'Bila je to tako posebna modna kuća', kaže Vaillant. 'Ali dodali smo svoj ukus, ono što volimo, kako vidimo naše prijatelje.' Često je to značilo potpuno odbacivanje tradicionalne revije na pisti: za svoj debi izašli su na pozornicu kako bi predstavili kolekciju; za drugu kolekciju dali su prijateljima i suradnicima po jedan komad iz linije da ga stiliziraju uz vlastitu odjeću. 'Uvijek smo htjeli napraviti nešto drugačije. Modne revije mogu biti pomalo iste: jedna djevojka niže se za drugom', smije se Meyer.

'Upoznali smo se u školi prije petnaest godina. Arnaud je bio više u poslovnom dijelu škole, a ja sam studirao modni dizajn. Vrlo brzo smo počeli raditi zajedno, i to je bilo vrlo prirodno. Arnaud je odradio mnogo stažiranja u velikim kućama kao što su Balenciaga i Chanel, a ja sam želio raditi vlastite stvari. Počeo sam stvarati Coperni (tada se zvao Coperni Femme) u našoj maloj garsonijeri, objavili smo neke slike na Instagramu i to je postalo nešto. Arnaud je prestao raditi u Balenciagi i počeli smo graditi tvrtku, ali je u početku bila vrlo mala. Nakon što smo osvojili neke nagrade, kao što je ANDAM-ova nagrada First Collection 2014., a bili smo finalisti i za nagradu LVMH 2015., otišli smo u Courrèges. Bilo je to nevjerojatno iskustvo jer smo naučili toliko toga o industriji. Upoznali smo sve velike novinare, igrali smo modnu utakmicu. Bilo je to nevjerojatno, ali brzo smo htjeli ponovno pronaći svoju slobodu. Ponovno smo stvorili Coperni jer smo smatrali da ima mjesta za naš brend i da je zajednica oko njega još uvijek živa. I - evo! Ovdje smo, četiri godine kasnije', kaže Meyer.

'Moda je stvarno lijepa industrija, stvarno je strastveno volim, ali ponekad može biti teško. Istina je da je imati nekoga na koga se možeš osloniti te podijeliti dobre i loše vijesti - zaista dragocjeno', ističe Vaillant.

'Toliko sam naučio u ovim velikim kućama, jer otvore ti oči i vidiš kako sve funkcionira. To se zapravo ne uči u školi i sasvim je drugačije kad si na mjestu događaja. Možete vidjeti kako djevojka zadužena za materijale kupuje patentne zatvarače, a kako CEO radi unutar budžeta. U tim smo se kućama naučili strogoći – i kompromisima. Činjenica je da je to vrlo kreativna industrija, ali također morate poštivati cijenu i biti usklađeni sa svojim klijentom, nosivošću, takvim stvarima', kaže Vaillant.

'Mislim da je najvažnija stvar koju naučite kada ste u ovakvim kućama to kako sustav funkcionira. To je važno jer kada ste mladi dizajner, cilj vam je igrati se sustavom jer se ne možete natjecati s tako velikim kućama', dodaje Meyer.

'Da biste podijelili svoju poruku, morate se poigrati svim tim kodovima i načinom na koji industrija funkcionira. Onda kada to naučile i napravile jednom, dvaput, tri, četiri puta, tada počinjete biti u stanju uzeti malo distance. To je zapravo ono što radimo u Coperniju - i jako nam je drago zbog toga te mislim da je vrlo zdravo. Kad smo se ponovno pokrenuli prije četiri godine, točno smo znali što želimo, a što više ne želimo i imali smo malo distance. Čak i ako smo toliko uključeni u brend, želimo se zabaviti i riskirati. Znamo kako bolje igrati s pravilima - i to funkcionira', uz smijeh kaže Vaillant.

Ponovno pokretanje Copernija

Nekonvencionalan pristup vratili su u novi Coperni, ali određene stvari željeli su napraviti drugačije. 'Prvi Coperni bio je poput bebe. Bili smo studenti u našem stanu i bilo je to slatko, ali nije bilo posao. Kada smo ga ponovno pokrenuli, učinili smo to s partnerom i strukturom. To je vrlo važno jer kada ste mladi dizajner, mislite da možete kreirati svoju haljinu u svom malom studiju, staviti je na modnu pistu i to je to. Ali ne, to je industrija. Morate znati točnu cijenu i kako ćete to proizvesti. Ono što smo naučili i otkrili iz iskustva u Courrègesu bila je naša strast za tehnologijom i inovacijama', objašnjava Meyer.

Što se tiče izgleda i dojma novog Copernija, Meyer kaže: 'Pokušavamo pronaći dobru mješavinu između nečeg tehno i nečeg chic. Ako je novo po obliku ili tkanini, uvijek je nosivo.' Vaillant, koji se bavi poslovnom stranom brenda, dodao je: 'Također smo snizili cijenu, što je za nas jako važno, jer želimo da Coperni mogu nositi svi naši prijatelji. Bili smo malo skupi u prošlosti.' Velika razlika između Copernija tada i sada je u tome što će neki komadi biti uniseks. 'Usredotočeni smo na krojenje, na košulje i hlače, tako da to ima smisla', rekao je Vaillant.

Meyer i Vaillant ponovno su pokrenuli Coperni sa Stefanom Martinettom, izvršnim direktorom poslovnog akceleratora Tomorrow London i razvojnog partnera za nove i etablirane modne talente, kojeg su upoznali na ANDAM-u 2014. Tomorrow London osigurao je Coperniju talijansku tvornicu i jake komercijalne alate. 'Sébastian i Arnaud briljantno spajaju nevjerojatno uzbudljivo i duboko digitalno znanje s načelima tradicionalne izrade i to mi se sviđa. Upoznao sam ih na ANDAM-u i oduševljen sam što svoju poduzetničku kreativnost pretvaraju u posao. Počašćeni smo što smo partneri s njima', rekao je Martinetto 2019.

  • +18
Coperni, proljeće/ljeto 2024. Izvor: Profimedia / Autor: Pixelformula / Sipa Press / Profimedia

Coperni je više od hypea

Copernijev potpis je razigran i seksi, ali potkrijepljen rigoroznom, inovativnom preciznošću. 'Išli smo vrlo brzo, bili smo vrlo mladi, Coperni je bio sjajan, a onda smo otišli u Courrèges', rekao je Vaillant. 'Ali sada samo želimo raditi u svom ritmu, uživati te donijeti puno duše i užitka - posvetiti svoje vrijeme tome.'

Uz malo snalažljivosti i puno sreće, mnogi su mladi brendovi uspjeli stvoriti hype, a Coperni donosi sadržaj podjednako kao i stil. Naime dizajnerski dvojac provjereno zna što žene žele odjenuti jer oni – prije svega – odijevaju svoje prijateljice. 'Bili smo kod kuće posljednje dvije godine i osjećam da žene, posebno žene naše generacije, žele biti zavodljive, žele se osjećati seksi, žele ponovno izaći', ispričao je Vaillant prošle godine za Graziju. Obojica dolaze iz južne Francuske, a također im se sviđa to što je Coperni pariški brend. No njihova žena nije klasičan primjer - nije odjevena u traperice i sako, što bi se moglo pomisliti. 'Mislim da se ova Parižanka razvija, zar ne? Svijet je sve više internacionalan i digitalan', dodaje.

Taj duh zajedništva također se odražava na način na koji rade. Zašto plaćati skupog konzultanta da dođe jednom godišnje, razmišljaju, kada možete angažirati prijatelje? 'Naš studio otvoren je prostor, nema vrata, svi možemo razgovarati i dijeliti svakodnevni život', kaže Meyer. 'To je doista duh startupa. Svi rastemo zajedno.'

Iako Coperni pršti energijom novog brenda, ove godine slavi 10. obljetnicu (računajući i dvogodišnju pauzu). Nakon što su izgradili svoje ime na čvrstim temeljima - osvojivši ANDAM-ovu nagradu Creative Label 2014. te bili finalisti LVMH-ove nagrade 2015. – kolekcija jesen/zima 2021. pokazala se kao prekretnica.

Ta je kolekcija predstavljena tijekom Tjedna mode u Parizu u ožujku 2021. godine. Budući da je velik dio svijeta u to vrijeme bio zauzdan ograničenjima vezanim uz covid, većina se dizajnera odlučila za digitalne prezentacije. Meyer i Vaillant priredili su show uživo – i bili su jedini brend u Parizu koji je to učinio – udovoljavajući strogim propisima o socijalnom distanciranju na stadionu Accor Arena. Prednja svjetla okupljenih automobila obasjala su pistu dok su modeli lutali kroz noć u preciznim mikrohaljinama od 'druge kože', s visokim ramenima te kožnim hlačama mokrog izgleda i čizmama do bedara sa šljokicama. Svi su očekivali nešto što smo propustili, nešto čega smo bili gladni: izlazak i dotjerivanje.

'Bio je to poseban trenutak koji se više neće ponoviti. Ograničenja zbog covida potaknula su nas da pronađemo nove načine i rješenja za nastavak postojanja brenda i stvaranje snova u tom tmurnom razdoblju kroz koje smo svi prolazili', kaže Meyer, ističući: 'Bilo je to pravo slavlje života.' Vaillant dodaje: 'Bili smo možda malo sramežljivi u početku. Ali nešto se stvarno dogodilo. Bilo je uzbuđujuće za brend.'

Ova energija učinila je Coperni prikrivenim hitom s vrlo utjecajnom i odlično odjevenom celebrity bazom obožavatelja. To je neprocjenjivo izlaganje koje je teško koreografirati. U izlasku u Parizu, Bella Hadid prošetala se u sivoj minici koja je tek izašla s piste te upotpunjenoj skraćenim sakoom. Potom Hailey Bieber u wrap traper suknji, čarapama preko koljena i šeširima s Batmanovim ušima. Zatim Rosalia na Instagramu u patchwork mrežastoj haljini iz kolekcije proljeće/ljeto 2022. I sve to u samo tjedan dana. A kada je Rihanna – vlasnica tada vjerojatno najzapaženije garderobe na svijetu – prisustvovala predstavljanju beauty brenda u LA-u u izokrenutom srebrnom top grudnjaku s dugim rukavima i nisko spuštenoj ukrašenoj suknji te s pozlaćenim ukrasom oko njezinog trudničkog trbuha, bilo je to službeno: Coperni je vrlo velika stvar.

Torba Swipe

No dok je zaljubljenost slavnih osoba san PR-a, da bi se to pretvorilo u prodaju i dugovječnost, morate imati proizvod koji stvarne žene ne samo žele, već ga i mogu iskoristiti. Oni to znaju i već imaju komercijalni i kreativni uspjeh s torbom Swipe, ovalnim dizajnom inspiriranim funkcijom otključavanja prelaskom prsta na iPhoneu (a što je još bolje, Eve Jobs, Steveova kći, debitirala je na modnoj pisti za Coperni u kolekciji za proljeće/ljeto 2022.). Kim Kardashian ima jednu. Doja Cat i Tinashe - obje su ih povele kao pratilje na dodjelu Grammyja prošle godine. Maddy iz 'Euforije', koju glumi Alexa Demie, također je nosila Swipe u jednoj od viralnijih scena.

Kada je Meyer – riskantniji dio dvojca – predložio proizvodnju staklenog Swipea za jesen/zimu 2021./2022., Vaillantova prva reakcija bila je: 'Previše je krhko, slomit će se, bit će preskupo.' Ali kada jedan od njih želi crno, a drugi bijelo, 'nikada ne radimo sivo'. Nikada ne razrjeđuju.

Tako je Meyer pobijedio idejom o staklenoj torbici. A kako kaže Vaillant, to mu i inače polazi za rukom. 'On je kreativni direktor i morate poštovati tu magiju. Ponekad želi ići dalje i ja mu to dopustim. Zatim se ne bori previše oko komercijalnijih komada koje ja trebam raditi. Najzanimljivije su kolekcije kada imate spektakularnu haljinu od lateksa, ali i pristupačnu jaknu po mjeri koju možete nositi u uredu.' A rizik se isplatio. Staklene torbice Swipe krenule su u proizvodnju i prodaju se. Dvojac je slavio nakon što ju je Kylie Jenner nosila na danu za novinare obitelji Kardashian.

Ta bliskost, sposobnost da uravnoteže jedno drugo, velikim dijelom je prisutna jer su partneri i privatno. 'Poznajemo se do srži i stalno se uravnotežujemo', kaže Meyer, dodajući: 'Kad jedan padne, drugi preuzima i obrnuto.' Upoznali su se 2009. kao studenti iste pariške modne škole, u kojoj je Vaillant studirao modni biznis i menadžment, a Meyer modni dizajn i izradu krojeva. Oboje kažu da je to bila ljubav na prvi pogled, osobna i poslovna zaljubljenost. Kako odvajaju posao i igru? Nemaju odgovor na to.

Coperni je, kako kažu, njihova beba - odgovornost, strast koja se ne gasi kada otkuca 18 sati. Copernijev izgled može biti drzak, ali ne možete doći do onoga što oni imaju bez napornog rada. 'Tempo nam je vrlo organiziran, strog, ali uvijek pokušavamo dodati zabavni sloj jer nije baš da spašavamo živote', kaže Vaillant.

U pravu su, odjeća ne spašava živote, ali kako on to objašnjava: 'Svijet je prilično kompliciran. Pretpostavljam da moda može biti bar zabavna.'

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'