NOVI VJETROVI

Francuski Vogue obilježava sto godina, no bavi li se 'modna biblija' još uvijek modom?

13.10.2021 u 19:39

Bionic
Reading

Francusko izdanje časopisa Vogue već cijelo jedno stoljeće postavlja modne trendove. No, dok pariškom izložbom obilježavaju 100. rođendan, vremena u slavnom časopisu su prilično teška

Prošlog mjeseca potvrđeno je odlazak urednice Emmanuelle Alt, koja je na ovoj poziciji provela deset godina. Na njeno mjesto neće doći nitko novi, a Alt nije jedina koju je snašla ova sudbina.

Želeći smanjiti troškove, vlasnik Conde Nast International proteklih je godina odsjecao urednike diljem Europe, stavljajući međunarodna izdanja časopisa pod izravnu kontrolu globalne urednice Anne Wintour u New Yorku.

Kao i većina u medijskoj industriji, Vogue se u digitalnom dobu bori s padom prodaje i prihoda od oglasa, no posljednji zaokret može se smatrati i dijelom beskrajnih natezanja na relaciji New York – Pariz koja sežu sve do prvih dana časopisa.

'Cijela povijest francuskog Voguea je povuci-potegni s Conde Nastom u New Yorku. Određeno vrijeme postane neovisniji, a onda opet bude zauzdan', kaže za Fashion United Sylvie Lecallier, kustosica nove izložbe 'Vogue Paris 1920 -2020', koja je otvorena nedavno nakon godinu dana odgode zbog pandemije.

Pariško izdanje često je bio uzvišeniji, boemski brat tvrđe njujorške verzije, ali i žarište u kojem je došlo do definiranja stila i ženstvenosti 20. stoljeća.

'Pariz je bio mjesto za lov na talente i sadržaj i njihovo dovođenje u New York', kaže Lecallier.

Pariška izložba prikazuje evoluciju od art deco crteža 1920-ih do erotskih snimaka fotografa poput Helmuta Newtona 1960-ih i 1970-ih.

Posljednji vrhunac francuski je Vogue doživio za vrijeme urednice Carine Roitfeld 2000-ih, koja je provokativni galski identitet vratila oslobodivši redakciju od stranog osoblja, postavši istovremeno i sam modna ikona. Njezina nasljednica Alt je bila tiša, iako je i dalje nadzirala ključne momente poput prve naslovnice s transrodnom zvijezdom, Brazilkom Valentinom Sampaio 2017. godine.

Prijetnja sa svih strana

Medijski stručnjak Douglas McCabe kaže pak kako je pravu oluju za Vogue stvorila internetska kultura.

'Prvih 80 godina života Vogue je imao cijelo tržište samo za sebe. Međutim, danas na internetu postoji toliko puno drugih načina za dobivanje željenih informacija. Influenceri, Instagram, YouTube – svi su prijetnja', kaže za AFP McCabe.

U svijetu u kojem se novi modni trendovi globalno šire u nekoliko sekundi, mjesečnim je časopisima postalo puno teže držati korak.

'Nije da ne mogu preživjeti još 100 godina, ali neće imati tu veličinu', kaže McCabe.

OBLJETNICA MODNE BIBLIJE

Kada zabavu organizira Vogue: Zanosne Brazilke i Ruskinje zaustavljale poglede na gradskim ulicama

Pogledaj galeriju

Vogue se pokušao razgranati na različita područja, izmežu ostalog i na evente. 'Prije sam radila za časopis, a danas radim za brend', rekla je Alt uoči izdanja tisućitog broja francuskog Voguea 2019. godine.

U tiskanim izdanjima uvijek je bio veliki novac, ali prema podacima s web stranice ACPM, Prodaja Voguea Paris stalno opada i s 98.345 prodanih primjeraka u 2017. godini do 2020. godine uspjela je pasti na 81.962 primjerka.

Možda stoga ne treba čuditi da je novi top posao u Parizu, sada redefiniran kao 'šef uredničkog sadržaja' dobila Eugenie Trochu, ključna osoba za podizanje internetske prisutnosti časopisa. Svoju ulogu je definirala izjavom kako je oduševljena što je dio Vogueove međunarodne transformacije.

 Kustosica pariške izložbe ne može ne primijetiti ironiju oko vremena u kojem se sve odvija.

'Nismo imali pojma da će ovako završiti kad smo počeli raditi na izložbi. I tko zna kamo će to odavdje otići', rekla je Lecallier.