NEDOVOLJNO SIGURNI

Amerikanci protiv malenih automobila

14.04.2009 u 13:52

Bionic
Reading

Standardni crash testovi nezavisnih agencija ocjenjuju sigurnost automobila prema tome kako se u sudaru nose s pokretnim ili nepokretnim preprekama te ih klasificiraju unutar grupe automobila iz iste kategorije

Jednostavnije rečeno, to znači da pet osvojenih zvjezdica ultrakompaktnog gradskog automobila u stvarnim uvjetima ne vrijedi jednako kao pet zvjezdica jednog terenskog vozila. Razlog tog fenomena leži u nekoliko varijabli, od kojih je najvažnija ona vezana za kinetičku energiju.

Kinetička energija veća je kod težih (i većih) vozila, pa u sudaru manjeg i lakšeg te većeg i težeg vozila manje vozilo gotovo uvijek prođe znatno gore. Svjesni su toga i u američkom osiguravajučem institutu za sigurnost u prometu, gdje su usporedili sigurnost kompaktnih hatchbackova i limuzina srednje klase.

Zbog financijske krize i ekologije te nižih troškova Amerikanci se pri kupovini novih vozila sve češće okreću manjim automobilima, a IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je zanimalo koliko su ta vozila sigurna u stvarnim uvjetima. Kako su njihovi testovi u tri različite discipline pokazali – ovi automobili u sudaru s većim limuzinama ponašaju se primjetno lošije nego na standardnim testovima.

Amerikanci su sučelili Mercedesovu C-klasu, Hondu Accord i Toyotu Camry s Hondom Fit, Smartom fortwo i Toyotom Yaris. Tri limuzine zadovoljile su IIHS-ove kriterije, no zato su tri gradska mališana razočarala.

U sva tri slučaja putnici kompaktnih mališana bi doživjeli teške i po život opasne povrede. IIHS-ovi stručnjaci ne smatraju da su maleni automobili išta sigurniji i u svakodnevnim uvjetima, čak i u situacijama kada na njih ne naleti veći automobil, s obzirom da statistike pokazuju da u više od pola prometnih nesreća s malim automobilima ne sudjeluje više od jednog vozila.