42 MILIJUNA TORBI GODIŠNJE

Aviokompanije gube više prtljage nego ikad

17.03.2009 u 10:10

Bionic
Reading

Avioprijevoznici iz godine u godinu gube sve veći broj prtljage, ali na nesreću putnika čija prtljaga nije na odredište doputovala zajedno s njima, prijevoznici pronalaze bezbroj načina da ne kompenziraju nanesenu štetu

Samo u 2007. izgubljena su 42 milijuna torbi, dok je prethodnu godinu ta brojka iznosila 34 milijuna. No, još gore zvuči podatak da je 1,2 milijuna torbi nepovratno izgubljeno te da im se nikad nije ušlo u trag. Nastave li aviokompanije s ovim trendom, procjenjuje se da će do 2019. broj izgubljene prtljage dosegnuti 70 milijuna.

Unatoč povećanju broja izgubljene prtljage, avioprijevoznici najčešće ne nadoknađuju štetu putnicima čije su torbe izgubili. Putnici čije su torbe izgubljene trebali bi dobiti oko 8.000 kuna zbog štete nanesene kašnjenjem, uništavanjem ili gubitkom prtljage. No, malo tko u stvarnosti uspije dobiti taj iznos jer aviokompanije najčešće putnicima ponude manje od 800 kuna po izgubljenom komadu prtljage. Low cost kompanije nude još manje, pa tako Ryanair putnicima ponudi tek oko 140 kuna nadoknade štete po torbi.

Društvo za zaštitu putnika u zračnom prijevozu upozorilo je da je nerealno očekivati od putnika da čuvaju račune svakog pojedinog komada odjeće koji nose sa sobom u prtljazi. No, aviokompanije to svejedno koriste kao izgovor da ne plate iznos od 8.000 kuna.

Od europskih avioprijevoznika najviše torbi godišnje izgubi Air France, točnije 586.501 u razdoblju od travnja do listopada 2008. U istom periodu Lufthansa ih je izgubila 457.303, British Airways 444.492, KLM 304.913, a slijede ih Iberia, Alitalia, SAS Scandinavian, Tap Portugal. No, s obzirom na ukupan broj torbi i letova najgori prosjek ima BMI – British Midland koji izgubi jednu od 49 torbi, a jednako toliko izgubi KLM, a slijede ih TAP Portugal s jednom izgubljenom torbom na njih 50, Alitalia (jedna od 51), British Airways (jedna od 53), Air Fance (jedna od 59), Iberia (jedna od 71), Lufthansa (jedna od 79) itd.