GNJEVNI AMERIČKI MEDIJI:

'GM je lagao o Voltovom električnom pogonu'

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 12.10.2010 10:49
  • Objavljeno 12.10.2010 u 10:49
2011_chevrolet_volt

2011_chevrolet_volt

Izvor: Promo fotografije / Autor: chevrolet

Chevrolet bi ovaj tjedan trebao početi isporučivati kupcima u SAD-u nestrpljivo iščekivani Volt, no veselu vijest za prvih 10.000 sretnika mogla bi narušiti medijska hajka na General Motors. Nekoć najvećeg proizvođača automobila na svijetu optužuje se da je lagao da je njegov električni automobil – električni automobil!

Da, dobro ste pročitali. Otkako je GM skinuo plahtu s Chevrolet Volta, njegovo vodstvo, razvojni inženjeri i službe za odnose s javnošću opetovano u medijskim istupima ponavljaju da je riječ o električnom vozilu s produljenom autonomijom, no to nije potpuna istina. O čemu je riječ?

Chevrolet Volt pogoni električni motor sa 150 KS i 370 Nm okretnog momenta koji mu, prema GM-ovim podacima, u kombinaciji sa 16 kWh litij-ionskom baterijom omogućava prevaljivanje 55 kilometara isključivo na električnu energiju. Kad se baterijski paket iscrpi, automatski se aktivira benzinski motor za produljenu autonomiju koji svojim radom nastavlja puniti bateriju koja, potom, nastavlja napajati elektromotor.

U GM-u su pritom odbacivali bilo kakvu mogućnost da kotače pogoni spomenuti benzinski motor - 1,4-litreni četverocilindraš koji razvija 75 KS. On, tvrdili su u GM-u, služi isključivo kao generator električne energije koja napaja bateriju, dok pokretanje automobila odrađuje isključivo elektromotor.

Čini se da to ipak nije slučaj, jer su u GM-u priznali da će pri brzinama iznad 110 km/h pogonske zadaće zajednički odrađivati elektromotor i benzinski motor, što Volt, u osnovi, čini hibridnim vozilom. Naprednim hibridnim vozilom, kako ističu pojedini američki mediji, no još uvijek hibridnim, a ne električnim vozilom. Upravo je to kost koja je najviše zapela u grlu tamošnjih predstavnika sedme sile, posebice kad se u isto vrijeme na tržištu s one strane Velike bare našao potpuno električni Nissan Leaf.

U GM-u prikrivanje istine opravdavaju tvrdnjom da je Voltov pogonski sklop Voltec u razvojnoj fazi trebalo zaštititi patentom te da im cilj nije bilo obmanuti javnost.

Kako god bilo, ne sumnjamo da će prvi dojmovi krajnjih korisnika biti najbolji pokazatelj budućnosti koja čeka Chevrolet Volt, odnosno Opel Amperu, kako ćemo je mi zvati na europskom tržištu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi