Nakon tri godine opet prikazan pilot za 'Markov trg' na RTL-u

• 12.03.2017 u 15:56

Pilot satirično-političke serije 'Markov trg' prvi je put na RTL-u prikazan u kolovozu 2014. godine. Sinoć nam je prikazan ponovno, ali time - sudeći po programu RTL-a za sljedeću subotu - nije počelo prikazivanje cijele serije. Zašto nam je RTL još jedanput, nakon tri godine, prikazao jedan te isti pilot?

Prvi sam put o pilotu domaće humoristične serije 'Markov trg' pisala još u kolovozu 2014., kada je bio premijerno prikazan na RTL televiziji. O seriji se već tada podosta pričalo po tračerskim, ali i službenim kanalima, koji su tvrdili da su tvorci serije imali problema s njezinim plasiranjem na javnu televiziju jer su se tamošnji budžovani pribojavali reakcija na neke u njoj ismijane fenomene. Spominjala se scena s izvjesnim biskupom u šestoj epizodi, prevelika sličnost likova i njihovih postupaka s hrvatskom političkom stvarnošću, a mnogi su se čudili i neobičnoj činjenici što se na RTL-u prikazuje serija čiji je autor, Saša Runjić tada upravo nastupao na dužnost ravnatelja programa HRT-a.

A onda je - barem što se nas, gledatelja tiče - sve palo u zaborav.

Reakcije na pilot bile su dvojake s nešto većim naginjanjem prema negativnima. Kritičari su pilotu predbacivali pretjerano karikiranje, prvoloptaške fore i izvještačenu glumu Tarika Filipovića, gledatelji su imali slične, ali u nekim slučajevima blaže reakcije, nekoliko nas je zaključilo da serija ima mana, ali i potencijala - i to je bilo sve. Gotovo tri godine o seriji uglavnom nije bilo govora. Negdje se tijekom tog razdoblja bio pojavio članak o ozljedi jednog od glavnih glumaca, u kojem je usput stajala i napomena da se nakon oporavka mora vratiti na snimanje 'Markovog trga', ali nikakvih drugih informacija nije bilo. Ako i proguglate seriju, većina članaka u rezultatima pretraživanja nosit će datum iz 2014.

Sinoć se pak taj isti pilot pojavio u udarnom terminu na RTL-u. Ne mogu reći da nije bilo najava - bilo ih je, prikazivale su se svakodnevno u programu RTL-a, ali nekog službenog priopćenja o daljnjem prikazivanju serije nije bilo i nema ga ni sada. Povrh toga, na web-stranicama RTL televizije u rasporedu za sljedeću subotu NEMA nove epizode 'Markovog trga'. Moram priznati da sam zbunjena.

Zar su nam tri godine nakon prvog prikazivanja pilota odlučili OPET PRIKAZATI SAMO PILOT?

Mnogo sam pisala o čudnovatim potezima u rasporedu prikazivanja svih domaćih televizijskih kuća. Svaki me put iznova zaprepasti lakoća kojom se u program ubacuju potpuno besmisleni filleri, reprize sadržaja koji su i prvi put dočekivani 'na nož' ili su bili slabo gledani, futranje etera potpuno bezvrijednim sadržajima ili emisijama za čije prikazivanje ne postoji ama baš nikakav rezon. Sve su domaće televizije tome sklone, i javna i komercijalne, a kada bih morala nagađati razlog tome, vjerojatno bih pretpostavila da pokušavaju proći što jeftinije, a da i dalje budu atraktivni gledateljima/oglašivačima. U slučaju komercijalnih televizija to je možda do neke mjere i razumljivo, ali ipak iritira bezobzirnost zbog koje misle da će im kod gledatelja proći ama baš sve.

Ponovno prikazivanje istog pilota koji je prikazan prije tri godine, a da se pritom ne zna što će biti s daljnjim epizodama serije vjerojatno je jedna od najvećih takvih besmislica, posebice kada se takvo što izvede u udarnom terminu subotom. Ako seriju nisu smatrali dovoljno dobrom da bi je prikazali u cijelosti, zašto nam ponovno prikazuju njezin nedovoljno dobar pilot? Što time točno misle postići? Zar doista računaju samo na one gledatelje koji su u međuvremenu zaboravili da je pilot već jedanput emitiran ili one koji ga ni prvi put nisu gledali? I to je njima nešto što se prikazuje u prime timeu?

Neću mnogo riječi trošiti na kvalitetu same epizode. Ona je ista kao što je bilo i prije tri godine - nije se nekim čudom preobrazila u arhivi, a ako nešto u njoj i jest mijenjano, to se prilikom ovog prikazivanja nije primijetilo. Tarik Filipović i dalje suviše karikira svoj lik, glavna priča u pilotu i dalje je zamagljena slapstick montažama i crtićkim gegovima, Mia Biondić i Željko Koenigsnecht i dalje su najjače karike, neki potencijal za daljnji razvoj postoji unatoč manama... No sve je to u gore opisanom kontekstu nevažno. Jedino što upada u oči jest bizaran postupak RTL-a.

Bilo bi, ruku na srce, čudno i da je upravo sada počelo prikazivanje cijele serije. Čovjek bi se doista zapitao koliko to traje procedura potrebna da neka serija stigne od snimanja do prikazivanja. No tada bismo barem mogli reći: 'Hajde, dobro - haleluja! - konačno je i to snimljeno pa možemo pogledati!' Ovako ne znam što bih rekla. Osim da RTL očito misli da nam bilo kada može podvaliti bilo što.