LUDI ZA SLATKIM

Istraživanje pokazalo da volimo bombone

23.10.2015 u 18:57

Bionic
Reading

Istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal o konzumaciji bombona potvrdilo je popularnost te kategorije proizvoda s obzirom na to da čak četvero od petero ispitanika manje ili više učestalo konzumira te slatke proizvode

Časopis Ja Trgovac i agencija Hendal sproveli su istraživanje o tome koliko često i zašto konzumiramo bombone.

Na pitanje koliko često konzumiraju bombone sudionici istraživanja pokazali su vrlo različite preferencije. Naime, velikih korisnika, znači onih koji svakodnevno jedu bombone ima tek 7,7%, dok su ostale vrijednosti vrlo ravnomjerno raspoređene. Tako onih koji bombone konzumiraju nekoliko puta tjedno ima 15,2%, a 14,8% je onih koji ističu da ih konzumiraju nekoliko puta mjesečno. Nešto više je korisnika koji bombone jedu jednom mjesečno ili rjeđe (18,9%) te onih koji bombone jedu rijetko – samo kada im ponude (21,9%). Na temelju navedenih rezultata vidimo da gotovo 80% ispitanika barem ponekad konzumira bombone jer tek malo iznad jedne petine ispitanih (21,5%) navodi kako ne jede bombone.

Kruti bomboni su najpopularnija vrsta. Njih preferira više od polovice konzumenata, točnije njih 51,7%. Mekani bomboni su prvi izbor za 34,4% potrošača, dok 13,9% njih kaže kako podjednako voli obje vrste bombona.


Sličan je omjer i kada je riječ o aromi bombona koju konzumenti najviše vole. Natpolovičnu većinu od 55,3% odnose osvježavajuće arome (menta, anis i sl.). Voćni okusi su najdraži za 31,6% konzumenata, a karamela je preferencija za 11,3% njih. Ostali okusi zauzimaju malih 1,8% udjela.

Supermarket/trgovina dominantno je mjesto kupnje ove impulsne kategorije, gdje ove proizvode kupuje čak 96,3% potrošača. Na benzinskoj postaji bombone kupuje njih 2,2%, a na kiosku 1,5%.

Tri su glavna razloga za konzumaciju bombona. Da ih konzumiraju kako bi se zasladili navodi najviše konzumenata – 34,9%. Kako bi osvježili dah kao razlog ističe 30% potrošača, a zbog razbijanja dosade njih 26,2%. Ostali razlozi konzumacije zauzimaju daleko manje udjele: zbog gladi (2,2%), zato što su dostupni (0,9%), zbog pada šećera (0,9%), iz zdravstvenih razloga/hipoglikemija (0,9%), zbog nervoze/da se smirim (0,8%) te zbog kašlja (0,5%).

Istraživanje je provedeno tijekom rujna 2015. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.