NOVO OTKRIĆE

Hrvatski znanstvenici otkrili hrvatskog dinosaura

07.06.2013 u 14:05

Fosili još nepoznate vrste dinosaura otkriveni su na Velebitu, a znanstvena zajednica imenovala ga je 'pleterosaur' zbog repa koji podsjeća na hrvatski pleter

Epohalno otkriće razveselit će mnoge ljubitelje prahistorijskih gmazova i autohtonih hrvatskih proizvoda. Prije nekoliko mjeseci grupa francuskih turista otkrila je ostatke kostiju na Velebitu te su odmah nazvali policiju. Nakon nekoliko tjedana istrage policija je ustanovila kako kosti nisu ljudske.

'Bilo nam je odmah čudno jer je lubanja bila promjera nekoliko metara. Ali smo željeli pričekati službene rezultate. Nakon njih smo nazvali arheologe', objašnjavaju iz MUP-a.

Nakon što su napravljena prva istraživanja i rekonstrukcija, znanstvenici su potvrdili kako se radi o dinosauru i posve novoj vrsti. Nova vrsta nazvana je pleterosaur zbog uzorka na repu koji izgleda baš kao hrvatski pleter.

'Pleterosaur je živio na ovom području prije 65 milijuna, nastanjivao je hrvatske krajeve i nije uopće putovao. Volio je jako ovu zemlju, nije želio uzimati tuđu. Hranio se suncem, morem i maslinom. Imao je kratko pamćenje i naglu narav', objašnjavaju nam prve rezultate znanstvenici.

Iako će istrage trajati još mjesecima, ono što je dodatna zanimljivost - sudbina je pleterosaura. Za razliku od većine svojih rođaka koji su izumrli zbog udara asteroida, pleterosaur je nestao jer se nije više mogao prilagoditi svijetu oko sebe.