Mirisi imaju moć vratiti nas u trenutke koje smo zaboravili. Zato su savršen poklon, a niche parfemi ove godine doživljavaju svoj trenutak. Više nisu samo za one koji se razumiju u parfeme, sada ih nose svi koji žele biti prepoznatljivi
Ponekad nam se dogodi da prođemo pokraj nekoga na ulici i odjednom se vratimo deset godina unazad. Nije lice, nije glas, samo miris. I tu smo, ispred nekad omiljenog kafića, na prvom spoju, u maminoj kuhinji na Badnjak. Mirisi imaju tu čudnu moć: prelaze logiku i izravno preuzimaju emociju. Zato ih se sjećamo bolje od gotovo svega drugog. Upravo su zato savršen poklon, jer su zapravo uspomena koja tek treba nastati.
Ove godine niche parfemi doživljavaju pravi trenutak. Više nisu rezervirani samo za one koji se razumiju u parfeme, sada ih nose svi koji žele biti različiti. Parfem je postao način da pokažemo kako smo razmišljali, kako smo birali pažljivo, da osoba kojoj dajemo poklon zaslužuje nešto posebno. Nešto što neće nositi još petero ljudi u liftu.
Što su niche parfemi?
Razlika između mainstream i niche parfema nije samo u cijeni ili pakiranju. Mainstream brendovi igraju na sigurno: prate trendove, žele se svidjeti svima, proizvode ogromne količine. Niche parfemske kuće rade suprotno. Eksperimentiraju, koriste neuobičajene sastojke, ne brinu se hoće li miris biti komercijalan. Rezultat? Kompozicije koje imaju karakter, priču, dušu.
Niche parfemi često dolaze iz malih ateljea gdje parfumer ima potpunu kreativnu slobodu. Nema fokus grupa, nema kompromisa, a razlika se itekako može osjetiti razliku. To je kao uspoređivanje haljine s vješalice u trgovini i onu šivanu po mjeri. Oboje je odjeća, ali osjećaj nije isti.
I upravo taj osjećaj jedinstvenosti čini ih idealnim za blagdane. Poklanjamo nešto što nije masovno, što neće imati svatko. Poklanjamo dio sebe, jer smo odabrali miris koji nas podsjeća na osobu kojoj ga dajemo.
Zašto su niche parfemi sve popularniji?
Došlo je vrijeme kada većina ne želi biti dio mase. Sve je više onih koji biraju ono što ih čini drugačijima. Ne samo po pitanju odjeće ili glazbe koju slušaju, već u svakom detalju koji govori tko su. Parfem je tu postao jedno od najsnažnijih sredstava izražavanja.
Niche parfemi nisu trend, već odgovor na duboku potrebu za autentičnošću. Daju nam mogućnost da stvorimo svoj olfaktorni potpis, nešto što nas prati i čini prepoznatljivima. I nije riječ o snobizmu. Riječ je o tome da kad uđemo u prostor, želimo ostaviti dojam koji je naš, a ne mirisati poput stotinu drugih koji nose isti bestseller.
Društvene mreže su tu odigrale značajnu ulogu. Parfemski influenceri, TikTok recenzije, YouTuberi koji analiziraju note kao da govore o vinu. Sve je to učinilo niche parfeme dostupnijima i razumljivijima. Ljudi sad znaju što su bazne, srčane (ili srednje) i glavne (gornje), razlikuju egzotične sastojke poput mističnog ouda ili nježne, puderaste i blago orijentalane ambre, razumiju zašto neki parfem ostane na koži cijeli dan, a neki ispari za sat vremena.
Plus, ima nešto u samom iskustvu kupnje. Ulazak u svijet niche parfema je kao ulazak u klub. Trebate malo znanja, malo radoznalosti, malo hrabrosti da probate nešto drugačije. I kad nađete svoj miris, to je poput svojevrsnom otkrića.
Kako odabrati pravi parfem
Prema osobnosti. Za introvertne i osjetljive ljude odlični su mekani, puderasti mirisi s notama vanilije i mošusa. Energičnim i društvenim osobama pristaju svježi citrusi, začinski i drvenasti te intenzivni cvjetovi. Kreativci i boemi vole neočekivane kombinacije poput dima, kože, začina ili zelenih nota.
Prema notama. Cvjetni mirisi su romantični, ženstveni, univerzalni, sigurna opcija za većinu. Drvenasti mirisi su sofisticirani, topli, ozbiljni, odlični za poslovne prilike. Orijentalni mirisi su tajanstveni, zavodljivi, najbolji za večer. Svježi mirisi su lagani, povremeni, savršeni za ljeto i dnevne kombinacije.
Prema prilikama. Za svaki dan trebate nešto blago, što nećete prestati osjećatu nakon dva sata. Za večer funkcioniraju intenzivnije kompozicije koje ostavljaju trag. Zimi biramo gušće, slađe, toplije note. Ljeti preferiramo vodene, svježe, lake formule.
Zlatna pravila testiranja. Parfem se nikada ne bira samo po mirisu iz bočice, nužno ga je osjetiti na koži. Zatim je dobra odluka parfemu dati sat vremena da se razvije prije nego li donesemo odluku. Uz to, dobro je znati da se testira svega dva do tri mirisa odjednom, naime u slučaju više od toga nos gubi orijentaciju. Parfem se ponaša različito na svakoj koži, pa tako što je idealno za jednu osobu, na drugoj može ostavljati posve drugačiji dojam.
Douglas: mjesto gdje niche mirisi postaju iskustvo
Ako ste se pitali gdje pronaći te niche parfeme bez da lutamo po specijaliziranim buticima ili naručujemo na slijepo s interneta, Douglas je odgovor. Tu se susreću ekskluzivni brendovi poput Zarka, NEST-a i drugih kojima inače ne bismo lako prišli, ali sve na jednom mjestu, dostupno i bez pretencioznosti.
Ono što Douglas čini drugačijim je pristup. Parfeme možemo testirati, probati na koži, razgovarati s konzultantima koji stvarno razumiju parfeme. Mogu nam reći koje note dominiraju, koliko dugo miris ostaje, s čime ga možemo kombinirati. To iskustvo otkrivanja nešto je što online kupnja jednostavno ne može ponuditi.
I tu je bitan detalj: kad biramo poklon, želimo biti sigurni. Želimo znati da taj miris ima težinu, priču, kvalitetu. U Douglasu nalazimo upravo to, kuriranu selekciju gdje svaki parfem ima razlog zašto je tu. Svaki ima zasluženo mjesto polici.
Ulazak u svijet niche mirisa
Za one koji su tek na početku svoje niche parfemske pustolovine, trenutna ponuda u Douglasu je idealan start. S 25 posto popusta na 25 odabranih mirisa možemo si priuštiti eksperimentiranje bez straha da ćemo baciti novac ako nam miris ne odgovara. To je svojevrstan to je poziv da istražimo, probamo ono što smo odgađali, uđemo u svijet parfema koje nećemo sresti na svakom koraku. A blagdani su pravo vrijeme za to; bilo za sebe, ili za one koje volimo.
U sezoni darivanja Douglas se s razlogom pozicionira kao prva beauty destinacija. Naravno, tu su trendovi prije nego što postanu mainstream, tu su inspiracije, kultni parfemi koji su odavno zaradili svoj status, ekskluzivni brendovi. Ali nije riječ samo o proizvodima. Riječ je o cijelom iskustvu, od trenutka kad uđemo i ne znamo što tražimo, do trenutka kad nam netko pomogne pronaći točno ono što nam treba. Savjeti u poslovnici, mogućnost testiranja, ugodna atmosfera čine veliku razliku između kupiti i odabrati.
Jer na kraju, kad sve lampice ugase i kad papir od poklona završi u smeću, ono što ostaje je miris i uspomena koju on nosi.
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Douglas Hrvatska.