INTERVJU: KRIE DESIGN

Kristina Burja o balansu između poslovnih i privatnih obveza: 'U ateljeu provodim deset radnih sati dnevno, ali kada radite ono što volite i to ujedno živite, posao je zadovoljstvo'

24.07.2022 u 16:12

Bionic
Reading

Izuzetno zaposlena, rastrgana između snimanja kampanja, osmišljavanja novih kolekcija te na koncu organizacije revije nedavno održane u Trogiru, jedna od omiljenih domaćih dizajnerica Kristina Burja pronašla je vremena porazgovarati s nama o poslovnim planovima, privatnim guštima i dalekoj budućnosti

Dizajnericu Kristinu Burju ulovili smo između poslovnih putovanja i organizacije velike revije u Trogiru, kojom je pokušala povezati ljepotu naše domovine i kulturne baštine s modom. Već godinama je na domaćoj modnoj sceni, a mnogi će je bolje prepoznati zbog brenda Krie Design, iza kojeg ponosno stoji. Za tportal je spremno odgovorila na sva pitanja o poslovnim počecima, inspiracijama kada je u pitanju osmišljavanje novih kreacija te ljubavnim i privatnim temama.

U sezoni vjenčanja, maturalnih zabava i ostalih glamuroznih događanja teško vas je uloviti. Kako izgleda vaš uobičajeni radni dan?

Moj radni dan je najčešće u potpunosti posvećen proizvodnji naših artikala i u ateljeu provodim oko deset radnih sati dnevno, ali kada radite ono što volite i to ujedno živite, posao je zadovoljstvo.

Svoja snimanja za modne kampanje odrađujete diljem svijeta. Kako dolazite na ideju gdje će se ona odvijati? Što vas inspirira?

Krie Design je dio međunarodnog neprofitnog projekta Green Fashion Week, a osmislio ga je GD Major Entertainment iz Milana i FSA (Fashion Service Association) u suradnji s Okvirnom konvencijom Ujedinjenih naroda o promjeni klime. Riječ je o projektu koji podupire održiv razvoj u modnoj industriji pod pokroviteljstvom UN-a.

Projekt je imao predstavljanje u Abu Dhabiju, na Abu Dhabi Fashion Sustainability Experience 2016. godine, te su slijedile edicije u San Remu, Milanu, Los Angelesu, Las Vegasu, Rimu, švicarskom Sasso San Gottardu i portugalskoj regiji Algarve.

Odabirom predivnih lokacija našeg planeta za promicanje održive mode ukazujemo na važnost njezina očuvanja.

Ovo ljeto, točnije 15. srpnja, u predivnom Trogiru, a u sklopu događaja Opera Selecta, održala sam nakon dugo vremena modnu reviju u Hrvatskoj, povezujući tako ljepotu naše domovine i kulturne baštine s modom.

  • +18
Krie Design Izvor: Licencirane fotografije / Autor: FABRICE MEUWISSEN

U siječnju ove godine na EXPO-u u Dubaiju predstavili ste haljinu Bow, a ona je dizajnom povezala Ujedinjene Arapske Emirate i Hrvatsku. Kako ste se osjećali kad se saznali da će se vaša haljina naći na izložbi?

Svaka država svijeta je na EXPO-u u svom paviljonu prezentirala sebe. Naš paviljon je bio predivan rad arhitekta Ante Vrbana, s predivnim interijerom i akcentom na digitalne medije koji prikazuju ljepote naše zemlje te sve hrvatske velikane, od Nikole Tesle, Penkale, Ruđera Boškovića do naših sportaša poput Janice Kostelić i Luke Modrića u Experience roomu. Od eksponata bile su izložene Nevera i Bur(j)a, tako se volimo šaliti. Mislim da Nevera prezentira našu zemlju kao potvrda nasljeđu i kao ulazak u budućnost te govori tisuću riječi. Haljina Bow je vrlo poznata u Emiratima i to je bio razlog da se postavi kao simbol koji povezuje narode i nacije te za vrijeme blagdana predstavlja naš Zagreb i advent, jer moda jest univerzalni jezik koji svi razumiju.

Uistinu se ovako nešto dogodi jednom u životu i jako sam ponosna što moj dizajn otvara vrata na raznim tržištima i već godinama uspješno prezentira Hrvatsku.

  • +26
Revija Krie Designa Izvor: Promo fotografije / Autor: Joško Herceg

Imate li omiljeni komad iz kolekcija modnog brenda? Nešto na što ste posebno ponosni?

Drago mi je kada se u raznim zemljama, kao što su UAE, SAD, Italija itd., koje su i geografski i kulturološki jako udaljene, dogodi jednaka i jaka reakcija na moj dizajn. To je kada ne odstupate od sebe i kada posebnost ima prednost pred profitom. Godinama su neke moje kolekcije čekale da ih tržište shvati jer su lansirane prerano, ali iste te kolekcije su mi otvorile vrata izvan naše zemlje, na tržištima koja su zasićena modom koja sliči jedna na drugu i brzo primijete kada je nešto posebno i drugačije, a to je i smisao dizajna. Dati svoj pečat, svoju kreativnost, a ne biti bezbrojna u nizu kopija kopije. Osobno najviše volim naše blejzere, volim to što žene kada ih nose izgledaju moćno i primijećene su. To je artikl kroz koji se najlakše izražavam i svaka kolekcija ima barem jedan poseban blejzer.

Sve više poznatih Hrvatica prepoznaje kvalitetu i efektnu notu vaših kreacija. Kako je surađivati s našim poznatim damama?

Svaka suradnja događa se prirodno i spontano. Obično kliknemo na nekoj razini i zajedno rastemo kroz kreacije i druženja. Jako volim taj pogled drugih osoba na moj dizajn i personalizaciju artikala kroz te snažne i inspirativne osobnosti. Ella Dvornik, Marijana Batinić i Iva Gradišer pokazale su se u tome kao pravi eksperti, tako da smo realizirale suradnje u vidu posebnih linija KriElla i IKona.

Indira Levak obožava poznata ramena Krie, danas zaštitni znak svih naših blejzera, kaputa, pa čak i haljina. Nju je taj detalj u dizajnu mojih artikala davno privukao i iz naše suradnje svih ovih godina dogodilo se i predivno prijateljstvo. Također, suradnja s Frankom Batelić i njezinom stilisticom Jasenkom Tudor Bevanda nešto je čemu se osobito veselim, nas tri tvorimo još jedan girl power tim i zajedno stvaramo outfite za Franku, a oni su uvijek uspješnice te su nastali od srca i s puno ljubavi.

Kako je došlo do suradnje s Marijanom Batinić?

Marijana prati moj rad od samog početka i već više od deset godina nosi odjeću Krie i privatno i za javna pojavljivanja. Prve fashion slike koje imamo nastale su davnih dana u Madridu, kada je nosila blejzer sa zakovicama dok je bila u posjetu Petri Nižetić. Danas se rado sjećamo svih naših suradnji i, gledajući unatrag, to su komadi koje još uvijek rado nosimo, nekako su vječni i ne izlaze iz mode. Posljednjih godina pridružila nam se i Iva Gradišer, čiju estetiku obožavamo i njena stilistička pomoć je upotpunila svaku našu viziju na najbolji način. S obzirom na to da se i privatno podupiremo i nadopunjujemo, pravi smo mali girl power, a već dvije godine govorimo kako sve te naše uspješnice moramo zaokružiti u kolekciju i drago mi je da smo konačno realizirale tu super ideju.

Vašim haljinama nekako se uvijek proteže ta ženstvena, elegantna strana. Kako biste najlakše opisali stil svojih kreacija? Koja je vaša nit vodilja u stvaranju kolekcija?

Jako puno ulažem u konstrukciju i krojeve i prvenstveno želim da osoba u našem odjevnom predmetu odlično izgleda, prema tome biramo tkanine koje su udobne, lako se održavaju i laskaju tijelu skrivajući nedostatke na koje smo svi slabi. Taj pristup uokviren je dizajnom koji čini artikle drugačijima od drugih, pa i kada se radi samo o nekom statement detalju koji je apliciran na način da dodaje točku na 'i'.

Kakva su vaša predviđanja za nadolazeću hladniju sezonu? Kakvi će krojevi i boje dominirati?

Kolorit će i dalje biti aktualan, kao i ovo ljeto, uz transparentne haljine i catsuit kombinezone, a i korzeti se vraćaju kao dio outfita, kao i smeđa, boja koja nastoji biti supstitucija crnoj.

Tu su i maksi kaputi i inspiracija 2000-ima, neopunk i, jako zanimljivo, bijela potkošulja kao apsolutni must have uz teške zimske tkanine, što mi se jako sviđa.

Imate li omiljenog stranog modnog dizajnera? Nekog idola?

Alber Elbaz je moj najdraži dizajner koji nas je nažalost napustio. Bio je apsolutno ispred svog vremena i zadužio nas je svojom ostavštinom, a njegove ideje i detalje i danas koriste mnogi brendovi visoke mode.

Ostaje li u vašem gustom poslovnom rasporedu vremena za privatne gušte? Postoji li netko poseban u vašem životu?

Putovanja su moj hobi i inspiracija. Slobodno vrijeme koristim tako da otputujem i sretna sam što živimo na geografskoj poziciji na kojoj su nam mnoge destinacije udaljene nekoliko sati vožnje automobilom ili avionom.

Gdje se vidite za desetak godina?

Bolje me pitajte kako vidim modu... Moja nada je da će za desetak godina istinski uroditi plodom svijest o održivosti u modnoj industriji, što propagiram već sedam godina u sklopu međunarodnog projekta Green Fashion Week.

Moda je odlična platforma za širenje svijesti jer kada nešto 'uđe u modu', često zahvati cijeli svijet. Propagiramo elitizam u odijevanju koji ne sugerira nešto skupo ili nedostupno, već činjenicu da nosimo odjeću koja ima pozadinsku priču, dubinu, porijeklo...

Tekstilna industrija je u vrhu zagađivača po količini emisija štetnih plinova i kada tome dodamo činjenicu da je brza moda rezultat rada ljudi u zemljama Trećeg svijeta, koji su lišeni kako ljudskih, tako i radnih prava, ne preostaje nego se zapitati - zašto? Kome od nas treba takva gomila odjeće čija proizvodnja ugrožava planet i živote tisuća ljudi zaposlenih u procesu?

Masovna tekstilna industrija je zagađivač bez kojeg možemo i našom odlukom da joj kažemo 'ne' zaustavit ćemo veliku ugrozu našem planetu.