Zadnja sezona serije 'Brooklyn 9-9' promijenjena je zbog događaja koji su se u Americi zbili nakon prethodne sezone

• 12.09.2021 u 08:14

Osim pandemije, koja nam je svima promijenila život, od prethodne sezone serije 'Brooklyn 9-9' dogodilo se ubojstvo Gerogea Floyda i još niz slučajeva poilcijske brutalnosti koji su otkrili ne samo sistemski rasizam, nego i brojne manjkavosti američkog policijskog sustava. Autori 'Brooklyna' i glumci koji igraju u seriji zbog toga su osjećali iznimnu nelagodu jer njihova serija policajce gotovo uvijek prikazuje kao nositelje dobra i pravde.

Svi oni koji tvrde da nije moguće biti politički korektan i duhovit, da politička korektnost i nevrijeđanje manjinskih skupina ili obespravljenih ubijaju humor i općenito, svatko onaj tko misli da je nemoguće biti smiješan bez vrijeđanja ili omalovažavanja, trebao bi pogledati seriju 'Brooklyn 9-9'. Ova serija o izmišljenoj brooklynskoj policijskoj postaji od samih je svojih početaka urnebesno duhovita, a da je pritom savršeno politički korektna. Naravno, i u njoj ima šege & šale na račun svega i svačega, pa tako i rase, klase i svega onog osjetljivog čime se jeftin humor razbacuje ko gnojivom po vinogradu, ali te šale nikada nisu omalovažavajuće ni uvredljive.

Uz to, 'Brooklyn 9-9' oduvijek ima jednu od najraznolikijih glumačkih postava na televiziji - zastupljen je gro rasnih i etničkih skupina, u seriji su i dobro karakterizirani ženski likovi, starije osobe i razne seksualne orijentacije, a jedan od glavnih ljubavnih parova jest homoseksualni bračni par sredovječnog bijelca i sredovječnog crnca, što je apsolutni presedan na američkoj televiziji.

Ništa od toga ne djeluje ni nametnuto ni kao 'ispunjavanje kvote' niti kao bilo što umjetno ili nenormalno, a sve je - što je najvažnije - vrlo duhovito i jednom riječju sjajno.

No od prikazivanja prethodne sezone 'Brooklyna' do danas dogodilo se nešto što je uvelike promijenilo način na koji Amerikanci razmišljaju o policiji, a to je ubojstvo Georgea Floyda i još niz nasilnih, rasističkih incidenata koji su do kraja razotkrili nešto što su manjine u Americi odavno znale - da među serve & protect momcima iz američke policije vlada strašan sistemski rasizam i da je čitav policijski sustav problematičan.

E, sad, 'Brooklyn 9-9' oduvijek je, osim humoristična, bio i policijska serija koja u svakoj svojoj epizodi ima legitimnu policijsku priču. Te su priče vrlo često apsurdne, sumanute i beskrajno smiješne, ali su uvjerljive kao policijski slučajevi, istrage ili anegdote. Isto valja reći da autori serije nisu bježali od prikaza problema u policiji. Od prve sezone sve do sada bilo je tu podosta priča o lošim i korumpiranim policajcima - od superpokvarene detektivke koja je za svoje pljačke optužila Jakea Peraltu i Rosu Diaz, koji su zbog toga odrobijali po nekoliko mjeseci u zatvoru, preko kolege kapetana Holta iz FBI-ja koji je surađivao s mafijom i zbog kojeg su Peralta i Holt morali živjeti pod lažnim identitetom na Floridi, pa sve do priča o rasizmu zbog kojeg su Terryja zaustavili pred njegovom vlastitom kućom kao da je nekakav zločinac i priča o političkim kalkulacijama prilikom odabira načelnika newyorške policije.

Foršpan za osmu sezonu serije 'Brooklyn 99' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ipak, općeniti prikaz policijskih likova u seriji, odnosno detektiva iz postaje 99 bio je, što se njihova posla tiče, praktički anđeoski i bezgriješan. Osim Jakeove neurednosti zbog koje mu miševi plaze po stolu, Hitchcocka i Scullyja koji su beskorisni pred-penzioneri s urnebesno odurnim gastronomskim i higijenskim navikama (i burnom, ne baš čistom detektivskom prošlošću od prije trideset godina) i sličnim minornim nedostacima, svi su uvijek ispadali besprijekorni čuvari pravde i zakona. Nakon događaja koji su se odvili između prethodne i ove sezone, autori serije zbog toga su osjećali izraženu nelagodu. Osim toga, počeli su primati dosta kritika o tome da su dio takozvane copagande, što je američki portmanteau za propagandu koja pokušava policiju prikazati boljom nego što jest.

Kao što su glumci i scenaristi priznali u brojnim intervjuima, osma je sezona zbog toga uvelike izmijenjena. Ne zna se točno koliko - neki su pričali da je čitava sezona odbačena i da je napisana nova, neki da je riječ o nekoliko epizoda, ali rezultat je svakako vidljiv u epizodama koje su se počele prikazivati krajem kolovoza.

Najbolji trenuci kapetana Holta u seriji 'Brooklyn 99' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Glavne osobine junaka nisu mogle biti baš potpuno promijenjene i publika bi sigurno loše reagirala da je, ne znam, Charles odjednom postao pokvareni policajac koji uzima postotak od lokalnih dilera pa nije došlo ni do kakve slične promjene. No odluka autora da se moraju pozabaviti problemima u policiji vidljiva je već u prvoj epizodi, kada detektivka Roza Diaz napušta policiju i postaje privatna istražiteljica koja se želi baviti upravo slučajevima policijske brutalnosti i nepravde prema civilima. Zagrabljeno je i u glavni lik - vječitog dječaka, simpatičnog Jakea Peraltu, koji se već u prvoj epizodi pokazuje ne baš sposoban u cijelosti shvatiti problem sa žrtvama lošeg postupanja policije, pa sve okreće tako da na kraju on ispada žrtva. Peralta ima još jednu iskupljujući liniju priče - onu u kojoj je suspendiran na dulje razdoblje, a moment koji najviše pridonosi prikazu problematičnog policijskog stava prema obavljanju dužnosti jest uvođenje novog lika predsjednika policijskog sindikata Franka O'Sullivana, kojeg glumi fantastični John C. McGinley, dobro nam poznat kao legendarni Dr. Cox iz serije 'Stažisti'. Naime, zbog nemogućnosti da se nakon sedam sezona glavni likovi pretvore u nekoga sasvim drugog, bilo je potrebno uvesti neki stalan lik koji će biti odraz pravog stanja u policiji i eto, Johnny C dobio je taj zadatak.

Serija je, međutim, i dalje vrlo duhovita, likovi i dalje jednostavno 'iskaču s ekrana' koliko su dinamični, dobro napisani i osebujni, a priče su i dalje zanimljive. Jedino što bi se moglo prigovoriti cijeloj priči jest to da prikaz glavnih likova kao problematičnijih nego dosad zapravo baš najbolje ne uspijeva. Jasno je i zašto - nakon sedam sezona vrlo je teško odjednom promijeniti baš cijelu zasadu i temelj lika. Ako su dosad bili prikazivani anđeoski, takvi će ispasti i dalje, s tek tu i tamo pokojom mrljom koju će gledatelj odmah oprostiti, kao što je to u slučaju Peraltine suspenzije, koju jest zaslužio, ali je prikazan kao toliko osviješten da si ju je praktički nametnuo sam. Teško da je, dakle, riječ o reformi serije koja bi zadovoljila sve one koji je nazivaju copagandom.

Najbolje ponavljajuće fore u seriji 'Brooklyn 99' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Pokušaj da se 'Brooklyn 9-9' prilagodi novom poimanju i doživljaju policije u Americi apsolutno je hvale vrijedan i nije nimalo naštetio kvaliteti serije. No taj bi pokušaj uspio samo da su seriju pretvorili u nešto posve drugo, a to je nakon sedam sezona teško, ako ne i nemoguće. Uvidjeli su to i autori te producenti ove serije, koji su nedavno objavili da će ovo biti i posljednja sezona serije. I meni i svim drugim obožavateljima ove serije užasno je žao i zacijelo ćemo još mnogo puta uz nostalgični smiješak ponovno gledati epizode ove serije. No svatko tko dobro poznaje ovu seriju, znat će i da je autorima od samog početka iznimno važno da svojim postojanjem i prikazom makar i uvrnutog policijskog života nikoga ne vrijeđa, da bude osviještena u vezi sa svim društvenim problemima i nepravdama i da ono što se vidi u njihovoj seriji nikada ne bude opravdanje za razmišljanje u stilu: 'Ah, što se može, tako je to u policiji'. Jasno je zato da nisu mogli samo odmahnuti rukom na takve kritike i reći: 'Ne zanima nas teror političke korektnosti' jer političku korektnost očito ne smatraju terorom i ne žele se odreći nečega što je ugrađeno u sam DNK serije. Stoga, ako su došla vremena da se u Americi razmišlja o drugačijoj policiji, vjerojatno su došla i vremena da se razmišlja o drugačijim policijskim serijama. Nadam se samo da će biti barem približno dobre kao ova.