TEST

Citreon DS3 Ultra Prestige THP 155 - na vrhu

07.12.2012 u 16:16

Bionic
Reading

Bili smo skeptični kad je Citroen najavio proizvodnju linije luksuznih automobila s kultnom oznakom DS, međutim, naša se sumnja pokazala neutemeljenom

DS3, kojim je Citroen započeo ekspanziju, danas je jedan od najprivlačnijih automobila u segmentu, koji nudi veoma dobar omjer uloženog i dobivenog ukoliko ste u potrazi za malim automobilom, a niste spremni na kompromise kad je u pitanju opremljenost.

Naime, testnom modelu s opremom Ultra Prestige doista je bilo teško naći nedostatak. Automobil ima sve, od atraktivnih vizualnih elemenata do upečatljivih dvobojnih kožnatih sjedala, navigacije, dvozonske klime, senzora za kišu, tempomata, parking senzora itd.

Mnogo ovih elemenata je, više-manje, danas dostupno i kod konkurencije, no valja priznati da je Citroen kod DS-a to podigao za ljestvicu više.

Početni dojam ne mijenja se previše ni u vožnji. Premda se gradi na istoj platformi kao pristupačniji brat C3, DS3 nudi bolje vozne osobine zahvaljujući krućoj šasiji, direktnijem upravljaču i učinkovitijim kočnicama. Citroen ima prostora za dorade kako bi DS3 bio pravi vozački automobil, međutim, i ono što je dostupno malo koga će ostaviti ravnodušnim.

Startni 1,6-litreni turbopunjeni THP benzinac, razvijen u suradnji s BMW-om istiskuje 155 KS dovoljnih za ubrzanje s mjesta do 100 km/h u nešto više od osam sekundi, a s papučicom gasa pritisnutom do kraja pohrlit će lako i iznad 200 km/h. Pritom nije jako rastrošan ako nemate tešku nogu. Valja reći da ovaj motor voli i raditi, pa će u kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i dobro prilagođenim prijenosnim omjerima rado povući i popriličan teret.

Ono gdje se DS3 ipak najbolje snalazi jest u gradu gdje do izražaja dolazi upravljivi servo i kompaktne dimenzije, pa je doista pravo zadovoljstvo manevrirati ovim automobilom kroz gužvu. Preglednost nije najjača strana luksuznog mališana, no to je danak koji će oni s okom za dizajn vjerojatno platiti bez puno razmišljanja.

Citroenov antiretro pokret s DS-om daje itekako dobar rezultat. Automobil je moguće individualizirati u toj mjeri da će praktički biti nemoguće naletjeti na identičan model, a također smo mišljenja da će, unatoč neobičnim linijama i dizajnerskim rješenjima, izgled ovog modela još dugo ostati svjež.

Proizvođač: Citroen
Model: DS3 THP 155
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 115/156 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.400 - 4.000
Potrošnja (l/100 km): 6,7/11,2/8,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,2 s
Maksimalna brzina: 214 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.715/1.480
Cijena do registracije: 182.650 kuna