PRAKTIČNOST KOJA OSVAJA

Obična torbica od tek 15 eura osvojila je modni svijet, a nazivaju je 'birkinicom milenijalaca'

17.05.2024 u 06:05

Bionic
Reading

Od postajanja modnim hitom preko noći, japanski high street brend novim bojama, tkaninama i uzorcima pokušava održavati stvoreni interes modnih konzumenata za njegovom sveprisutnom torbicom od najlona

Viralni video na TikToku, u kojemu žena poseže u svoju torbicu Uniqlo kako bi izvukla impresivnu količinu sitnica, ovom praktičnom dodatku itekako je pomogao u dolasku do kultnog statusa na globalnoj razini.

Kanoko Takenokuchi, direktorica globalne prodaje za Uniqlo, uvjerena je da nije riječ o prolaznom trendu na modnoj sceni, već komadu koji će 'još dugo ostati u životima ljudi diljem svijeta'.

  • +3
Uniqlo - torbe Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Danas sveprisutna torbica na rame brenda Uniqlo uspjela se okititi titulom 'birkinice milenijalaca', a globalno prepoznatljivom postala je 2022. - dvije godine nakon što je lansirana u prodaju - zahvaljujući spomenutom videu.

Kompanija Fast Retailing, u čijem se vlasništvu nalazi japanski brend, odbija dati točne podatke o prodaji hit torbe na rame, no naglašava da je još uvijek među najprodavanijim na nekoliko tržišta.

Za sam brend predviđa povećanje prihoda od 9,5 posto, odnosno 19,7 milijardi američkih dolara u fiskalnoj godini koja završava u kolovozu, dok se nastavlja širiti izvan matične zemlje.

Standardna verzija torbe za rame Uniqlo u prodaji se nalazi po cijeni od 15 eura, a u prvom kvartalu prošle godine postala je najtraženijim modnim artiklom, ujedno najjeftinijim ikad uvrštenim u Lystov Index.

Ideju za kreiranje torbe koja je praktičnošću osvojila svijet japanski brend dobio je 2019. godine. Tada je intenzivno počeo razmišljati o stvaranju modela koji bi bio kompaktan, a u njega bi bilo moguće pospremiti mnoštvo sitnica.

Oko 30 zaposlenika testiralo je prototip, uvjeravajući se da može nositi dnevne potrepštine, poput velikog novčanika ili boce vode, kao i manje predmete u unutarnjim džepovima.

'Uniqlova torba za nošenje preko ramena namijenjena je svima. Osim toga, ima vrlo jednostavan dizajn i lagana je za korištenje. Na tržištu ne postoje druge torbe tako dobre kvalitete koje se prodaju po ovoj cijeni', ističe Takenokuchi.

Uspjeh koji je ta torba ostvarila na globalnoj razini očekivano je rezultirao nastajanjem velikog broja imitacija. Krajem prošle godine kompanija Fast Retailing podigla je tužbu protiv kineskog proizvođača brze mode Shein u Japanu, zahtijevajući prestanak prodaje imitacije njihovog hita i plaćanje naknade za stvorenu štetu.

Fast Retailing, u čijem se vlasništvu nalazi brend Uniqlo, također je izdao priopćenje prošlog rujna upozoravajući kupce na krivotvorene i imitacijske proizvode koji se prodaju u trgovinama, a koji nisu povezani s japanskim brendom.

Titula it torbe na modnoj sceni obično je rezervirana za skupocjene dizajnerske modele poput Hèrmesove birkinice, Chanelove torbe Flap ili Fendijeve Baguette, za kojima žude brojne ljubiteljice mode, no pristupačne su (ili dostupne) relativno malom broju njih.

Torbice od najlona, poput hit modela brenda Uniqlo, sve su to promijenile. Njihova privlačnost, složit će se brojni, leži u jednostavnosti, a pritom su dovoljno jeftine da se od njih može stvoriti kolekcija.

Japanski brend danas je usredotočen na to da se njegova torba na rame na svjetskom tržištu i dalje ističe kao originalna i najbolja, nudeći verzije koje više ne uključuju samo izdržljivi najlon, već i materijale poput umjetne kože ili samta.

Isto tako, Uniqlo kontinuirano surađuje s različitim brendovima, što nerijetko rezultira stvaranjem novih, limitiranih verzija njihove hit torbice na rame.

Svojim mnogobrojnim kupcima diljem svijeta brend je danas poklanja prilikom kupnje jer njezina marketinška moć jednako je važna kao i prodaja koju ostvaruje, uvjeren je Nicolas Cessot, direktor digitalnog marketinga Uniqla.

'Ljudi prepoznaju naš brend kroz ovu torbu. Možemo ga koristiti za stjecanje novih kupaca i poticanje daljnje prodaje, kao i nastavak rasta Uniqloa na tržištu kao što je američko', zaključuje.

sve osim nogometa