BRENDIRANJE TURISTIČKIH DESTINACIJA

Zašto je važno upravljati brendom Hrvatska?

Promo

Promo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Dubrovačke zidine, Ultra Music Festival, Advent u Zagrebu i Luka Modrić najčešće su asocijacije na Hrvatsku među mladim stranim turistima, no je li to dovoljno da se možemo smatrati prepoznatljivom destinacijom za turiste?

Poznata kao zemlja sunca, mora i za strance još uvijek prihvatljivih cijena, Hrvatska godinama konkurira najpopularnijim turističkim destinacijama Mediterana, kao što su Španjolska, Grčka i Italija.

Bez obzira na to što je Hrvatska važna i poželjna turistička destinacija u koju svake godine dolaze turisti iz cijeloga svijeta, još uvijek nismo u TOP 5 najposjećenijih destinacija u Europi. Za to su potrebni visokoobrazovani stručnjaci koji će svjetske trendove dovesti na naše tržište, ali i oni koji će znati promovirati Hrvatsku kao turistički brend.

Nekada se brendiranje smatralo dodatnom vrijednosti, a danas je ono nužnost jer ako sami ne ispričamo priču o sebi, učinit će to netko drugi, što ne mora uvijek biti dobronamjerno. Dobar primjer je Kazahstan koji nije s odobravanjem dočekao film Borat s obzirom na to da je zemlja, prema mišljenju kazahstanske javnosti i vlasti, bila prikazana na neželjen način. Ipak, uspješno su situaciju doveli pod kontrolu i okrenuli ju u vlastitu korist tako da su prepoznatljivu Boratovu poštapalicu 'very nice' pametno usvojili i još uvijek ju koriste kao prepoznatljiv turistički slogan, zadržavajući pritom autentični Boratov naglasak - objašnjava dr. sc. Dejan Gluvačević, pročelnik Odjela za komunikacije Edward Bernays University Collegea.

Brendiranje destinacije kao osnova njezine prepoznatljivosti

Kako i Hrvatsku netko drugi ne bi opisao samo kao 'very nice' ili 'very hot', jer Hrvatska nudi puno više od sunca i mora, moraju se pobrinuti sami Hrvati. Primjer Kazahstana pokazuje da je svoje eventualne mane moguće pretvoriti u prednosti! Tako primjerice, hrvatsko ispijanje kave ne mora biti znak lijenosti i nerada, već simpatičan sinonim ležernosti, zena, hrvatske verzije hygge načina života. Kao preduvjet tog procesa, potrebno je najprije osvijestiti svoj identitet, a potom postići željeni imidž.

Dr. sc. Dejan Gluvačević navodi kako je identitet kreirani konstrukt koji odgovara na pitanje tko smo mi? te nam pomaže da se identificiramo u odnosu na druge. S druge strane, imidž je slika o nama kako nas drugi vide i daje odgovor na pitanje tko je on?. Originalan i atraktivan identitet postaje konkurentan pa samim time privlači potrošače, turiste, ulagače i dr., ali također ima sposobnost prenošenja tog magnetizma turističke destinacije i na druga gospodarska područja kao što su izvoz, uvoz te politika, kultura itd.

dr. sc. Dejan Gluvačević, pred., pročelnik Odjela za komunikacije na Edward Bernays University Collegeu

dr. sc. Dejan Gluvačević, pred., pročelnik Odjela za komunikacije na Edward Bernays University Collegeu

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Za pozicioniranje destinacije važno je jasno definirati tržište – tko je naša ciljna javnost te što joj i na koji način možemo ponuditi. Tek kada jasno znamo što i kome nudimo, možemo strateški pozicionirati destinaciju kao brend i dalje je kroz taj brend razvijati. Tako primjerice, Hrvatska može biti zemlja znanja, gostoljubiva zemlja po mjeri čovjeka, zemlja mirisa, okusa i prekrasnog raznolikog krajolika, zemlja u kojoj je sve nadohvat ruke itd.. Brojni su načini na koje Hrvatska može dodatno „isplivati na tržištu“, važno je prepoznati izvornost i originalnost - smatra dr. sc. Dejan Gluvačević.

Obrazovanje stručnjaka koji su potrebni hrvatskom turizmu

Kako bi se definirala, a potom i održala izvornost, jedinstvenost i originalnost, Hrvatskoj su potrebni stručnjaci za turističko gospodarstvo, za upravljanje doživljajem, kao i oni za brendiranje destinacija. Važno je naglasiti da kada upravljamo destinacijskim brendom moramo postaviti jasne i mjerljive ciljeve koji će nam kroz evaluacijsku fazu pokazati koliko smo pri upravljanju destinacijskim brendom bili uspješni ili nismo. Stoga, bilo da govorimo o proizvodu, usluzi ili destinaciji, svi brendovi imaju isti krajnji cilj, a to je održavati brend živim i konkurentnim, izbjegavajući pod svaku cijenu njegovo gašenje - objašnjava dr. sc. Dejan Gluvačević te navodi da takve stručnjake, koji svojim kompetencijama i vještinama mogu odgovoriti na sadašnje i buduće potrebe u turističkom gospodarstvu, stvara upravo Edward Bernays University College na studiju za turizam.

Najinovativniji studij turizma u zemlji obuhvaća trogodišnji preddiplomski studij Menadžment i marketing turističke destinacije i dvogodišnji specijalistički diplomski studij Upravljanje doživljajem u turizmu. Na ovom studiju studenti stječu konkretna iskustva kroz više od 1000 sati stručne prakse u nekoj od 130 partnerskih tvrtki s kojima Bernays ostvaruje uspješnu suradnju.

u deset dana nezaobilazne terenske nastave tijekom godine studenti se upoznaju s različitim turističkim destinacijama i njihovim sadržajima u gotovo svim županijama diljem Lijepe naše, pohađaju stručne sajmove i skupove, a u kontaktu s menadžmentom turističkih destinacija diljem Hrvatska i Europske unije, iz prve ruke saznaju o trendovima i svim relevantnim novostima.

Studij. Baš kakav želiš.

Ono što Bernays posebno izdvaja od sličnih visokoobrazovnih ustanova je i pristup profesora prema studentima koji nisu samo broj, već mladi ljudi s imenom i prezimenom čiji se razvoj i afiniteti prate od prvog dana do završetka studija. Ovakav je pristup ujedno i najbolje ocijenjen segment studija na Bernaysu jer profesori imaju ulogu pravih mentora i na raspolaganju su svojim studentima u svakom trenutku, spremni podijeliti korisne savjete iz vlastitog bogatog iskustva kao pomoć u svim izazovima akademskog života.

Studij turizma na Bernaysu odgovara potrebama turističkog gospodarstva jer svoju viziju temelji na strateškom pristupu turističkim destinacijama i upravljanju doživljajem u turizmu te u potpunosti odgovara svim zahtjevima modernih samosvjesnih studenata koji već na prvoj godini studija uče kroz iskustvo i započinju svoj put prema zaposlenju iz snova.

Više informacija o studiju pronađite ovdje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!