Serija 'Sex Education' u svojoj je trećoj sezoni stvarno i seksualna edukacija, ovaj put i za odrasle.

• 09.10.2021 u 20:50

Dok je dosad ova serija odraslima nudila dramsko-humorističnu zabavu, a tinejdžerima i seksualnu edukaciju, u trećoj sezoni otišla je i korak dalje. Osim zanimljivih priča i razvoja već nam znanih likova, seksualni i međuljudski odnosi postali su dovoljno kompleksni da mogu zaintrigirati pa i obrazovati odrasle.

Serija 'Sex Education' još od svoje je prve epizode čista radost, život, seks, priroda i društvo. Osim što vrlo sočno i životno govori o seksu te ga prikazuje tako da mu se čovjek razveseli, sve je to podebljano možda ne uvijek realnom, ali svakako raznolikom i živopisnom grupom tinejdžera jedne engleske gimnazije. Dojmu pridonosi i mjesto zbivanja - prekrasno englesko ladanje s raskošnim šumama, rijekama, liticama i puteljcima - krajolik tako pun života da čak i prastari, prljavi zahod u kojem se odvija većina prvosezonske seksualne terapije ne izgleda toliko kao smrdljivi i zapušteni užas, nego kao napušteni hram koji su preuzele biljke puzavice i sam život. O kući u kojoj glavni junak Otis živi sa svojom majkom da i ne govorim. Odselila bih tamo istog časa.

U trećoj sezoni 'Sex Educationa', koja je odnedavno kompletno dostupna na Netflixu, stvari su podignute na novu razinu. Osim što je radost seksa postala još izraženiji lajtmotiv pa sada svaka epizoda počinje vrlo dinamičnom, raznolikom i nerijetko duhovitom 'šibačinom', likovi su sada u novim, razvijenijim, pa čak bismo mogli reći i razvijenijim stanjia i situacijama.

Za početak, Otis nam više nije junfer - što smo, doduše, već s njim proživjeli u prošloj sezoni, ali sada se baš onako fino, skroz oslobodio i više nema frku od seksa, nego praši na veliko, a to se vrlo pozitivno odražava i na njegovoj emotivnoj zrelosti. Eric i Adam sada su u vezi koja za obojicu također predstavlja dodatni stupanj emotivnog i seksualnog razvoja, Ola i Lily također, a Otisova majka Jean sprema se za veliki preokret u svojem životu - kako biološki, tako i emotivno. Generalno, cijela ekipa iz škole kao da je s onim suludim mjuziklom s kraja druge sezone prošla kroz kolektivnu socio-seksualnu katarzu i sada o seksu rijetko tko još šuti ili, ne daj Bože, potiskuje ono što ga muči.

No drame mora biti pa se u školi, nakon nečasnog odlaska ravnatelja Groffa, pojavljuje nova ravnateljica, na prvi pogled zgodna, mlada, moderna i progresivna Hope Haddon (Jemima Kirke, znamo je kao Jessu iz serije 'Djevojke'). Prvi pogled, međutim, vara i Hope se, mnogo više nego ljubiteljica progresivnosti, pokazuje kao provoditeljica reda, rada i discipline, što u njezinoj interpretaciji znači i zatiranje novostečenih seksualnih sloboda i osviještenosti u školi.

• +2
    Treća sezona serije Sex Education Izvor: Profimedia / Autor: Netflix / Everett / Profimedia

Dakako, to će utjecati na sve učenike, posebno one koji su po bilo čemu drugačiji, bez obzira sastoji li se njihova različitost od nebinarne rodnosti ili od toga da nose neobičnu frizuru, podići će tenzije u brojnim vezama i prijateljstvima te će na vidjelo doći slabe točke u odnosima kojih dosad možda nisu bili svjesni ni oni među najosvještenijima. Oni manje osviješteni, pak, u mnogome će nas iznenaditi.

Ono u čemu je 'Sex Education' oduvijek bila dobra jest da odnose o kojima priča, likove koje razrađuje, situacije koje opisuje - na jedan prekrasan način slojevito gradi i komplicira tako da nas tjera na razmišljanje i promišljanje ne baš tako jednostavnih koncepata, kako u seksu, tako i u međuljudskim odnosima. No u svoje se prve dvije sezone uglavnom bavila svim raznolikim varijantama tinejdžerskih međuljudskih i seksualnih odnosa. Nije da nije bilo odraslih i njihovih odnosa, ali njihove su priče dosad bile nešto jednostavnije i pravocrtnije, a rubrika 'za one koji žele znati više' bila je uglavnom posvećena tinejdžerima.

Foršpan za treću sezonu serije 'Sex Education' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Treća sezona podigla je, rekoh, sve na jednu višu razinu pa su tako i seksualni/ljubavni odnosi među tinejdžerima postali odrasliji, dok su s druge strane odnosi među odraslima postali kompliciraniji, burniji i u nekim slučajevima više nalik onima tinejdžera prije kolektivne katarze na kraju druge sezone. Izvrstan je to uvid u dinamiku seksa, seksualnosti i sa seksom usko povezanih međuljudskih odnosa pa dok gledamo priče o djevojci koja pokušava ostvariti seksualni i ljubavni kontakt s hendikepiranim momkom, dok pokušavamo proniknuti nezrelost nepovjerenjem ispunjenog odnosa između odraslih Jean i Jakoba, dok Adam - dojučerašnji homofobni bully - svojim emotivnim razvojem polako premašuje superosviještenog Erica, pa i dok pokušavamo dokučiti razloge konzervativne autoritarnosti nove ravnateljice - odjednom shvaćamo da nas ova serija educira, iako smo odrasli.

Ako se to pak spoji s činjenicom da je riječ o doista zabavnoj, šarenoj, pametnoj i u dubine ljudskog uma jednako kao i tijela zagledanoj seriji, onda samo možemo zahvaliti božanstvima streaminga i televizije što živimo u doba kada nam je ovakav dragulj od serije dostupan tek jednim klikom.