IZDANAK PUB KVIZA

Prijavite se na prvo Svjetsko prvenstvo kviza u Hrvatskoj

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 08.04.2014 10:24
  • Objavljeno 08.04.2014 u 10:24
studenti prijemni ispit

studenti prijemni ispit

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Neja Markičević

U lipnju se prvi put u Hrvatskoj održava Svjetsko prvenstvo u kvizu koje se održava od 2003. u organizaciji Međunarodnog saveza kviza

Svjetsko kviz prvenstvo održat će se prvi put u Hrvatskoj  u dvorani D-VII zagrebačkog Filozofskog fakulteta u subotu, 7. lipnja s početkom u 14 sati.

Svjetsko prvenstvo pojedinačno je natjecanje u kvizu koje od 2003. provodi Međunarodni savezkviza (IQA – International Quiz Association) krovna svjetska kviz organizacija sa sjedištem u Londonu. Od 2004., to se natjecanje održava u više država simultano na isti dan s istim pitanjima. Broj država organizatorica kao i ukupan broj igrača svake godine raste, a 2014. prva je godina kad se u natjecanje uključila i Hrvatska.

FORMAT NATJECANJA

Natjecanje je individualnog tipa, dakle natječu se igrači, a ne timovi.

Ukupno 240 pitanja podijeljeno je na osam tematskih cjelina po 30 pitanja. Svaka tema na svojem je listu papira, a cjeline su sljedeće:
Kultura (arhitektura, slikarstvo, filozofija, mitologija)
Lifestyle (moda, dizajn, zdravlje, hrana i piće, proizvodi i brendovi, turizam)
Mediji (film, književnost, strip, jezici)
Povijest (od antike do danas: civilizacije, slavni ljudi)
Sport (zimski, ljetni, ekipni, pojedinačni)
Svijet (geografija, izumi, tehnologija, transport)
Zabava (suvremena glazba, klasična glazba, balet, opera, radio, televizija)
Znanost (matematika, fizika, kemija, biologija, društvene znanosti)


Vrijeme rješavanja je 120 minuta podijeljenih u dva kruga po 60 minuta s pauzom između. U prvom krugu rješavaju se četiri teme, a onda i u drugom četiri, a koje teme će biti u kojem krugu, određuje ždrijeb IQA-a.

Nakon prvog kruga rješavanja kreće ispravljanje prvog kruga. Igrač sa suigračem zamjenjuje obrasce i ispravlja njegovo. Nakon drugog kruga postupak je identičan, osim što se za obrasce ne smiju zamijeniti isti igrači kao nakon prvog kruga.

Bodovanje je klasično: jedno pitanje = jedan bod. Najslabije riješena tematska cjelina ne boduje se, što znači da je ukupno moguće ostvariti 210 bodova. Najslabije riješena tematska cjelina uzima se u obzir kod bodovnog izjednačenja natjecatelja.

PRIJAVA

Prijava za natjecanje se obavlja isključivo putem obrasca na službenoj stranici organizatora, Hrvatskog saveza kviza.

Prijava za natjecanje kompletirana je onog trenutka kad se na žiroračun Hrvatskog kviz-saveza uplati kotizacija od 50 kuna. Kotizacija pokriva dio troškova organizacije natjecanja, a njezinom uplatom natjecatelj automatski postaje član Hrvatskog kviz-saveza, tj. kotizacija ima funkciju članarine. Članovi Hrvatskog kviz-saveza po povoljnijim uvjetima moći će sudjelovati na budućim projektima Saveza koji se planiraju, kao npr. Ekipno prvenstvo Hrvatske

Podaci koji se unose u obrazac povjerljivi su i organizator jamči njihovu tajnost osim tri stavke koje će biti javno objavljene na konačnoj državnoj rang-listi: (1) ime i prezime, (2) godina rođenja i (3) mjesto/grad prebivališta. Na svjetskoj rang listi objavljuje se samo ime i prezime, kao i država iz koje natjecatelj dolazi.

PITANJA

Pitanja sastavlja sedmeročlani međunarodni odbor Međunarodnog kviz-saveza (IQA). Pitanja nisu anglocentrična i ne favoriziraju nikoju naciju. Ravnomjerno su zastupljena uvažavajući sva geografska područja i kulture. Svake godine članovi odbora sastave oko 2.500 pitanja i od njih međusobnim glasovanjem odaberu 240 koja će se naći na natjecanju. Pitanja su tekstualna, uz neka dolazi i fotografija i uglavnom nisu u 'blic formi'. Sva pitanja prevedena su na službeni jezik države domaćina natjecanja.

Što se težine tiče, pitanja ima svakakvih: od nekih najbanalnijih koja se provlače kroz puno TV i pub kvizova, pa do nekih opskurnih trivijalnosti koje se vrlo rijetko viđaju čak i na težim izdanjima pub kvizova.

Ako želite sudjelovati, prijavite se ovdje

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi