ODNOS SLIKE I RIJEČI

U riječkom MMSU otvorne izložbe 'Riječi za gledanje' i 'Prisluškivanje'

14.04.2022 u 21:23

Bionic
Reading

U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (MMSU) u Rijeci u četvrtak su otvorene dvije izložbe i to izložba radova iz fundusa muzeja 'Riječi za gledanje' i izložba 'Prisluškivanje' Tonija Meštrovića

Na izložbi "Riječi za gledanje" predstavljeno je 50-tak radova nastalih posljednjih stotinjak godina, rekla je jedna od kustosica, Ksenija Orelj, te dodala da nisu postavljeni kronološki, nego tako da se djela iz različitih razdoblja, konceptualno ili tematski bliska, mogu uspoređivati.

Izložba je namijenjena "čitanju i gledanju", a uvjetovana je međusobnim odnosom slike i riječi. Tako su izloženi radovi umjetničkih izričaja u kojima sudjeluju i "riječi slike" u širokom rasponu: od stripa, slike i fotografije do skulpture, instalacije i videa.

  • +3
Izložba 'Riječi za gledanje' Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Podijeljena je na tri dijela, u tri prostorije MMSU. To su Političke strasti, u kojem se tematiziraju različiti intenziteti u odnosima pojedinac-kolektiv. U toj su prostoriji uglavnom klasični mediji, povijesno, politički i religijski motivirani prikazi. Među ostalima, tu su radovi Ignjata Joba, Krste Hegedušića, Romola Venuccija, pa i stripovi Andrije Maurovića i novija djela Sebastijana Dračića ili Ane Sladetić Šabić.

U drugoj sobi nazvanoj Opasne misli fokus je na temi cenzure - od one u užem smislu zabrane, pa do intimnih misli koje nastaju kad smo sami, a nastojimo ih prikriti u bojazni da su društveno neprihvatljive, navela je Orelj. Tu su dokumentirani performansi Tomislava Gotovca, radovi Nives Kavurić-Kurtović, Damira Očka, Vilka Gecana i Željka Jermana.

U trećem dijelu, Vizualnim zavođenjima, predstavljena su uglavnom suvremenija djela. Tematizira se društvo spektakla, protok informacija i posredovana zbilja u kojoj je teško odvojiti stvarnost od privida, brzo potrošnu senzaciju od relevantne i kontekstualizirane informacije. Tu su radovi Milijane Babić, Mirka Ilića, Igora Eškinje, Davida Maljkovića, Gorana Trbuljaka i drugih.

Uz Orelj, kustosice su Vilma Bartolić, Sabina Salamon i Ivana Lučić,

Toni Meštrović, u izložbi "Prisluškivanja",  predstavlja novu audiovizualnu instalaciju u kojoj središnje mjesto pripada uzajamnom djelovanju slike i zvuka, proizvodeći zvučni okoliš u kojem opažajnu ulogu umjesto oka preuzima sluh, na što navodi i sam naslov izložbe.