Nešto se čudno događa u noćnom programu RTL-a 2: Premijerni 'Transplant' zakopan u repriznim terminima

• 28.10.2022 u 10:16

Priča o mladom sirijskom liječniku koji na neobičan način dolazi raditi u kanadsku bolnicu nije vrhunac svjetske TV produkcije, ali je novija serija sa zanimljivom premisom i nelošim glumcima pa nije skroz jasno zašto je zakopana u večernje reprizne termine, među cikličke reprize sitcomova i bezlične nizove forenzičkih krimića

Nešto se neobično događa u večernjem i noćnom programu RTL-a 2. Ustvari, nisam sigurna je li doista neobično ili otkrivam toplu vodu koja tim programom teče već dulje vrijeme, ali eto, primijetila sam u zadnje vrijeme da se u programu RTL-a 2 događa nešto na što nisam navikla.

RTL2 inače je idealan večernji/noćni program za sve one koji imaju nezdravu naviku uspavljivanja televizijskim programom. Glavna su mu točka vječite cikličke reprize američkih sitcomovskih megahitova, od kojih je većina kolosalno glupa, ali i još više kolosalno popularna ('Teorija velikog praska', 'Dva i pol muškarca'), ali ima i dobrih ('Moderna obitelj', 'Prijatelji'). U zadnje vrijeme tu je i repriza 'Housea', kao i nekoliko onih forenzičarskih s akronimima u naslovu (CSI, NCIS, FBI i, nemam pojma, HDZ!), za koje više ni Bog Isus ne zna jesu li reprize ili nove epizode jer svaka ima po tristo sezona od dva milijuna epizoda.

I okej. To je takav program. Taman da lijepo zaspiš dok se vrti neka epizoda nečega za što nisi siguran jesi li ikada gledao ili si pogledao baš prekjučer, a onda se probudiš taman na vrijeme da ugasiš TV, prije nego što Timbaland i One Republic zapjevaju 'Apologize' u onom kršu koji se zove 'Krv nije voda'.

No ono što me u zadnje vrijeme iznenadilo jest to što se među svim tim cikličkim reprizama i serijama koje imaju bezbroj epizoda odjednom pojavila jedna novija. Zove se 'Transplant', kanadska je i govori o mladom sirijskom liječniku Baširu koji je pred ratom izbjegao u Kanadu s mlađom sestrom i traumatiziran je pogibijom roditelja liječnika u rodnom Alepu. Isprva ne uspijeva naći posao kao liječnik - problem je i njegov prijepis ocjena iz Sirije - pa se zapošljava u bliskoistočnoj pečenjari. No jedne večeri, taman kad u pečenjaru na brzinsku večeru stiže šef hitne iz obližnje bolnice kod kojeg je Bašir bio na neuspješnom razgovoru za posao, dogodi se strašna nesreća i većina u pečenjari lakše je ili teže ozlijeđena. Bašir stupa u akciju i nekima spasi život.

Foršpan za prvu sezonu 'Transplanta' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Početak serije je izvrstan, uzbudljiv i šokantan. Baširove metode su uspješne, ali zastrašujuće. Cijela je prva epizoda vrlo uzbudljivo napravljena. Poslije se 'Transplant' pretvara u poprilično formulaičnu i pomalo flah doktorsku seriju, u kojoj je čak i najzanimljiviji moment - odnos prema izbjeglom Sirijcu u Kanadi - prepitomo obrađen te začinjen nepodnošljivim političkim korektnim popovanjem (i ne samo u vezi s tim), ali do tada ti je već stalo do likova i želiš znati što će biti s Baširom. Sve u svemu, riječ je o seriji koja je definitivno za udarni termin i potencijalno bi dobro prošla kod gledatelja koji ih žele gledati, a ne padati u san pred televizorom.

Nije zato sasvim jasno zašto su RTL-ovci odlučili zakopati 'Transplant' među promjenjive reprizne termine jednog od svojih sekundarnih kanala (ili čak na više njih, jer čini mi se da sam neki kadar iz serije vidjela na RTL-u Crime ili tako nečemu) i teško da će tako postići neki rezultat gledanosti zbog kojeg će oglašivači početi bacati pare na reklame. Možda, doduše, igraju na kartu streaminga jer se i ova, kao i većina najboljih serija iz programa RTL-a, može pogledati na jednom od njihova dva streaming servisa. Živi bili pa vidjeli. U tom je slučaju RTL toliko ispred ostalih televizija u Hrvatskoj da se ne bih usudila ništa predviđati ni prognozirati. Pogotovo ne dok tonem u san pred njihovim drugim programom.