NA SUSTIPANU

Riječani i Splićani zajednički izveli baletnu predstavu 'Bernstein pleše'

  • Autor: T.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 03.08.2018 11:55
  • Objavljeno 03.08.2018 u 11:55
Iz drugog dijela predstave 'Bernstein pleše', koreografija Maše Kolar

Iz drugog dijela predstave 'Bernstein pleše', koreografija Maše Kolar

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Dva baletna ansambla nacionalnih kazališta - HNK Ivana pl. Zajca Rijeka i HNK Split - u četvrtak su navečer na splitskom Sustipanu zajednički izveli baletnu premijeru 'Bernstein pleše' za koju su koreografiju napravili Maša Kolar i Igor Kirov

Predstava je održana u sklopu 64. Splitskog ljeta, a plesni diptih 'Bernstein pleše' sastoji se od dvije jednočinke 'Pisma za njega' i 'Allegro'. Po prvi put, kako je rekao ravnatelj 64. Splitskog ljeta Goran Golovko, predstava povezuje dva baletna ansambla nacionalnih kazališta u cilju suradnje, razmjene i inovacije. Istaknuo je i da je predstava napravljena u čast stote godišnjice rođenja američke glazbene i plesne ikone Leonarda Bernsteina.

Večerašnjom premijerom Igor Kirov je s riječkim plesačima u jednočinki 'Pisma za njega' predstavio svoj autorski projekt kojeg je utemeljio na pismima Leonarda Bernsteina. Rekao je kako su 'Pisma za njega' apstraktna priča o tome tko je bio Leonard Bernstein i kako je njegova vizija nadahnuta svim Bernsteinovim pismima, pa je tako mogao shvatiti kako se razvijao njegov život od priče do priče, od putovanja do putovanja i od jedne do druge avanture. Tako je kroz njih otkrio kako je zapravo Bernstein živio i na koji je način postao jedinstven kakav je i bio. Poručio je kako su njegova pisma, pisana tijelima plesača, istinska i emotivna spona Bernsteinove glazbe i života. Asistirala mu je Mojca Majcen, baletna majstorica je bila Paula Rus, a glazba Serenade Leonarda Bernsteina.

  • +13
  • +10

'Pisma za njega' Igora Kirova

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Splitski su plesači nastupili u 'Allegru' i to u koreografiji Maše Kolar koja je koristila Beethovenove simfonije koje je prije 50 godina izvela Njujorška filharmonija. Maja Marjančić je Maši Kolar bila asistentica i dramaturginja, a Elena Nikolaeva baletna majstorica. Za Bernsteina kaže da je bio pun ljubavi i vjere u ljudski svijet, te da je sve što je radio radio iz strasti i uvjerenja u dobrobit čovječanstva. Kolar je istaknula da 'Allegro' ne priča određenu priču niti šalje određenu poruku već slavi lik Leonarda Bernsteina vežući se za 'milieu' u kojem se najbolje izražavao, a to je glazba u svim njenim oblicima.

  • +21
  • +18

'Allegro' Maše Kolar

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Navela je i da su se osim glazbe fokusirali na Bernsteinovu živu izvedbu promatrajući njegovu dirigentsku gestu, a s obzirom kako je specifičnost dirigentske geste individualna i autentična za svakog dirigenta posebno, kod Bernsteina dolazi do izražaja sloboda u tjelesnom i gestualnom izrazu, gdje nekad kao glumac, jasno tijelom i gestom, ne samo ruku već i lica, izražava duboko psihološko proživljavanje glazbe. Upravo su ta dva ključna pojma, allegro karakter i dirigentska gesta, postala okosnica njihovog rada.

U baletnoj premijeri su nastupili Anca Zgunić, Ksenija Duran Krutova, Laura Orlić, Daniele Romeo, Svebor Zgurić, Ricardo Campos Freire, Matea Milas, Ajla Kadrić, Jaclyn Ann Higgins, Ingeborg Hendrikx i drugi.

Inače, baletne predstave 'Bernstein pleše' zakazane su i za 3. i 4. kolovoza,  u 21.30 sati također na Sustipanu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi