TEST

Audi Q7 3.0 TDI - snagator s manirima

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 15.04.2009 10:23
  • Objavljeno 15.04.2009 u 09:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Audiju je trebalo dosta vremena da se s Q7 priključi alijansi proizvođača premium automobila sa SUV-om u ponudi. Ipak, pokazalo se da se oklijevanje itekako isplatilo budući da Q7 danas predstavlja jedan od ponajboljih SUV-ova na tržištu

Kada bismo Q7 trebali opisati samo jednom riječju, prva koja bi nam pala napamet je – golem! Sa 5.086 milimetara dužine, 1.983 milimetra širine i 1.737 milimetara visine, Q7 je velik automobil, primjetno veći od sestrinskih mu modela iz koncerna VAG, Porsche Cayennea i Volkswagen Touarega, s kojima dijeli platformu i pojedine elemente pogona i prijenosa. Sa 2.300 kilograma mase, pak, Q7 svakako nije ni najlakši automobil u klasi, no u njemu ćete se osjećati poprilično sigurno.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Linije Audijeva najvećeg automobila možda se neće svidjeti svima. Zapravo, kada se Audijev SUV pojavio na tržištu, mnogi su Audi kritizirali da Q7 izgleda previše američki, pritom ne misleći samo na dimenzije, već i na izgled interijera i komponenata. Mi ovo Audiju nikako ne možemo zamjeriti budući da je Q7 jedan od najkomfornijih i najprostranijih automobila koje smo imali prilike voziti. Prostora jednostavno ima napretek neovisno o tome nalazite li se na prednjoj ili srednjoj klupi, dok će u trećem redu, ruku na srce, ipak biti mjesta tek za dvoje malodobne djece. Zato će vozač i suvozač uživati u pravim foteljama, elektronski kontroliranim i grijanim s izvrsnom potporom. Vozačka pozicija idealno je podesiva, a Q7 ima jedan od ergonomski najdotjeranijih interijera na koje smo naišli. Sve je baš ondje gdje bi se trebalo nalaziti. Uklonjenim trećim redom sjedala prtljažnik Q7 progutat će 775 litara, a preklopljenom stražnjom klupom – više od dvije tisuće litara.

Ipak dimenzije imaju i svoju cijenu, a problemi do izražaja dolaze prilikom manevriranja uskim prostorima i prilikom parkiranja kada nije tako jednostavno naći dovoljno veliko mjesto za ovu grdosiju. Nasreću, preglednost je vrlo dobra, a pomažu i izvrsni senzori za parking, mada bi kamerica za vožnju unatrag u serijskoj opremi dobro došla. Svim sustavima upravlja se preko Audijeva multimedijalno-upravljačkog sustava MMI čijim je kontrolama i funkcijama vrlo lako ovladati te je prebacivanje s naredbe na naredbu prava igrarija.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

MMI upravlja i zračnim ovjesom koji omogućuje podizanje, odnosno spuštanje karoserije ovisno o voznim uvjetima. Odstojanje podvozja od tla maksimalno iznosi do 240 milimetara, dok režim Dynamic spušta podvozje za 15 milimetara za direktniju vožnju i manje 'plivanja' u zavojima. Režim Automatic pak nudi idealan omjer između vozne dinamike i udobnosti. Svakako moramo spomenuti i to da je izolacija buke u inače ne pretjerano aerodinamično oblikovanom Q7 (boljka svih SUV-ova) sjajno izvedena pa je pri normalnim brzinama (do 130 km/h) u unutrašnjosti tiho gotovo kao u kapelici.

Testni model pogonio je poznati trolitreni dizelski common-rail V6 TDI. Ovaj turbopunjeni motor sa 233 konjskih snaga i 500 Nm okretnog momenta u gotovo čitavom radnom području od najnižih okretaja (1.750 o/min) nudi Q7 idealan omjer između performansi, rafiniranosti i potrošnje. Njime Q7 ubrzava do stotke za devet sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. Pritom se potrošnja u kombiniranom ciklusu kreće oko deset litara na stotinu kilometara.

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Motor je uparen šesterobrzinskim automatdkim mjenjačem Tiptronic koji nas je oduševio brziniom i fluidnošću izmjene stupnjeva prijenosa. Za one koji vole brže izmjene, tu je i 'sportski' režim, a mjenjač nudi i manualnu izmjenu brzina. Prijenos snage na podlogu vrši se putem Audijeva integralnog sustava Quattro koji kontinuirano preusmjerava do 60 posto okretnog momenta na stražnju, odnosno 40 posto na prednju osovinu u normalnim uvjetima. Osjeti li sustav gubitak trakcije, elektronski kontrolirani centralni diferencijal poslat će do maksimalno 65 posto okretnog momenta na prednju, odnosno 80 posto na stražnju osovinu. U praksi Q7, ako ne pretjerate s gasom po zavojitim cestama, djeluje vrlo stabilno i predvidljivo. Zamjerke možemo jedino uputiti upravljaču koji bi mogao biti direktniji i informativniji. Zato hvalimo kočnice koje se nevjerojatno dobro snalaze s popriličnom masom što mogu zahvaliti i povoljnom centru ravnoteže, odnosno dobrom rasporedu mase.

Q7 za dlaku je ostao bez pet zvjezdica na Euro NCAP-u, no bez sumnje je riječ o veoma sigurnom automobilu. Standardna oprema uključuje šest zračnih jastuka, ABS, ESP i kontrolu protiv prevrtanja vozila. Tu je i elektronska raspodjela sile kočenja, pomoć pri kočenju, a budući da ima relativno nisko težište te ne pretjerano težak krovni dio, Q7 trebao bi biti dosta otporan na prevrtanje (boljka visokih SUV-ova). Tu je i elektronska pomoć pri spuštanju, kao i elektronska parkirna kočnica koja olakšava uspinjanje pod opterećenjem.

Proizvođač: Audi
Model: Q7 3.0 TDI
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, dizel
Obujam: 2.967 cm3
Snaga (kW/KS): 171/233 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 500 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 9,6/15,5/11,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,1 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 5.086/1.983/1.737
Cijena do registracije: 673.496 kuna

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

mv

mv

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal


Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi