TEST

Citroen DS3 1.6 VTI – prvi konkurent Miniju

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 28.04.2010 20:20
  • Objavljeno 28.04.2010 u 15:45
160

160

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

Klasa luksuznih gradskih kompakata donedavno je poznavala samo jedan model – Mini, no onamo će se uskoro pokušati ugurati Audi s modelom A1, a Citroen je u službi konkuriranja odlučio čak uskrsnuti legendarno ime DS te od njega stvoriti potpuno novi brand

DS3 prvi je od DS modela, a uskoro možemo očekivati DS4 i DS5. Koliko veze DS3 ima s izvornim DS-om? Osim što oba vozila spadaju u automobile te ih je proizveo isti proizvođač, pretjerane veze – nema. Sad kad smo to riješili, možemo zaključiti da DS ipak ima nekih neopipljivih sličnosti. Za početak – originalan pristup. DS3 je građen na platformi novog C3 no to se naizgled ne bi moglo zaključiti. Premda smo navikli da proizvođači u cilju snižavanja troškova na istovjetne modele lijepe različite značke, u slučaju modela DS3 to ipak nije završilo tako.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

Dizajn eksterijera sasvim je različit, a naglasak je stavljen na individualnost. Tako kupci mogu birati između čak 38 različitih boja karoserije, četiri boje krova i dvanaest različitih aluminijskih naplataka. Recimo samo da ćete rijetko vidjeti dva ista DS3 modela na jednom mjestu jer unutrašnjost nudi dodatne mogućnosti prilagođavanja – od osam boja do nekoliko vrsta presvlaka, a tu valja ubrojiti i boju presvlake krova te podnih prostirke.

Sve ovo zvuči više nego impresivno, a ideja vodilja bila je kompaktnog mališana učiniti najluksuznijim modelom u klasi. Tako se DS3 može opremiti baš svom opremom koju Citroen nudi kod svojih prestižnijih modela – od kožom presvučenih i grijanih sjedala do satelitske navigacije, automatskih brisača sa senzorom za kišu, LED svjetala, automatskog mjenjača… Sve ovo izgleda i djeluje više nego impresivno. Materijali su ugodni na dodir, završna obrada je na natprosječno visokoj razini, a dojam individualnosti naglašen je originalnim komponentama, pa se tako, primjerice, ključ razlikuje od onog ostalih Citroenovih modela. Ako bismo bili otrovni, doduše, primijetili bismo da se luksuzniji modeli više ne pale ključem, nego dugmetom. DS3 nudi ograničenu količinu prostora za putnike straga, ukoliko su viši od 185 centimetara, dok je prtljažnik sa 285 litara zapremine – na razini klase.

mv

mv

Izvor: Promo fotografije / Autor: mv

Pogled na kontrolne uređaje podsjetit će vas da se pod kožom zapravo nalazi C3. Isti dojam ćete imati i nakon što pogledate kontrole na središnjem grebenu, a dojam će samo učvrstiti peterostupanjski mjenjač koji je, premda izgleda drukčije zbog gumirane ručice, zapravo prenesen iz C3 te je najveća boljka mehaničkog sklopa zbog dugih hodova, sklonosti zapinjanju i ne baš najbolje prilagođenih prijenosnih omjera.

Sve ostalo radi odlično. Upravljač je zadovoljavajuće krut i direktan, ovjes je primjetno čvršći, zbog čega su i prolasci zavojem dojmljiviji, a dobre vozne osobine upotpunjuje i kočioni sustav koji svoj posao zaustavljanja vozila obnaša bez greške, s pravovremenom aktivacijom ABS-a, ESP-a i pomoći pri kočenju kad se pretjera. Zbog tvrdog ovjesa, DS3 je nešto neudobniji no što bismo očekivali, ali zato sve pohvale idu na račun komfornih sjedala koja nude odličnu potporu tijelu.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

Srce sustava je poznati 1,6-litreni benzinski četverocilindraš s varijabilnim radom ventila koji istiskuje 120 KS i 160 Nm. Ovaj motor je razvijen u suradnji PSA grupacije i BMW-a te pogoni i Mini. Snagu razvija linearno u čitavom radnom području do 6.000 o/min te pri oduzimanju gasa brzo gubi okretaje, što ga čini vrlo dobrim izborom za sportski nastrojene vozače. Nudi i performanse na razini – nešto manje od deset sekundi do 100 km/h, maksimalnu brzinu nadomak 200 km/h te prosječnu potrošnju nešto nižu od sedam litara na stotinu kilometara ukoliko nemate pretjerano tešku nogu.

Proizvođač: Citroen
Model: DS3 1.6 VTI So Chic
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 @ 4.200
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,9/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.715/1.480
Cijena do registracije: 126.900 kuna

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: mv


Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi