NAMIRNICE ZA SREĆU

Kako hranom popraviti raspoloženje

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 06.10.2012 12:11
  • Objavljeno 06.10.2012 u 08:00
suho voće zdrava hrana

suho voće zdrava hrana

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Uz poštivanje svega nekoliko pravila te pametan odabir namirnica, moći ćete brzo i jednostavno popraviti vlastito raspoloženje

Danas većina ljudi zna da hrana ima važnu ulogu u kvaliteti života. Dobro je poznato da snažno utječe na zdravlje, a novija istraživanja pokazuju da utječe i na ljudsko raspoloženje. Ako ste često depresivni, neraspoloženi, tužni i zabrinuti, pokušajte

promatrati što jedete.

Možda je uzrok vašem lošem raspoloženju baš hrana koju konzumirate. Za vas koji želite popraviti situaciju i svoje psihičko, ali i emotivno stanje, donosimo nekoliko savjeta što i kako jesti da biste bili sretniji.

Važna pravila

1.Smanjite unos industrijski obrađene hrane jer je puna šećera i aditiva. Takvi sastojci potiču pokretanje određenih procesa u mozgu koji su zaduženi za kreiranje raspoloženja.

2.Jedite više voća, povrća i cjelovitih žitarica jer su to namirnice koje sadržavaju minerale, vitamine i fitonutrijente – supstance koje omogućuju normalno funkcioniranje mozga.

3.Birajte organski uzgojeno meso jer sadržava kvalitetnije sastojke koji pozitivno djeluju na tzv. hormone sreće.

4.Jedite raznoliko. Što različitije jedete, unosite različite sastojke koji će odraditi svoju zadaću i potaknuti mozak na dobro djelovanje. Rezultat će biti vaše dobro raspoloženje.



Super namirnice za super raspoloženje

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Orasi su namirnica koja pridonosi boljem raspoloženju
Jaja – sadržavaju vitamin B 12 čiji nedostatak uzrokuje depresiju i tugu. Usto, jaja sadržavaju i vitamin D koji također pridonosi boljem raspoloženju, posebno kod žena u vremenu PMS-a.

Organski maslac – sadržava vitamin A koji potiče proizvodnju neurotransmitera poput dopamina koji pridonosi dobrom raspoloženju i pamćenju. Maslac također sadržava i vitamin B 12 kao i vitamin D koji pridonose boljem raspoloženju.

Inćuni – sadržavaju Omega 3 masne kiseline koje potiču određene procese u mozgu, a koji su pak zaduženi za reguliranje hormona o kojima ovisi dobro raspoloženje. Dakle, inćuni su zdravi i za tijelo, ali i za psihu.

Rikula
– sadržava mnoštvo minerala i vitamina koji potiču mozak na pojačanu proizvodnju tzv. sretnih hormona. Usto sadržava i vlakna koja su dobra za probavu, a bez nadutosti i raspoloženje je bolje.

Orah – prirodni multivitamin koji je bogat i mineralima. Među ostalim sadržava i vitamin E čiji se nedostatak često primjećuje kod depresivnih osoba.

Med
– sadržava vitamin B u tragovima, folnu kiselinu, željezo i mangan, ali i bioaktivne spojeve koji poboljšavaju proizvodnju energije u mozgu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi