#DOBREPRIČE

[FOTO] Od modernih i ručno pisanih postera za zid do američkog tržišta: Upoznajte Emu Juretić, Osječanku koja radi genijalne proizvode za male i velike

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Uređenje interijera predstavlja posebno uzbuđenje i izazov, a uz dobre komade namještaja, ugodnu rasvjetu i poneku biljku, određenim detaljima može se postići visoka estetika u prostoru. Zanimljiv i već naširoko poznat domaći brend Dilemma Posters, koji je pokrenula Ema Juretić, nudi savršene odgovore za prazne zidove u bilo kakvom prostoru - od lijepih slika do poruka koje podsjećaju na male stvari što život čine ljepšim. Pandemija, ali i potres, tijekom kojeg je ostala bez krova nad glavom i bez ureda, nisu zaustavili rast brenda koji u svojoj ponudi ima i druge zanimljive proizvode. Rade punom parom, a zadovoljstvo kupaca u Hrvatskoj, regiji, ali i svijetu, daju im dodatni vjetar u leđa

Strah od golih zidova ukorijenjen je u našoj tradiciji pa je nemoguće zamisliti obiteljsku kuću bez postavljenih slika ili bakinih keramičkih tanjura iznad kuhinjskog stola, razglednica, crteža ili crno-bijelog portreta mladenaca iznad bračnog kreveta. Dolazak novih trendova promijenio je situaciju, a goblene, morske pejzaže i naivu zamijenile su grafike i dizajnerski plakati.

Prošlo je pet godina od pokretanja brenda Dilemma Posters, kada je Ema Juretić sa suprugom Ivanom počela izrađivati moderne i ručno rađene postere, a danas su dio njihova tima talentirani dizajneri i ilustratori iz cijele Hrvatske, čiji su radovi udomljeni u brojnim prostorima. S vremenom se njihova ponuda proširila na eco-friendly vreće za dječje igračke, igračke od stopostotnog pamuka te interaktivni dječji stolac Blanka, koji klinci sami boje, a kad su gotovi, tkanina se ubaci u veš-mašinu i ponovno se može bojiti. Ema se prisjetila kako je sve krenulo. A počelo je sasvim slučajno.

Ema Juretić sa suprugom počela izrađivati moderne i ručno rađene postere za zid prije pet godina

Ema Juretić sa suprugom počela izrađivati moderne i ručno rađene postere za zid prije pet godina

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Na dar sam dobila super poster, uokvirila ga, stavila na zid i poželjela upotpuniti ostatak zida zanimljivim primjercima. Kad smo počinjali, na domaćem tržištu nisi mogao pronaći i kupiti takve postere po pristupačnim cijenama. Poster mi je poklonio dečko koji ga je i dizajnirao, a bio je voljan stvoriti sa mnom brend od nule, s jako malo uloženog novca. U to vrijeme bavila sam se digitalnim marketingom pa smo spojili svoje vještine i u jednoj večeri pokrenuli Dilemmu. Najiskrenije, najviše od svega htjeli smo vidjeti možemo li stvarno stvoriti nešto od nule. Jako zanimljiv izazov. U startu je ideja bila okupiti dizajnere i ilustratore iz cijele Hrvatske te prodavati i njihove radove, ali znala sam da za to treba vremena i iskustva jer nam je najvažnije bilo izgraditi brend kojem će ljudi vjerovati', kaže nam mlada Osječanka sa stalnom adresom u Zagrebu. Brend je pokrenula s minimalnim budžetom i kaže da joj je to najbolje uloženih 500 kuna u životu.

Od prepoznatljivih umjetnika, minimalističkih plakata s nježnim printovima, zanimljivim fotografijama i inspirativnim životnim parolama, citatima koji život čine vedrijim, u njihovoj bogatoj ponudi lako se može pronaći plakat stvoren za svačiji prostor. Pitamo je li se nadala da će tako brzo zaživjeti te da će ubrzo postati hit na tržištu, a Ema nam uzbuđeno objašnjava kako je uspjeh projekta iznad svih njezinih očekivanja. 'Ako vam kažem da se sjećamo trenutka u kojem smo sve pripremili, pokrenuli stranicu na Facebooku, nakon čega je slijedilo iščekivanje tko će se prvi javiti i, još važnije, kada, onda vam je vjerojatno jasno da nismo imali ozbiljan poslovni plan, kamoli nadu i ideju kojim tempom će se to razvijati. Ali povratna reakcija publike zapanjila nas je. Prvog kupca još pamtimo i u super smo odnosima', zadovoljna je Ema. Zanimalo nas je - je li bilo kakvih poteškoća prilikom pokretanja posla jer se mladi poduzetnici obično suočavaju s mnogima od njih.

Povratna reakcija publike zapanjila ih je. Prvog kupca još pamte i u super su odnosima

Povratna reakcija publike zapanjila ih je. Prvog kupca još pamte i u super su odnosima

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Imala sam 24 godine kada smo pokrenuli Dilemmu i nikakvo znanje o poslovanju. Nisam znala ništa o formiranju cijena, o maržama, porezima… Ali to nije ni bitno. Sve to možeš brzo i lako savladati. No kad imaš državu koja je do srži korumpirana, svako pitanje zašto je teško bilo što pokretati u Hrvatskoj, čemu toliko birokracije, biljega i pečata, odgovor leži u toj sustavnoj korumpiranosti. Umjesto da se mlade ljude potiče da pokreću svoj posao i budu proaktivni, dočeka ih strah i rigorozno kažnjavanje. Jedino ako si jako naivan i glup upustiš se u nešto tako suludo', smatra.

Nakon potresa ostala je bez krova nad glavom i bez ureda. Ispričala nam je kako su se snašli, organizirali i krenuli dalje. 'Nismo imali previše vremena razmišljati o svemu što nas je tada snašlo jer je posao nastavio ići kao da ništa nije bilo. Stoga smo u dva dana oformili novi ured da imamo gdje raditi, organizirali novu adresu prikupljanja pošiljki s dostavnom službom i šibali smo dalje. U tom smo periodu imali i najviše posla', priznaje.

Nakon potresa su u dva dana oformili novi ured, organizirali novu adresu prikupljanja pošiljki s dostavnom službom i nastavili raditi dalje

Nakon potresa su u dva dana oformili novi ured, organizirali novu adresu prikupljanja pošiljki s dostavnom službom i nastavili raditi dalje

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Dotaknuli smo se i neizbježne teme - pandemije i toga kako se ona odrazila na njihovo poslovanje. 'Na sreću, jako dobro. Naš je posao od početka baziran na online prodaji pa nismo morali (radikalno) prilagođavati poslovanje novonastaloj situaciji i prebacivati se u digitalnu sferu jer smo u njoj i startali. Prošla nam je godina, što se posla tiče, bila najplodonosnija', ponosna je Ema, ističući da ima vlastitu proizvodnju, a otkrila je i koliko je ljudi uključeno u rad brenda.

'Jedan mudar čovjek rekao je da je tajna uspjeha u dobrim suradnicima. Mi ih stvarno imamo. Svakodnevno je 10-ak ljudi uključeno u rad brenda, a riječ je o našim vanjskim suradnicima. Tu su još ilustratori i dizajneri iz Hrvatske s kojima surađujemo i čije radove također prodajemo', pojasnila je i rekla kako stvara i promišlja o dizajnu te otkud crpi inspiraciju.

Prošla godina im je, kaže Ema, kad je riječ o poslu, bila najplodonosnija

Prošla godina im je, kaže Ema, kad je riječ o poslu, bila najplodonosnija

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Dok se šećemo na našoj standardnoj ruti u jednom malom mjestu, najčešće dobijemo najbolje ideje i jedino ondje imamo vremena promisliti o svemu. Kad smo u Zagrebu, taj tempo nas samelje i ne ostavi baš puno vremena za promišljanje. Inspiracija za novi proizvod najčešće nam dolazi iz potrebe. Naše, ali isto tako osluškujemo potrebe kupaca', kaže. Imali su veliku sreću da su poslovanje prije tri godine proširili na američko tržište. Opisala nam je kakav je to osjećaj i koliko daje vjetar u leđa.

Naime osim online shopa i distribucijske mreže diljem Hrvatske, prije nekoliko godina proširili su se na američko tržište – njihovi proizvodi krase online police najvećeg američkog dućana za uređenje interijera Wayfair te onog specijaliziranog za djecu, poznatog Project Nurseryja.

'Inspiracija za novi proizvod najčešće nam dolazi iz potrebe. Naše, ali isto tako osluškujemo potrebe kupaca', naglasila je

'Inspiracija za novi proizvod najčešće nam dolazi iz potrebe. Naše, ali isto tako osluškujemo potrebe kupaca', naglasila je

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Postavili smo si taj cilj, ali nikada nismo mislili da će se on realizirati u obliku Wayfaira i Project Nurseryja. Prvo smo skakali od sreće, a onda je uslijedio reality check u obliku ispunjavanja njihovih kriterija u vrlo kratkom vremenskom periodu. No je li nam to dalo vjetar u leđa i je li nas ispunilo zadovoljstvom i ponosom? Apsolutno', naglašava. Ema nam je otkrila koji joj je proizvod najdraži te koji se najčešće naručuje.

Ponosni su što su se proširili i na američko tržište

Ponosni su što su se proširili i na američko tržište

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Novi proizvod na kojem smo radili prošle godine i s kojim izlazimo u proljeće - on nam je trenutno najdraži i strašno mu se veselimo. Nakon toga Blanka, dječji stolac koji klinci sami boje (flomići su perivi) pa se navlaka u svakom trenutku skine sa stolca koji je opet spreman za kreativno izražavanje malog vlasnika. Svi ovi proizvodi jako lijepo idu. Ljudi obožavaju Blanku i čekaju da nam se vrati u ponudu. Jako je skupo proizvoditi u Hrvatskoj pa nam to trenutno zadaje malo problema, no naći ćemo rješenje', optimistična je. Kad je riječ o društvenim mrežama, na kojima je brend Dilemma Posters prisutan od prvog dana, Ema ih drži vrlo korisnima.

'Pa Dilemma je dijete društvenih mreža! (smijeh) Mlađe generacije žive na društvenim mrežama, stoga na njima živi i naš brend. To ne znači da će uvijek biti tako, ali ako nisi spreman na promjenu i ako nisi prilagodljiv, ispadaš iz igre', napominje, a na kraju nam uz sve želje i planove kratko kaže da im je najvažnije da ostanu sretni.

  • +9
  • +6

Dilemma Posters

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!