Drew Barrymore zarazila se srpskim virusom i postala zombi

04.03.2017 u 14:49

To se, dakako, nije dogodilo u stvarnosti nego u novoj Netflixovoj seriji 'Santa Clarita Diet', krvavoj crnohumornoj komediji o običnom bračnom paru posrednika za nekretnine čiji se život pretvori u mračnu i smiješnu bizarnost nakon što supruga Sheila zbog zaraze srednjevjekovnim srpskim virusom postane - zombi

Zamislite situaciju kao preslikanu iz idiličnih priča o američkom snu. Sretan bračni par koji je zajedno još od srednje škole u četrdesetima živi u suburbanom raju južne Kalifornije zajedno i zadovoljno čineći sve. Uspješni su lokalni posrednici nekretninama, imaju prekrasnu kćerku koja je srednjoškolka s odličnim ocjenama, vole se, nemaju financijskih ni zdravstvenih tegoba, žive u krasnoj kući i voze se u dobrim automobilima, a zbog povoljnih zakona uvijek im je pri ruci i inhalatorčić s medicinski propisanom marihuanom. Di ćeš bolje? A onda jednog dana, usred pokazivanja luksuzne kuće potencijalnim kupcima, supruga počne povraćati i nikako se ne uspijeva zaustaviti. Kada se napokon oporavi, zaprepašteno shvaća da više nema pulsa i da je muči strašna glad... za ljudskim mesom. Hoće li njezin suprug vrišteći pobjeći iz tog savršenog života ili će, sukladno bračnim zavjetima, uz nju ostati i u dobru i u zlu?

Nova Netflixova serija 'Santa Clarita Diet' opisuje nam događaje koji se odvijaju nakon što se suprug odluči za potonje. Voli svoju suprugu već dvadeset pet godina i proklet bio ako ga jedna takva sitnica kao što je njezina transformacija u zombija odvrati od toga da sve čine zajedno. Osim toga, pomalo mu se i sviđaju neke nuspojave ženine transformacije - živahnija je, samouvjerenija, mnogo zainteresiranija za seks i život je s njom uzbudljiviji nego ikad. Mali je problem, doduše, pronalaženje namirnica za njezin novi prehrambeni režim, ne znaju još točno što će s ljubopitljivim susjedima, a treba i kćeri objasniti što se zbiva, ali nekako će se već snaći.

Foršpan serije 'Santa Clarita Diet'

Drew Barrymore i Timothy Olyphant kao Sheila i Joel Hammond apsolutno su dražesni u ovoj seriji, pri čemu je posebno iznenađenje upravo Olyphant, kojeg smo navikli gledati kao mrklog macho muškarca u serijama kao što su bile 'Deadwood' ili 'Pravednik'. Ovdje je micica, rubni papučar ili, bolje rečeno, japankar (jer ih gotovo neprekidno nosi u seriji) koji u želji da stoji uz svoju ženu ne povlači apsolutno nikakve granice. Serija bi se, da nije tako urnebesno poremećena i smiješna, mogla čak shvatiti kao metafora bračne odanosti u bolesti i sličnim nevoljama (i doista, svašta bismo mogli naučiti od Hammondovih u tom smislu), mogla bi se shvatiti i kao alegorija na promjene koje nastupaju u žena srednje dobi i što to može učiniti obitelji (u kojem je slučaju priča nešto mizoginija nego što se čini na prvi pogled), a naravno, uvijek postoji i ono klasično tumačenje s dekonstrukcijom idile američkog suburbanog života kakvo smo već gledali i u serijama poput 'Kućanica' (na koje serija atmosferom, glazbom, pa i komičnim stilom nerijetko podsjeća).

Ipak, prije svega je riječ o iznimno zabavnoj seriji, pri čemu pod 'zabavnim' valja ubrojati i neke ozbiljno uznemirujuće elemente. 'Santa Clarita Diet', naime, unatoč svoj svojoj prpošnosti, humoru, laganica-štihu i svim metaforama nabrojanim u prethodnom odlomku nimalo ne ublažava svoj krvavi, hororični dio. Sheila jede ljude, i to se ni vizualno ni narativno ni najmanje ne ublažava pa ćete se tijekom gledanja serije sigurno zateći u situaciji u kojoj ne znate biste li prije ispovraćali večeru, prasnuli u smijeh ili učinili oboje. Krv lipti na sve strane, likovi se nabacuju ljudskim organima i dijelovima tijela kao da su ping-pong loptice, ali uza sve se smješkaju svojim tipičnim američkim osmjesima s reklama za pastu za zube i govore svojim be nice, darling glasićima kao da vam upravo pokušavaju nešto prodati.

Budući da je riječ o nadnaravnoj pojavi, za Sheilinu transformaciju postoji i objašnjenje - vrlo se brzo otkriva da je zaražena srednjevjekovnim virusom iz jednog srpskog sela, što otvara mogućnosti za nove komične situacije, kao što je ona u kojoj Hammondovi pokušavaju potkupiti jednu srpsku baku šljivovicom (doduše, onom koja se proizvodi u Maraski u Zadru), ali i za uvod novih komičnih likova, kao što je genijalna doktorica-specijalistica za egzotične viruse, koju glumi Portia De Rossi.

I svime ovime nismo vam NI NAJMANJE spoilali prvu sezonu serije 'Santa Clarita Diet' jer je sve to samo pretpostavka za desetke uzbudljivih, smiješnih i odurno krvavih događaja kojim će vas iznenaditi. Nema nikakve sumnje da ćete je odgledati bez daha i na kraju prve sezone proklinjati Netflix što vas je ostavio da s cliffhangerom na duši čekate novu sezonu. 'Santa Clarita Diet' možda nije serija u rangu remek-djela televizije kao što su bili 'Mad Men' ili 'Breaking Bad', ali svojim crnohumorno-krvavim kombiniranjem dvije česte preokupacije američke popularne kulture - zombija i obiteljskog života dosadnih sredovječnaka u predgrađu - uspijeva se isfurati kao jedna od najzabavnijih s početka ove godine. Nemojte je propustiti, sigurno će se o njoj još dosta pričati i na nju se često referirati.