OPERA FRANCESCA CILÈA

Ljubavni skandali Adriane Lecouvreur u riječkom HNK

  • Autor: K. M.
  • Zadnja izmjena 01.03.2010 10:59
  • Objavljeno 01.03.2010 u 10:59
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Jedna od najvećih verističkih opera, opera Francesca Cilèe 'Adriana Lecouvreur', pod dirigentskim vodstvom maestre Nade Matošević i u režiji Ozrena Prohića, bit će postavljena na riječkoj pozornici nakon više od pola stoljeća

U novoj riječkoj produkciji 'Adriane Lecouvreur', čija se radnja temelji na životu poznate istoimene francuske glumice i njezinim skandaloznim ljubavnim nadmetanjima, glavne su uloge podijeljene sjajnim domaćim i gostujućim opernim pjevačima. U naslovnoj ulozi slušat ćemo riječku primadonu Mirellu Toić i gostujuću mladu sopranisticu Vedranu Šimić, dok će ulogu Maurizija nositi meksički tenor Luis Chapa i proslavljeni riječki tenor Davor Lešić. U ulozi ljubomore Principesse di Bouillon izmjenjivat će se dvije sjajne mezzosopranistice, Kristina Kolar i Monika Bohinec.

Adriana Lecouvreur (1692-1730) bila je zvijezda pozornica koja je mogla imati svakog muškarca kojega je poželjela. No, zaljubila se u Maurizija, Conta di Sassonija, koji se već bio ljubavlju obvezao Principessi di Bouillon. Ta ju je ljubav dovela do rata sa suparnicom i u konačnici odvela u smrt.

'Glumica Adriana Lecouvreur inovirala je stil glume, a o njoj su u 19. stoljeću napisane vrlo popularne drame. Taj siže je zaintrigirao kompozitora Francesca Cilèu, koji je iz mita o glumici odlučio progovoriti o kazalištu i umjetnosti općenito', istaknuo je redatelj Ozren Prohić.

'Ono što je zanimljivo jest da Cilèa uspoređuje što je prava umjetnost, odnosno umjetnost koja ide iz nutrine, iz iskrenosti i iz potrage za istinom, a što je laž. Beskrajno atraktivno i ono što nosi tu grand operu je početak koji se događa u kazalištu. Riječ je o teatru u teatru, sceni na sceni, gdje nikako da se uspostavi razlika između kazališne iluzije i stvarnosti, da bi se pomalo kroz zaplet drugog i kroz treći čin, gdje je opet teatar u teatru, stvarno uspostavili kodovi grand opera', objašnjava redatelj.

Zanimljivo je, dodaje Prohić, i to da ta opera u svojemu glazbenom i scenskom prosedeu nasljeduje tradiciju grand opere, velike opere sa svojim psihološkim, glazbenim i dramskim tretmanom i kao takva je zacijelo jedno od najboljih verističkih djela.

Od uspješne praizvedbe 1902. u Milanu, ova iznimna opera na sceni intrirgira i danas. Premijeru će u riječkom HNK Ivana pl. Zajca doživjeti u četvrtak, 11. ožujka, s početkom u 19.30 sati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi