MUŠKARCI IH OBOŽAVAJU

Jedni ih vole, a drugi preziru: Hoćemo li se ikad riješiti skinny traperica?

25.05.2023 u 06:20

Bionic
Reading

Tiktokeri danas možda bacaju skinny traperice, no taj čin samo je dio beskrajnog i turbulentnog modnog ciklusa koji traje desetljećima

Skinny traperice nikad nisu bile neukusnije – ili popularnije. Wall Street Journal nedavno je izvijestio da uski i rastezljivi modeli traperica čine većinu prodaje muškog trapera - preko 70 posto.

Početkom nultih godina skinny traperice bile su posvuda i nošene s drugim trendovskim komadima tog doba, poput balerinki, majica peplum kroja i štikli s crvenim potplatom Christiana Louboutina.

Dizajnerski brendovi podjednako su ih prodavali kao i lanci trgovina uličnom modom, no do kraja desetljeća našle su se u nemilosti modnih konzumenata.

Nisu samo modne piste danas pune prostranih hlača i traperica. Čak su i najveći ljubitelji trendova s početka milenija – pripadnici generacije Z okupljene na TikToku - odbacili su ideju nošenja skinny traperica u korist širih modela.

Svi pokušaji njihovog oživljavanja službeno su pali u vodu. A oživljavanje takozvanog indie sleazea, koje je rezultiralo novim zanimanjem za žičane slušalice i vibru American Apparela, nije se proteglo do ponovnog oblačenja para skinny traperica s prorezima.

‘Ako postoji jedna stvar koju sam naučio radeći na ovoj knjizi, to je da će određeni stilovi traperica uvijek izlaziti iz mode da bi se ponovno vratili’, riječi su Jamesa Sullivana, novinara i autora knjige 'Jeans: A Cultural History of an American Icon’, čija razmišljanja posve drže vodu kada govorimo o skinny modelima.

  • +5
Uske traperice Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Pedesetih godina prošlog stoljeća traperice cigareta kroja mogle su se vidjeti na ranim ikonama kontrakulture kao što su James Dean i Elvis Presley. Njihovi odabiri možda nisu bili tako uski poput skinny modela kakve poznajemo danas, no povjesničari mode smatraju da je upravo u tom razdoblju trend nošenja skinny traperica dobio asocijaciju na rock’n’roll.

Eksplozija trapera u eri ludih 70-ih možda se najviše povezuje sa zvonastim nogavicama i širokim krojem, a pripijene traperice cigareta kroja tada su se smatrale pobijanjem disko ekscesa.

Osamdesetih godina proizvođači jeansa počinju koristiti rastezljivu tkaninu koja se može uklopiti u prirodna vlakna, što je rezultiralo dobivanjem materijala koji podsjeća na vunu, svilu ili pamuk, a pritom je rastezljiv i bolje prianja uz tijelo. Traperice su, samim time, postale uže, ali su i dalje bile udobne.

Nulte godine one su u kojima su skinny modeli traperica doživjeli vrhunac popularnosti. Brendovi su počeli hvaliti ‘premium traper’, čineći ih predmetom visoke mode, a kultura slavnih tada postaje sve snažnija.

Brend 7 for All Mankind debitirao je 2000. godine, a njihove skinny traperice sa stražnjim džepovima ispunjenim logotipom postali su statusnim simbolom. U međuvremenu se rock revival bendovi kao što su The Strokes odlučuju za uže krojeve u čast ranom punk pokretu.

Kada je godine 2003. muška kolekcija Hedija Slimanea za Dior debitirala na modnoj pisti, nevjerojatno je utjecala na veliki povratak skinny traperica, a njihova popularnost protegla se sve do 2010. godine. Tada su postale vrhunac hipsterske estetike tek punoljetnih milenijalaca.

Kasne 2010-e označile su njihov blagi pad popularnosti. Modni konzumenti odjednom su postali privučeni modelima poput mom jeansa, s ravnim, mrkva krojem nogavica i tipičnim visokim strukom.

Godine 2019. modna platforma Lyst izvijestila je da su traperice ravnih nogavica najtraženiji kroj, čime su skinny traperice službeno skinute s trona.

Jačanjem pandemije rasla je i prodaja trenirki, a samim time traperice su kao odjevni komad završile u drugom planu. Čak je i glavna urednica Voguea Anna Wintour za vrijeme pandemije pokleknula pred trendom udobne odjeće pa je za Instagram iz svog doma pozirala u jogger hlačama.

Dominantan oblik traperica među slavnim osobama i fashionisticama do danas karakterizira širok i ravnomjeran kroj. Međutim modeli uskih traperica i tajica ponovno gaze pistama. Gucci, Bluemarine, Saint Laurent, Prada i Diesel samo su neki od brendova koji im pokušavaju vratiti stari sjaj. Kupovne navike modnih konzumenata, s druge strane, i dalje govore o trajnoj privlačnosti ove siluete.

  • +21
Saint Laurent Izvor: Profimedia / Autor: ZABULON LAURENT/ABACA / SHUTTERSTOCK EDITORIAL / PROFIMEDIA