početak u drugačijim vremenima

Posjetili smo zagrebačku pekaru koja je promijenila način na koji jedemo kruh, a u budućnosti okreću novu stranicu!

  • Autor: tnative
  • Zadnja izmjena 02.12.2021 09:07
  • Objavljeno 01.12.2021 u 08:41
tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Sasa Jungicć

Kad su Franjo i Stjepan Mikelec prije točno 60 godina pokretali svoj posao, koji se u međuvremenu prometnuo u jedan od najuspješnijih u svojoj branši, bila su potpuno drugačija vremena. Kako drugačija, ovisi, dakako, o perspektivi. S jedne strane te je 1961. godine Gagarin postao prvi čovjek u svemiru, Disney je u kina pustio 101 Dalmatinca, Barbiein Ken je prvi put izašao na police, a Orient Express je prevezao svoje zadnje putnike

S druge strane, u našim se dućanima bijeli kruh još uvijek smatrao vrijednijim od zlata te je shodno tome bio namijenjen i ljudima koji su imali više sreće kad se bacao grah. Većina onih drugih bila je osuđena na polubijeli ili crni, koji su tad, potvrdit će oni koji se sjećaju, imali okus koji bismo danas teško povezali s proizvodom visoke kvalitete kakvima danas pribrajamo craft pekarske proizvode.

No, upravo su taj trenutak prepoznali Franjo i Stjepan Mikelec koji su, nedaleko Zagreba, u malom mjestu Dubravica, odlučili sagraditi krušnu peć i baviti se pekarstvom. Zahvaljujući njihovom vizionarstvu, golemoj strasti i kontinuiranom ulaganju u napredak, Dubravica se danas, šest desetljeća poslije, smatra jednom od naših najboljih i sasvim sigurno najomiljenijom pekarom.

Tijekom svih tih godina Dubravica je ostala u obiteljskom vlasništvu, ali se u međuvremenu iz malog obiteljskog obrta prometnula u modernu pekaru, nikada ne ispuštajući iz vida kvalitetu proizvoda i ručnu proizvodnju. Danas broji ukupno 34 poslovnica u Zagrebu, Zaprešiću i Zaboku, s više od 100 proizvoda u asortimanu i ukupno 435 zaposlenika.

Kako su izgledali počeci ove pekare te što se u međuvremenu promijenilo provjerili smo s Krunoslavom Mikelecom koji trenutačno upravlja proizvodnjom ovog uspješnog obiteljskog poduzeća s dugogodišnjom tradicijom prepoznatljive kvalitete.

Kako su izgledali počeci priče o Dubravici koju danas poznajemo? Koji su bili vaši izazovi? Čemu ste se tada nadali?

Prije 60 godina Dubravicu su osnovali Franjo i njegov brat Stjepan kada se jedan od njih vratio sa služenja vojnog roka gdje je bio dodijeljen u pekaru. Bilo je to vrijeme u kojem je bilo daleko manje proizvoda, nekoliko vrsta kruha i 2-3 peciva pa je utoliko bilo lakše, ali je fizički bilo puno teže. Nije bilo miješalice i tijesto se mijesilo na ruke. Peć se ložila na ugljen, a prvih godinu, dvije nije bilo ni kombija pa se kruh prevozio po okolnim mjestima zapregom s konjima. Budućnost tog posla je tada bila neizvjesna pa se jako puno radilo i na zemlji. Po danu bi bili u štali i na polju, po noći u pekari te bi kasnije odlazili na razvažanje kruha. Velike državne pekare su u ono doba imale povlašteni status, država je diktirala cijenu kruha koja je bila socijalna, tako da su to bila teška vremena za jednu malu obrtničku pekaru.

Danas brojimo više od 100 proizvoda: od kruha, peciva, lisnatog tijesta, bureka, palačinki, sendviča, pizza, pa sve do salata i jogurt muslija!

Prepoznati ste kao obiteljska tvrtka koja spaja tradiciju s trendovima. Koji je vaš recept za dugovječnost?

Inspiraciju pronalazimo kod nas i u inozemstvu. Postoji uistinu veliki broj uspješnih pekara u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Francuskoj, skandinavskim zemljama, čak i u Australiji. Kod nas se u međuvremenu razvila craft scena pekarnica čiji rad iznimno poštujemo.

Trendovi se prate i posjetom specijaliziranim sajmovima i pretplatom na razne pekarske časopise te nam sve to daje vjetar u leđa. Veseli nas rad na poboljšanju postojećih proizvoda, uvođenje novih tehnologija i razvoj novih proizvoda. To je nepresušni izvor novih izazova, nikad nije dosadno, kolotečine nema.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Sasa Jungicć

Izrasli ste iz malog obiteljskog obrta u jednu od najljepših priča o uspjehu u Hrvatskoj. Recite nam kako se ostaje pri samom vrhu industrije.

Najveća motivacija nam je kad kupci prepoznaju neki novi proizvod jer nam je to automatski pohvala da smo dobro odradili razvoj novog proizvoda. Smatramo da su suradnje vrlo važne da se u brend unese „svježa krv“, uvezu nove ideje i da se izađe iz nekih uobičajenih okvira. Uz to je vrlo važno raditi na kvaliteti postojećih proizvoda, pronalaziti načine da oni budu još bolji.

U svemu tome ne smijemo zaboraviti naše djelatnike koji su vrlo važan element našeg uspjeha. Oni ulažu ogroman trud da proizvod bude vrhunski - od proizvodnje do prodaje krajnjem kupcu. I na tome smo im neizmjerno zahvalni. Danas imamo 435 djelatnika i svakom od njih treba pripisati dio zasluga.

Ove godine Dubravica slavi veliki 60.-ti rođendan koji donosi brojna iznenađenja za sve ljubitelje kvalitetnih i ukusnih pekarskih proizvoda. Što možemo očekivati?

Početak rođendana obilježili smo tijekom rujna kad smo plasirali limited edition našeg ručno rađenog danish peciva sa šljivama koje smo izradili u količini od 7.000 komada. Nastavak je uslijedio podjelom prigodnih platnenih torbi kupcima, a u narednom razdoblju očekujemo da u prodaju krene sendvič s pršutom i tartufima koji smo osmislili u suradnji s chefom Matijom Bregešom. Upravo je on tijekom rada u restoranu Boškinac na Pagu 2020. ovjenčan s Michelinovom zvjezdicom.

U suradnji s njim nastao je veći broj proizvoda koji još čekaju izlazak na svjetlo dana, a prva dva smo plasirali u svibnju i lipnju ove godine. Radi se o salati tuna i roastbeef sendviču, oba proizvoda su odlično prihvaćena, a posebno smo ponosni na brioche pecivo koje krasi roastbeef sendvič za koji sami pečemo meso i pripremamo ga.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Kakvi su planovi za budućnost?

Plan je i dalje zadržati prepoznatljivost i inzistirati na kvaliteti proizvoda, inovativnosti i svježini. Sustavno raditi na poboljšanju postojećih proizvoda i kreirati nove proizvode koji će donijeti svježinu u asortimanu. Za sada ostajemo na širem zagrebačkom području i radimo na otvorenju novih poslovnica dinamikom jedne do dvije poslovnice godišnje. Uvjereni smo da u našoj bližoj okolici još uvijek postoje odlične lokacije koje dosad nismo otkrili.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Dubravicom.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!