THE SMILE: A LIGHT FOR ATTRACTING ATTENTION

Uoči koncerta u Zagrebu prvi smo poslušali album novog projekta kreativne kralježnice Radioheada

12.05.2022 u 08:31

The Smile, novi bend Thoma Yorkea i Jonnyja Greenwooda, kreativnog dvojca jedne od najvećih svjetskih rock institucija po imenu Radiohead, 16. svibnja otvorit će u Zagrebu svoju prvu europsku turneju. Nekoliko dana prije toga, u petak 12. svibnja, u digitalnom formatu izlazi njihov debi album 'A Light for Attracting Attention', dok fizičko izdanje stiže dan nakon koncerta u zagrebačkoj Hali. Poslušali smo album The Smilea i evo prvih dojmova

Ključno pitanje koje se nametnulo nakon prvog nastupa trojke The Smile u londonskom Magazineu (o kojemu smo pisali ovdje) jest – ako ga čini kreativna osovina Radioheada, zašto onda ovo nije novi album Radioheada? Dio pjesama koje su izveli na spomenutom koncertu Radiohead je već svirao uživo, a i ostatak materijala u osnovi ne odstupa od bazične formule Yorkeova polivalentnog glasa, postdistopijskih tekstova i Greenwoodove skladateljsko-instrumentalne zaigranosti.

Tri mjeseca čekali smo na odgovor i on je stigao u obliku albuma 'A Light for Attracting Attention' te nas kroz trinaest bogatih i eklektičnih glazbenih pejsaža uspijeva uvjeriti da je The Smile ipak potreban kao samostalan entitet. U pitanju je uspjela stilska vježba koja isteže kralježnicu Radioheada u svim poznatim, ali i nekim nepoznatim pravcima. Kvalitetan ispušni ventil Yorkea i Greenwooda pulsira drukčijim bojama od matice zahvaljujući senzibilnom bubnjaru Tomu Hollandu, gotovo kraut rock pristupu komponiranju i produkciji te primjetnom užitku sviranja na rubu radioheadovskih formi.

Izvor: Društvene mreže / Autor: The Smile

Sve se to ponajviše čuje u pjesmama koje na prvu loptu nisu odmah ušle pod kožu: matematički razigrane 'Thin Thing' i 'A Hairdryer' na trenutke zvuče kao free jazz eksperimenti Mahavishnu Orchestra dok funky komadi 'The Opposite' i 'The Smoke' centriraju stare afro beat opsesije Yorkea iz benda Atoms for Peace u fokusiranije pjesme. Već nam dobro poznate žestice 'You Will Never Work in Television Again' i 'We Don't Know What Tomorrow Brings' daju 'mesa' i energiju materijalu, a prekrasni djelići intime 'Open the Floodgates', 'Free in the Knowledge' i 'Skirting on the Surface' plutaju kao sidro te povezuju tkivo ove razvedene i eklektične priče.

• +5
The Smile - koncert u Londonu Izvor: Licencirane fotografije / Charm Music / Autor: Wunmi Onibudo

Posljednjih dana najčešće slušamo dvojbe – vrijedi li uistinu premijerno pojavljivanje Yorkea i Greenwooda u Hrvatskoj ne baš jeftinih pedesetak eura za bend koji će upravo u Zagrebu održati svoj prvi koncert izvan londonske zone komfora. Ako je suditi po albumu i koncertu u Londonu, svatko onaj tko ima imalo afiniteta prema umjetničkom čitanju rock glazbe trebao bi se narednog ponedjeljka naći u Hali. Jer zbog podivljalih trendova na glazbenom tržištu nakon pandemije koronavirusa teško da ćemo u dogledno vrijeme dočekati 'pravi' nastup Radioheada u Hrvatskoj. A The Smile je nešto najbliže - i najbolje - što nam se nudi u toj kategoriji.