U 'Arnoldu' je više (samo)promocije nego dokumentarizma, ali nije dosadan, zabavno ga je pogledati

• 24.06.2023 u 18:16

Već je i to što se trodjelni dokumentarac 'Arnold' na Netflixu pojavio otprilike istodobno sa serijom 'FUBAR' u kojoj Arnold Schwarzenegger glumi glavnu ulogu - upućivala je na mogućnost da je više riječ o dobro osmišljenoj kampanji povratka na scenu. Sâm dokumentarac gotovo pa doslovno potvrđuje tu pretpostavku

Arnold Schwarzenegger nije antipatičan lik, dapače. Baš kao i zbir likova iz filmova kojima je postigao najveći uspjeh, u životu se čini kao kombinacija čvrste muškarčine koja probleme rješava po kratkom postupku i grohoćućeg komedijaša s cigarom u ustima. Tako vam barem govori trodjelni Netflixov dokumentarac 'Arnold', čije su tri epizode prikladno nazvane riječima s početnim slovom A, kao što je je i ime naslovnog junaka, ali i njegov tip ličnosti. Athlete, Actor, American.

Čim je dokumentarac izašao na Netflixu početkom ovog mjeseca, otprilike istodobno sa serijom 'FUBAR', posumnjala sam u njegovu autentičnost. Ta mi je usklađenost djelovala kao reklamni trik i pažljivo režiran veliki povratak jedne od najvećih hollywoodskih zvijezda, sada 75-godišnjeg Arnolda Schwarzeneggera. Nakon gledanja dokumentarca gotovo sam sto posto sigurna da je upravo riječ o tome.

Kao prvo, zaboravite na režisere, scenariste, produkciju i sve ostale autore. Osoba koja je stvorila ovaj serijal je sam Arnold, nitko drugi. Okej, drugi su možda kopali po arhivskim snimkama i materijalima, šlepali opremu u Austriju i gdjegod su već ključna mjesta Arnoldova puta do slave, drugi su možda odrudarili teži i dosadniji dio iza kamera, ali zna se tko je sve nadgledao. Schwarzenegger je u ovom dokumentarcu i glavni i naslovni lik i pripovjedač pred kamerom i sveznajući pripovjedač i tata i mata. Povremeno se tu pojavi neki prijatelj, poznanik, životni suputnik ili novinar, ali svi su oni ovdje samo zato da poduprli Arnoldovu priču.

• +2
    'Arnold', dokumentarna serija o Arnoldu Schwarzeneggeru Izvor: Profimedia / Autor: Netflix / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

A priča je ona o ambiciji, upornosti i usredotočenosti na cilj koji su se isplatili. I definitivno je fascinantna jer Švarci je fakat ostvario uspjeh iznad bilo čijih očekivanja, osim svojih vlastitih. No osim priče o ocu teške naravi, prikaza nekih manjih neuspjeha, propalih filmova i 'zlih glasina', sve je to ispričano u linearnom tralala stilu, bez nekog uranjanja u dubinu, pa čak ni malo slojevitjeg, ne daj Bože kritičnijeg profiliranja glavnog junaka.

Naravno, svakom gledatelju koji nije baš stopostotno glup neke će stvari o Arnoldovoj ličnosti postati jasne već iz samog načina na koji predstavlja činjenice iz vlastitog života ili ih komentira. Jedna od najtipičnijih izjava u njegovu izlaganju o vlastitom životu glasi otprilike ovako: 'Kad se usredotočiš na cilj, nemaš vremena za razmišljanje o tome jesi li depresivan, nesiguran, sretan, žrtva. Radiš i ideš dalje.' Osim što je toksična i opasna za emotivno zdravlje, ta je rečenica vrlo česta i očigledno naučena pa mnogo govori o načinu na koji se Arnold nosi sa životom. Njegove šale na račun toga kako su sve samohvale koje je izgovorio o svojem izgledu i snazi čista laž - također nešto otkrivaju o njegovoj ličnosti.

Foršpan za dokumentarnu seriju o Arnoldu Schwarzeneggeru na Netflixu Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

No bilo kakva prava analiza ili problematiziranje ovdje su izostali. Sve Arnoldove vrline i mane strogo su kontrolirane, sve do štikleca u kojima šeće ukolo sa svojim ljubimcima - psom i magarčićem. Čvrst momak s nježnom i duhovitom stranom. Lik koji ne puši nikakva komplicirana sranja, nego grabi životom onako kako je zacrtao. Kad pak naiđe neki stvarno velik problem koji ne može kontrolirati - kao što je seks-skandal, u kojem su ga optužili za neprikladno pipkanje žena - onda to prepušta drugima koji su u ovom dokumentarcu podržali Arnoldovu stranu.

Uza sve to rečeno, dokumentarac nije sasvim neuspješan ni nevješto snimljen. Nije čak ni dosadan, zabavno ga je pogledati. Saznat ćete možda i neke stvari koje o Arnoldovom životu niste znali. No trebalo bi negdje naznačiti da je riječ o nečemu nalik sponzoriranom sadržaju. A glavni sponzor ovdje je, naravno - Arnold Schwarzenegger.