'Anka' - serija za djecu u udarnom terminu za odrasle. Što je sljedeće: crtić nakon Otvorenog?

• 06.12.2017 u 12:11

Priča o djevojčici bujne mašte koja susreće fantastična šumska stvorenja poput drva koje govori i sićušnih vilenjaka - emitira se u udarnom terminu nakon Dnevnika. Što je sljedeće? Par epizoda 'Profesora Baltazara' nakon 'Otvorenog'?

Priča na kojoj se temelji serija 'Anka' vrlo je jednostavna, s motivima koji su dobro poznati u književnosti za djecu. Malu Anku iz sirotišta posvoji daljnja rođakinja koja se isprva čini divnom, ali uskoro postaje zla babuskara od koje Anka bježi natrag u sirotište. Na putu do sirotišta zaluta pa zaglavi kod stare ciglane, gdje upoznaje grube radnike, simpatične žene i nevjerojatna šumska stvorenja koja vidi samo ona.

Snimljena po manje poznatom romanu Mate Lovraka, Anka je, dakle, bez ikakve sumnje serija za djecu i mladež, no prema onome kako ju je HTV odlučio prikazivati, to ne biste nikada pogodili. Emitiraju je odmah poslije Dnevnika, u osam sati navečer, u istom terminu u kojem je išao i 'Čuvar dvorca', serija o nemilosrdnim udbaškim operativcima. Nema tu HTV-u razlike. Ili barem misle da je serija o curici bujne mašte koja se igra s vilenjacima i drugim šumskim stvorenjima - serija za odrasle.

Prvoj bi se epizodi 'Anke' mogle zamjeriti još neke stvari, kao što je prepoznatljivo drvena gluma domaćih The Umjetnika ili, da budem preciznija, drvena gluma u svim dijelovima osim u onima koji se zbivaju među čudesnim šumskim stvorenjima. Ne znam je li to zato što preglumljivanje i afektiranje dobro pristaju bajkovitom kontekstu  ili su uloge brbljavog drveća i ostalih čudaka jednostavno podijeljene boljim glumcima.

Serija 'Anka' Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HRT

I sama priča podosta je rupičasta, s gotovo potpuno neistraženim odnosima između glavne junakinje i 'zle rođakinje' koja je privremeno udomljava i brojnim drugim elementima (sirotište, vrijeme zbivanja...) naznačenim samo u plitkim i osnovnim crtama, no sve bi se to još nekako i dalo oprostiti seriji namijenjenoj mlađem uzrastu, u kojoj je jedino važno kako su pokriveni elementi Ankine mašte i emocija. Drugim riječima, u seriji za djecu ne bi zapravo bilo ni toliko važno kakvi su odnosi između odraslih likova, ne bi bilo važno što su jedino vilenjaci dobri glumci i tako redom. To bi onda bila dječja serija u kojoj su samo vilenjaci i Ankina mašta važni, a sve bi drugo bila tek nužna pozadina.

No HTV tu seriju ne tretira kao seriju za djecu. Prikazuje je u ponedjeljak oko 20h.

Foršpan serije 'Anka' Autor: LandHR

Nije to ni prva ni jedina TV serija koju Prisavljani prikazuju u terminu koji upućuje na sasvim drugu priču od one koja se priča u samoj seriji. Jedan od novijih primjera bila je sjajna serija za tinejdžere, 'Nemoj nikome reći', koju je HTV iz nepoznatih razloga emitirao poslije 22h samo zato što tinejdžere nije prikazivala kao bogobojaznu katoličku mladež zdravih životnih navika.

No mislim da 'Anka' i njezino bizarno vrijeme emitiranja potječu iz neke sasvim druge priče. Ta programsko-rasporedna glupost miriše na euforiju zvanu 'nove boje jeseni', shemu kojom je trenutačno vodstvo HTV-a u jesenskoj shemi htjelo pokazati kako je kupilo pun kufer huja-haj sadržaja, pogotovo domaćih, pa kad je ponestalo pravih serija za odrasle i prime time termine, nema veze, nabaci i 'Anku', kao da će itko primijetiti da je snimana za sasvim drugu ciljnu publiku. No kao i uvijek, HTV se prevario. Primijetili smo. Možda nismo najgenijalnija publika na svijetu, ali smo pametniji od onoga čime nas smatraju.