Postoje 'it' torbe koje traju sezonu – i one koje traju desetljećima. Longchampova Le Pliage uspješno predstavlja i jedno i drugo: istodobno je simbol tihog luksuza i povratka estetike Y2K, a jednako je popularna među pripadnicima kraljevskih obitelji i generacijom Z
Već više od 30 godina praktična, elegantna i povoljna Longchampova torba Le Pliage preklopnog dizajna nezaobilazan je dio garderobe milijuna žena diljem svijeta. A čini se da je danas popularnija nego ikad.
Lagana, održiva, praktična...
Model Le Pliage rođen je 1993. godine, kada je Philippe Cassegrain, sin osnivača Longchampa, tijekom putovanja u Japan pronašao inspiraciju u umjetnosti origamija. Ime torbe dolazi od francuskog glagola plier – presaviti – a upravo je ta mogućnost sklapanja na veličinu knjige učinila Le Pliage savršenim suputnikom.
Osim što je lagana i izdržljiva, izrađena je od perive najlonske tkanine i ima čvrste kožne ručke te sigurnosni gornji zatvarač s preklopom. Vizualno je prepoznatljiva, a opet gotovo bez vidljivog loga – osim slavnog galopirajućeg konja, simbola pariške trkaće staze po kojoj je brend i dobio ime.
Od pariških ulica do kraljevskih dvorova
Isprva su je nosile chic Parižanke za svakodnevne obveze, no ubrzo su je prepoznale i britanske sloane rangerice. Tijekom 2010-ih Le Pliage postaje nezaobilazan modni dodatak it djevojaka poput Jennifer Lopez, Kate Moss, Katie Holmes, ali i Kate Middleton.
A kada je riječ o princezi od Walesa, vrijedi napomenuti da nosi Le Pliage još od studentskih dana – prvi put viđena je s tom torbom još 2005. na promociji u St. Andrewsu – a i danas se ovaj model može vidjeti u nekim njezinim novijim izdanjima.
No Kate nije jedina članica kraljevske obitelji koja je voli, jer osvojila je i princezu Anne, sestru kralja Charlesa, koja svoju omiljenu veliku tamnoplavu verziju često kombinira sa sunčanim naočalama i prepoznatljivim punđom.
Gen Z i TikTok ponovno je otkrili
Iako je Le Pliage već desetljećima jedan od najprodavanijih Longchampovih proizvoda, posljednjih mjeseci popularnost joj je eksplodirala zahvaljujući TikToku. Mladi je hvale kao savršenu torbu za knjige, njihovu prvu dizajnersku torbu ili praktičnu svakodnevnu varijantu za posao i faks.
Uz nove ambasadorice, kao što su Lila Moss, Kendall Jenner, Emma Roberts i Mia Regan te glumice iz Netflixovih hit serija kao što su 'Heartstopper' i 'Bridgerton', Le Pliage je ponovno u prvom planu.
Popularni modeli
Originalna torba dostupna je u recikliranoj varijanti u sedam boja, od klasične crne do jarkocrvene. Medium verzija stoji oko 130 eura, a velika oko 142 eura. U ponudi su i ruksaci (165 €), putne torbe u tri veličine (od 165 €), torbice (118 €) i mini neseseri (94 €). Postoji i Le Pliage Xtra u kožnoj verziji za one koji žele luksuzniji dojam te Le Pliage Green, a koja ističe održivost.
Za ljubiteljice sporta tu je Le Pliage Energy, za plažu Le Pliage Basket od pletiva dok je Le Pliage Filet – mrežasta varijanta – inspirirana klasičnim francuskim cekerima.
Limitirane suradnje i personalizacija
Tijekom godina Le Pliage je imala i niz kultnih suradnji – od umjetnika Tracey Emin i Jeremyja Scotta do kolekcije Pokémon. Najnoviji modeli za proljeće/ljeto 2025. uključuju onaj s ručkom na čvor, karirani print te ručno rađenu mrežastu torbu u suradnji s NGO kolektivom Anaka.
Za one koji žele nešto potpuno osobno, tu je usluga personalizacije My Pliage Signature – pa sami birate oblik, boje, detalje i inicijale kako biste ovu kultnu torbu nosili posve u svom stilu.