SMIJEŠNE PRITUŽBE

Njemački se turisti najčešće žale

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 03.08.2011 08:55
  • Objavljeno 03.08.2011 u 07:00
turisti plaža

turisti plaža

Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Mrsic/PIXSELL

Dokumentiranje pritužbi čest je sport kojim se bave njemački turisti ne bi li uspjeli izvući, temeljem prigovora, obeštećenja za uplaćena putovanja. Primjerice, ukoliko hotelski kompleks nema teniski teren, njemački turisti mogu tražiti naknadu gotovo polovice uplaćenog putovanja, ali za mini golf naknada je samo pet posto

'Njemački su turisti skloni ridikuloznim pritužbama', tvrdi njemački stručnjak za turizam Karl Born u uglednom tjedniku Der Spiegel.

'Nijemci neproporcionalno vode u broju smiješnih pritužbi na turističke usluge, a posebno su agilni kad trebaju registrirati svoje nezadovoljstvo smještajem i uslugom', kaže Born. Naime, postoji konkretan razlog zašto su Nijemci 'teški gosti', a može se pronaći u tzv. Frankfurtskoj tablici koja navodi mogući postotak određenih naknada za turiste koje im trebaju, ukoliko su bili nezadovoljni uslugom, isplatiti hoteli i putničke agencije.

Iako tehnički Frankfurtska tablica nije zakon, nego popis sugestija koje su napisali njemački pravnici, često se na sudovima koristi kao vodič kojim se određuje koliku naknadu može zatražiti turist koji se osjetio oštećenim.

'Tiražni Bild redovito svake godine objavljuje tablicu, a mnogi je turisti izrezuju i nose na putovanja', kaže Born. Tada, nastavlja, pokušavaju registrirati što više zamjerki i pritužbi na hotelsku uslugu kako bi smanjili trošak svojih putovanja. Njemačka odvjetnička tvrtka Advoprax AG objavila je verziju Frankfurtske tablice, a ovo je popis najčudnijih mogućih zahtjeva za odštetu.

1. Turist može tražiti pet do 15 posto povrata novca ukoliko je plaža dalje nego što je oglašeno.
2. Mogu tražiti pet posto odštete ukoliko hotelska soba nema balkon ili pogled na more, a ta im je usluga obećana.
3. Moguće je da budu obeštećeni i do 15 posto iznosa ukoliko toalet ne radi.
4. 50 posto je maksimalan zahtjev pokaže li se da su posteljina ili ručnici bili prljavi.
5. Ako spa usluge nisu na razini koja je oglašena, turist može tražiti do 40 posto povrata novca.
6. Ukoliko izbor hrane nije dovoljno raznolik, turisti mogu tražiti povrat od pet posto, a čekaju li predugo konobara, slobodni su zatražiti 15 posto.
7. Čak 20 posto povrata uplaćenog novca dobit će ukoliko na destinaciji nema bazena, a on je bio oglašen u brošuri.
8. Povrat polovice uplaćenog novca maksimalan je zahtjev koji mogu uložiti ako nema teniskih terena, no samo pet posto ako hotelski kompleks nema igralište za mini golf.
9. 30 posto povrata mogu zahtijevati ako nema turističkog vodiča za dogovorenu ekskurziju .

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi