10 serija koje su prerano otkazane

• 10.06.2018 u 08:26

Televizijski je svijet nemilosrdan. Čak i kada netko smisli sjajnu seriju, okupi odličnu glumačku ekipu, čak i uspije skupiti i nešto novaca da bi se sve to odlično snimilo - negdje dođe do krivog spoja, netko snimi nešto JOŠ bolje i još popularnije, nedovoljno publike prepozna kvalitetu i - PUF! Serija koja je po svim pokazateljima trebala trajati ohohoho odjednom je otkazana. Evo deset onih za kojima nam srce najglasnije plače

Na početku teksta - odmah disclaimer: na popisu prerano otkazanih serija u ovom tekstu neće biti serije 'Firefly'. To nije zato što autorica ovog teksta smatra da je 'Firefly' trebao biti otkazan. Nikako. Autorici teksta jednako je kao i svim internetski bićima koja vole TV serije izuzetno žao što je 'Firefly' otkazan nakon samo jedne sezone. Ta sjajna, pametna, duhovita i zanimljiva SF-western serija Jossa Whedona samo je izvan svih kategorija i vapaji za njezinim obnavljanjem ne utišavaju se ni danas, petnaest godina nakon što je otkazana. 'Firefly' se zato uopće ne može uspoređivati s ostalim serijama na ovom popisu, koji je više-manje osobni odbar. Otkazivanje 'Fireflya' - i s tim se slaže cijeli internet - bilo je ravno kulturocidu. A sad se prisjetite 'Fireflya' kakav je bio u sljedećem foršpanu pa da krenemo dalje:

Foršpan serije 'Firefly' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

'I to mi je neki život'

Još jedna legenda. Prikazivala se još davnije od 'Fireflya', 1994. i 1995. godine, bila je jedna od najboljih serija o prikazu tinejdžerskog života na Zapadu, lansirala je karijeru danas megapopularnih Claire Danes i Jareda Leta, a činjenica da je otkazana nakon samo jedne sezone jednako je nepravedna kao i to što se autoricu te serije, Winnie Holzman, ne drži na istom televizijskom autorskom pijedesetalu kao Davida Simona i Davida Chasea.

Foršpan za seriju 'I to mi je neki život' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

'Freaks and Geeks'

Još jedan tinejdžerski klasik, ali klasik po kvaliteti, a ne po načinu obrade. Jedna od prvih uspješnica Paula Feiga i Judda Apatowa pričala je priču o bratu i sestri Lindsay i Samu Weiru i njihovim prijateljima, čudacima i štreberima u srednjoj školi. Bila je to jedna od prvih serija koja je manje popularne američke srednjoškolce prikazivala na vrlo plastičan, iskren i dubok način, a usput je još lansirala karijere Linde Cardellini, Jamesa Franca, Jasona Segela, Setha Rogena i Busy Philips. Prikazivala se samo jednu sezonu (1999. i 2000. godine), i to čak NBC nije prikazao svih 18 snimljenih epizoda, nego samo 12.

'Veronica Mars'

Još jedan teen favorit uspio je ipak izdržati tri sezone, pri čemu, priznajemo, treća sezona nije bila tako super kao prve dvije. Za one koji se ne sjećaju, Veronica Mars bila je serija o istoimenoj tinejdžerici iz fiktivnog kalifornijskog grada Neptuna (igrala ju je Kristen Bell), koja uz školske i fakultetske obveze radi kao privatna detektivka, čemu je podučava njezin otac, kojemu je to profesija. U prve dvije sezone Veronica je u svakoj epizodi rješavala neki slučaj, ali je svaka od tih dviju sezona imala jedan 'veliki' slučaj koji bi se rješavao od prve do zadnje epizode. U trećoj su napustili taj koncept pa su 'veći' slučajevi trajali nekoliko epizoda, a ne cijelu sezonu, što je malo umanjilo kvalitetu cijele priče, ali svejedno...

'Terijeri'

Serija čija špica sadrži sjajnu i strahovito zaraznu pjesmu bila je, naravno, mnogo više od toga i kanal FX užasno je pogriješio kada ju je otkazao zbog slabe gledanosti, ne dajući joj šansu da se barem još malo razigra i privuče dodatnu publiku u drugoj sezoni. I ovdje je riječ o privatnim detektivima, ali - nelicenciranim. Dva lika - jedan je bivši policajac i liječeni alkoholičar, a drugi je njegov frend i bivši kriminalac - životare tako da za manje para i bez dozvole istražuju svakojake slučajeve. Usput još i imaju kolosalno sprčkane živote, odnose s partnerima, djecom i slično. Donal Logue, kojeg smo prije ove serije znali samo kao smiješnog crvenokosog tatu iz sitcoma 'Pod kaznom do smrti' ovdje je pokazao zavidan glumački raspon, a serija je, osim toga, dala jednu ljudsku, pomalo slomljenu notu detektivskom biznisu u doba najnovije američke recesije.

Uvodna špica serije 'Terijeri' Izvor: Društvene mreže / Autor: FX

'Tko živ, tko mrtav'

Tko se ne bi rado ponovno sastao s Georgijom 'George' Lass, osamnaestogodišnjakinjom koja pogine tako što joj na glavu padne zahodska daska, pa onda postane nemrtvi 'kosac' koji uklanja duše onih koji će uskoro preminuti? Mislim, naravno, nitko se s takvim bićem ne bi htio susresti u stvarnosti, ali s glavnom junakinjom serije 'Tko živ, tko mrtav' svi bismo se bili rado podružili još koju sezonu od one pišljive dvije koje nam je priuštio Showtime. Bila je to sjajna i zlosretna serija, kao i još nekoliko njih kojima je tvorac bio Brian Fuller, čovjek koji je odgovoran za barem još jednu seriju s ovoga popisa.

'Party Down'

Jedna od originalnijih i smješnijih humorističnih serija s kraja prvog desetljeća novog milenija svakako je bila 'Party Down', koja je pratila dogodovštine neostvarenih hollywoodskih glumaca i scenarista koji do svoje prve 'velike prilike' za život zarađuju radeći u službi za catering. Koautor je bio Rob Thomas, isti onaj Rob Thomas koji je bio odgovoran za 'Veronicu Mars', a humor koji se u njoj furao očito nije uspijevao doprijeti do publike jer je serija nakon dvije sezone i nakon odlaska dvoje najpoznatijih glumaca (Jane Lynch i Adam Scott) - otkazana. Nevjerojatna šteta.

'Prosvijetljenje'

HBO ima jednu jako simpatičnu navadu, a to je da uz velike hitove kao što su 'Igra prijestolja' ili 'Obitelj Soprano' neprekidno snima i 'male' serije s estetikom nezavisnih filmova. Jedna od najboljih takvih serija bila je 'Prosvijetljenje', kojoj su koautori bili Laura Dern i Mike White i koja je govorila o direktorici u jednoj velikoj korporaciji koja jednog dana 'pukne' i nakon živčanog sloma odluči postati bolja osoba. Laura Dern i Mike White nisu bili samo autori serije, nego su i glumili u njoj, bila je to jedna od najljepših, najpoetičnijih i najživotnijih priča ikada prikazanih na HBO-u, pobrala je i dosta nagrada, ali nakon dvije sezone, HBO jednostavno više nije mogao tolerirati slabu gledanost. Kritičarima diljem svijeta slomila su se srca.

Foršpan prve sezone serije 'Prosvijetljenje' Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

'Deadwood'

Jedna od najhvaljenijih HBO-ovih serija, nezaboravna priča o razvoju grada Deadwooda u Južnoj Dakoti s mnogo stvarnih, ali i još više izmišljenih elemenata - bila je životno remek-djelo Davida Milcha i jedna od najzapaženijih uloga Iana McShanea. No nakon tri sjajne sezone HBO jednostavno više nije htio produljiti ugovor za četvrtu sezonu, a o planovima da se priča zaključi filmom ili filmovima i dalje se priča te će se film najvjerojatnije snimiti kasnije ove godine. Jedan od razloga za takav naprasan završetak ove fenomenalne serije, uz sve ostale 'klasične', navodno je i činjenica da je s autorom serije, Davidom Milchom izuzetno teško raditi, no kada su rezultati takvi kakvi su bili u ovoj seriji, nekako bi ipak trebalo prijeći preko nečijeg teškog karaktera, zar ne?

'Hanibal'

Evo, dakle, i još jedne sjajne i zlosretne serije Briana Fullera. Mnogi će vam reći da je čudo što je 'Hanibal' potrajao i toliko koliko je potrajao, s obzirom na činjenicu da se prikazivao na američkoj network televiziji, a bio je naglašeno artističkog karaktera, no to svejedno nije razlog da ne žalimo za njegovim preranim odlaskom. Serija bazirana na likovima iz romana 'Crveni zmaj' i 'Hanibal' Thomasa Harrisa posebno se fokusirala na odnos između FBI-jeva posebnog istražitelja Willa Grahama i njegova nemesisa, Dr. Hannibala Lectera bila je jedna od najhvaljenijih i najneobičnijih serija na televiziji novoga doba i njezino je otkazivanje svakako bilo golem gubitak za raznolikost američkog televizijskog krajolika. No fanovi se imaju čemu radovati - postoje, naime, planovi za obnovom serije, a Brian Fuller već je u nekoliko navrata govorio o snimanju mini-serije 'Kad jaganjci utihnu'. Moguće je, dakle, da ćemo se uskoro opet družiti sa sjajnim Madsom Mikkelsenom kao Hanibalom!

Foršpan za treću sezonu serije 'Hanibal' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube