#DOBREPRIČE

Tražite majstore, a ne znate odakle početi? Platforma ČuvajRuke najbrži je način u rješavanju sitnih kućanskih poslova i popravaka, a iza nje stoji Igor Matanović

25.09.2022 u 20:25

Bionic
Reading

Pronaći dobrog majstora danas je ravno otkriću udaljenog planeta. Traganje za nekim tko bi mogao popraviti vremešnu mašinu za rublje, servisirati ili očistiti vodokotlić, promijeniti slavinu, postaviti ili zamijeniti rasvjetno tijelo, a da vam pritom ne odere kožu s leđa, ponekad se pretvara u olimpijsku disciplinu. Zagrepčanin Igor Matanović doskočio je tome i pokrenuo mjesto pomoću kojeg se na najbrži i najjednostavniji način rješavaju sitni kućanski poslovi i popravci

Nakon raznih građevinskih i konzultantskih poslova te kreativnih 'uradi sam' projekata, kojima se Igor Matanović bavio u slobodno vrijeme, bez straha se upustio u poduzetništvo.

'Kao i puno drugih ideja, i ideja za ČuvajRuke rodila se iz potrebe za brzom i pouzdanom uslugom. Jedan dan, sad već davno, razmišljao sam o tome koji sektor ekonomije nije doživio značajnije tehnološke promjene i brzo sam se sjetio sitnih kućanskih poslova. Pomislio sam da još uvijek viđam oglase za njih na rasvjetnim stupovima te da gotovo nisam vidio zanimljivu web stranicu na tu temu, a rijetko kad čujem pozitivna iskustva prijatelja prilikom ugovaranja raznih kućanskih popravaka. Shvatio sam da tu mora postojati nešto zanimljivo za mene', kaže nam Igor i otkriva kako je okupio tim, koliko ih je i koga sve imaju u svojim redovima.

'Kada tržišna potražnja u tolikoj mjeri nadilazi ponudu, kao što je to trenutno slučaj s izvođačima radova, teško ćete naći nekoga tko će poslušati vašu ideju i poistovjetiti se s vašom vizijom. Nasreću, upoznao sam puno ljudi, a među njima i nekoliko majstora (obrtnika), stolara, bravara, montera i servisera klima-uređaja te vodoinstalatera (kojemu sam u zamjenu za obavljenu uslugu napravio logo poduzeća). Svi oni su stali iza mene, s još nekolicinom prijatelja, produkt dizajnerom te dizajnericom tekstila, koji u ovom trenutku čine tim ČuvajRuke. Trenutno nas nema puno, desetak, ali smo svaki dan u pregovorima s novim partnerima', ističe.

Platforma ČuvajRuke nudi gotovo sve usluge sitnih kućanskih poslova i popravaka, poput postavljanja visećih elemenata (polica, plafonijera, TV prijamnika), sklapanja namještaja, postavljanja i servisiranja vodokotlića, zamjenu utičnica i prekidača te odnedavno i uslugu izrade namještaja po mjeri.

'Proces ugovaranja usluga sitnih kućanskih poslova i popravaka, kao i proces ugovaranja usluge izrade namještaja po mjeri, u potpunosti je digitaliziran. To znači da korisnik, čiji se vodokotlić ne stigne napuniti prije nego što ponovo mora na WC, samo treba otvoriti cuvajruke.com, odabrati kategoriju usluge (popravi mi vodokotlić), kratko opisati problem ('Vodokotliću treba sto godina da se napuni vodom'), slikati vodokotlić (kako bismo znali radi li se o ugradnom ili nagradnom vodokotliću) te odabrati prvi slobodan termin koji mu odgovara. Nakon toga svi raspoloživi izvođači tima ČuvajRuke primaju notifikaciju s detaljima naručene usluge i prvi koji se prijavi za izvođenje stiže na adresu klijenta', objašnjava i ističe:

'U slučaju narudžbe sitnih kućanskih usluga i popravaka kupac je lišen aktivnosti koje ne dodaju vrijednost osnovnoj usluzi ili proizvodu što ih naručuje, a s druge strane, izvođač se ne bavi aktivnostima koje nisu njegova osnovna djelatnost. Drugim riječima, platforma ČuvajRuke omogućava korištenjem digitalnih tehnologija svim akterima lanca vrijednosti da se koncentriraju na one dijelove poslovanja koji im najbolje leže.'

Kao i za naručivanje usluga, narudžba namještaja po mjeri slično funkcionira. 'Platforma nudi unaprijed definirane komade namještaja, poput klupe za obuću, kreveta, police za knjige, stola itd. Svaki komad namještaja, pomoću konfiguratora, nudi određenu razinu personalizacije. Opcije poput odabira dimenzije, boje, vrste materijala i sličnih dostupne su na klik miša. Nakon što konfigurira svoj komad namještaja kupac unosi osobne podatke i naručuje ga. Automatski se pokreće cijeli lanac vrijednosti i u roku od otprilike deset dana namještaj se dostavlja na adresu. Kupac ne mora sklapati namještaj, jer on već dolazi sklopljen, već odmah može početi koristiti njegove funkcionalnosti', govori nam.

Novi klijenti samo im pristižu, a naš sugovornik ne krije ponos zbog toga. 'U Zagrebu ima više od 300.000 stanova. Možete samo zamisliti koliko ljudi treba pomoć u vidu sitnih kućanskih poslova. Od studenata koji trebaju pomoć sa starim utičnicama koje su ispale iz zida pa do starije gospode koja trebaju uslugu sklapanja namještaja. Klijenti su za sada uistinu šarolikog profila. Ono što je prilično zanimljivo jest da su, gotovo ekskluzivno, iskustva s klijentima bila ugodna. Uvijek nas srdačno dočekaju, ponude pićem te unaprijed raščiste prostor kako ne bismo gubili vrijeme. Upravo zbog toga se i mi njima nastojimo odužiti minimalnim čekanjem na uslugu, dolaskom na vrijeme i maksimalnom kvalitetom izvedbe', naglasio je.

Mnogi su nalazili majstore uglavnom preko poznanika i prijatelja koji su imali dobra ili ne tako dobra iskustva, a poznato je to da oni često, umjesto gregorijanskog, koriste neki drugi kalendar te kao da nisu čuli za računanje vremena Geofizičkog zavoda. Majstora koji su prije 'u fušu' znali napraviti neki posao više nema, otišli su u neku zemlju Europske unije. Pitamo Igora stižu li oni odraditi sve zahtjeve.

'Potražnja je zaista ogromna i možemo to osjetiti dok tražimo partnere, jer svi imaju posla preko glave. Budući da smo još uvijek u fazi razvoja i implementiranja digitalnih tehnologija i procesa u poslovni model, oprezno prilazimo tržištu. Marketinške aktivnosti su nam minimalne te stavljamo kvalitetu ispred kvantitete. Usluge na platformi su većinom jasno definirane, a namještaj po mjeri za sada je ograničen samo na nekoliko varijanti. Imamo jasno razrađenu strategiju i viziju koje se držimo te za sada vrlo uspješno odgovaramo na sve upite', zadovoljan je.

Opisao nam je kako nalaze pouzdane majstore i na koji način ih provjere. 'Kao što smo već spomenuli, za sada su nam partneri poznanici koji i sami vode uspješna poduzeća. Ono što nam je izuzetno bitno i na čemu ćemo ustrajati jest prenošenje vizije na buduće partnere. Dakle postoji nekoliko slučajeva: nedostaje vam posla i želite postati partner platforme ČuvajRuke kako biste privukli nove klijente, imate posla preko glave i ne vidite korist od toga da postanete partner platforme, imate dovoljno posla, ali u isto vrijeme i osjećaj da bi sve moglo funkcionirati puno bolje i vidite prostor za napredak ako postanete partner platforme ČuvajRuke', rekao je.

Kaže da je prvi slučaj izuzetno rijedak na tržištu i ne vjeruje da će im se netko pridružiti zato što nije u mogućnosti samostalno doći do klijenata. 'Drugi je slučaj trenutno realnost na tržištu te se može očekivati da se neće tako skoro promijeniti, a treći slučaj je ono što nas zanima - izvođači koji imaju posla, znaju što rade i vide koristi od digitalnih tehnologija te se mogu poistovjetiti s vizijom platforme ČuvajRuke', kazao je i dodao kako smatra da je jedino takav partnerski odnos ispravan te da će na kraju rezultirati zadovoljnim korisnikom, ali i izvođačem.

Zanimalo nas je, kad klijent naruči uslugu, koliko je minimalno vrijeme do dolaska majstora. 'Kada govorimo o uslugama sitnih kućanskih poslova i popravaka, klijent najčešće može očekivati termin već idući radni dan. U iznimnim situacijama može odabrati termin najkasnije pet radnih dana od naručivanja usluge. Kod usluga izrade namještaja po mjeri, krajnji rok isporuke sklopljenog namještaja je do 15 radnih dana, s time da određeni komadi budu gotovi i prije roka', napomenuo je i otkrio je li dosad bilo nekih neizvedivih zahtjeva.

'Budući da imamo jasno definirane usluge te svega nekoliko komada namještaj po mjeri, klijenti za sada nisu imali naročito specijalne zahtjeve, a mi uspješno odrađujemo sve poslove. Međutim često dobijemo upit za radove koje platforma ČuvajRuke ne izvodi, kao npr. soboslikarske radove, postavljanje knaufa, postavljanje keramike (pločica) i slično. U tom slučaju prosljeđujemo kontakte izvođača za koje vjerujemo da bi obavili dobar posao za klijenta', tvrdi.

Na kraju smo se dotakli planova i želja. 'Uh, želje nam nisu male, to je sigurno, ali za sada čvrsto stojimo na zemlji. Znamo svoj potencijal, ali i trenutne mogućnosti te ograničenja s kojima se susrećemo. Konstantno radimo na unapređenju platforme, kao i na privlačenju novih klijenata i investicija. U nadolazećem periodu predstavit ćemo nove digitalne funkcionalnosti i time unaprijediti korisničko iskustvo prilikom kupnje. Organski rast je često spor i težak, ali smo sigurni da će se dogoditi kada tržište bude spremno na njega', poručio je Matanović.

  • +9
Igor Matanović Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić