TEST

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP - stvoren za ljeto

02.08.2013 u 15:19

  • +8

Citroen DS3 Cabrio

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Lako se zaljubiti u kabriolete dok vani prži sunce, a ljeto djeluje kao da nikad neće završiti. Citroen je poentirao kabrioletskim DS3, koji zapravo i nije čistokrvni kabriolet u punom smislu te riječi

Francuzi su prilikom razvoja automobila odlučili zadržati krovne nosače, pa tako DS3 Cabrio izgleda kao regularni model s platnenim krovom umjesto metalnog. To znači da kupci neće moći uživati u pravom kabrioletskom doživljaju jednom kad se krov spusti, no zato im je to nadoknađeno prostranošću i sigurnošću.

Citroen se ne hvali bez razloga da jedini u klasi ima automobil u koji bez problema sjeda pet osoba. Budući da nema potrebe za odlaganjem kompleksnog krova, već se platno jednostavno za 16 sekundi složi iznad poklopca prtljažnika, DS3 Cabrio raspolaže jednakim smještajnim kapacitetima kao kompaktna izvedba na kojoj je nastao. Nastradao je tek prtljažnik koji je s 245 litara obujma još uvijek velik u usporedbi s konkurencijom, no njegovu upotrebljivost ograničava mali otvor poklopca.

Odabirom ovakve arhitekture Citroen je DS3 kabrio učinio i sigurnijim u slučaju prevrtanja, a čak je i torzijska krutost šasije profitirala pa kabrioletski DS3 ne cvili niti cvrči kao ostali kabrioleti koje smo imali prilike voziti. Ovjes postaje udobniji s bržom vožnjom. Pri malim brzinama DS3 Cabrio je pretvrd, čemu doprinose i oveće felge od lake aluminijske legure. Međutim pri većim brzinama zamjerke se mogu uputiti tek nedovoljno direktnom elektronskom servo upravljaču. DS3 je automobil za otvorenu cestu s puno zavoja, a tada se i najbolje može uživati u vožnji pod otvorenim nebom.

Brzine po gradu, za vrijeme testiranja, bile su premale da nas rashlade, pa smo zadržali podignuti krov i upaljenu klimu. Na autocesti nas je pak ugodno iznenadila izolacija buke. Očekivali smo mnogo bučniji automobil. Protok zraka sa spuštenim krovom ne smeta zahvaljujući deflektoru koji pri većim brzinama ipak stvara nemalu buku.

Testni model bio je opremljen našim starim znancem, 155 KS snažnim turbopunjenim benzincem koji su Francuzi razvili u suradnji s BMW-om. 1,6-litreni motor je odličan neovisno o tome tražite li od njega dobre performanse ili relativno štedljivu vožnju, a raspolaže s dovoljno okretnog momenta već od niskih okretaja da gotovo bez ikakve zadrške obavlja sve što se pred njega stavi. Ovo doduše ne bi bilo moguće da ručni mjenjač nema fino pogođene prijenosne omjere, a jedino što mu možemo zamjeriti jest metalna ručica koja je znala postići temperature opasne po dlanove nakon dužeg stajanja automobila na suncu.

Citroenova linija DS sve se više pokazuje odličnom idejom i strategijom francuskog proizvođača, a kabrioletski DS3 ovo samo potvrđuje.

Proizvođač: Citroen
Model: DS3 Cabrio Sport Chic 1.6 THP
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 115/156 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.400 - 4.000
Potrošnja (l/100 km): 6,6/11,0/8,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,4 s
Maksimalna brzina: 211 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.720/1.450
Cijena do registracije: 200.146 kuna