USPJEH PROSTORIJE

Zagorski namještaj s dizajnerskim potpisom traže i na jugu Afrike

  • Autor: Ivana Barišić
  • Zadnja izmjena 02.11.2016 06:47
  • Objavljeno 02.11.2016 u 06:47
  • +22
  • +19

Tvrtka Prostoria

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anić

Namještaj s dizajnerskim potpisom iz tvrtke Prostoria iz Sv. Križa Začretja poznaju na svim kontinentima jer se izvozi u više od 50 zemalja širom svijeta. Trenutno ima 133 radnika, ali bi njihov broj u narednih nekoliko godina trebao narasti na preko 160

Ova tvrtka u vlasništvu Tomislava Knezovića nedavno je dobila i bespovratnu potporu iz Operativnog programa EU-a Konkurentnost i kohezija te će krenuti u izgradnju i opremanje novog pogona za proizvodnju namještaja od punog drveta, uglavnom hrasta i oraha.

Investicija je vrijedna 17,8 milijuna kuna, a iz fondova EU-a stiže im 4,92 milijuna kuna potpore uz obvezu dodatnog zapošljavanja i rastaizvoza. Prema projektu koji su priložili za poticaje EU-a, do 2019. godine trebalibi povećati prihod za 64, a izvoz za 109 posto, uz dodatno zapošljavanje. No u Prostoriji su uvjereni da će to s obzirom na razvoj ostvariti i prije.  

'Teško je odgovoriti na pitanje o proizvodnom kapacitetu kaoapsolutnom broju. Počeli smo s proizvodnjom garnitura, fotelja i stolaca snaglaskom na tapecirani program, a potom krenuli i u razvoj proizvodnjekomada od punog drveta, što će nam s izgradnjom nove poslovne građevine bitiomogućeno u pravom smislu riječi. Novi proizvodni pogon bit će opremljen kvalitetnijomtehnologijom te će olakšati i ubrzati proizvodni proces i izradu serija',odgovara za tportal Mirjana Vidaković, prokuristica Prostorije, tvrtke koja jeprema posljednjim službenim podacima 2015. uprihodila 45,77 milijuna kuna, dok joj je dobitiznosila 5,19 milijuna kuna.

Suradnja s domaćim i stranim dizajnerima

Svoje proizvode u ovoj tvornici razvijaju u suradnji sdomaćim i stranim dizajnerskim imenima kao što su kolektiv Numen/For Use, GrupaStudio i Redesign te Simon Morasi Piperčić. Riječ je o proizvodnjigarnitura, fotelja, stolaca, stolova i stolića.

'Stranci sve više prepoznaju Prostoriju. Nije nam bilo lako,ali u ovih pet godina uspjeli smo stvoriti brend na stranom tržištu. U početkusu najzanimljivije bile naše sofe na rasklapanje, takozvani Sofa bed, a sada nassve više prepoznaju po stolcima i garniturama', nastavlja ona.

Finalni proizvod, poručuju iz Prostorije, radi se od kvalitetno pripremljenog materijala Pixsell

Finalni proizvod, poručuju iz Prostorije, radi se od kvalitetno pripremljenog materijala Pixsell

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anić


Prostoria ima u zakupu pilanu, što omogućavakontrolu toga dijela poslovnog procesa i obrade trupaca. Drvo su prijenabavljali od trgovaca, a sada surađuju s Hrvatskim šumama, što, smatraju uovoj tvrtki, jamči kvalitetnu sirovinu koju će naknadno kontrolirano obraditi.

'Drvo zahtijeva posebnu obradu, sušenje i skladištenje ukontroliranim uvjetima kako bi finalni proizvod bio izrađen od kvalitetnopripremljenog materijala', tumači prokuristica Prostorije.

Fokus na izvozu

Iako im je naglasak na izvozu, u Hrvatskoj imaju dvamaloprodajna salona, u Zagrebu i Splitu, a njihovim namještajemopremljeni su i hoteli koji nose četiri i pet zvjezdica.

'Veći fokus je na izvozu te nam on trenutno predstavlja 65posto udjela, ali će ta brojka sigurno rasti s godinama. Pozicionirani smo naizrazito konkurentnom europskom tržištu, a najbolje rezultate ostvarujemo uFrancuskoj, Njemačkoj i zemljama Beneluksa. Prisutni smo na najznačajnijim sajmovimau Milanu, Parizu, Londonu i Kölnu. Oni su nam jako važni jer na njima pronalazimonove kupce, kojih je trenutno preko 450. Sve smo više prisutni i u međunarodnimprojektima opremanja, arhitekti nas vole i prepoznaju, a u tome, pored izvoza,vidimo potencijal za nastavak rasta', govori Vidaković.

Trenutno izvoze u više od 50 zemalja širom svijeta, odEurope i Azije, preko Sjeverne i Južne Amerike, do juga Afrike i Australije.

Sajmovi su Prostoriji jedan od ključnih kanala za širenje na europskom i svjetskom tržištu Pixsell

Sajmovi su Prostoriji jedan od ključnih kanala za širenje na europskom i svjetskom tržištu Pixsell

Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj


'U stalnoj potrazi smo za kadrovima kako u proizvodnji takoi razvoju. Tražimo strojarske inženjere, kadrove tehničke struke, arhitekte,ekonomiste. Do kvalitetnih ljudi je problem doći, ali slično je i drugimposlodavcima', dodaje ona.

I dalje planiraju nastupati na sajmovima kako bi se širilina europskom i svjetskom tržištu te dosegnuli zacrtanih više od 1000 kupaca. Godišnjeće razvijati po nekolikoproizvodau suradnji s dizajnerima te konstantno raditina unapređenju postojećih.

'Rano je još za zaključivanje brojeva za ovu godinu. Otvaranam se puno projekata koji se tek moraju realizirati. Sigurni smo daćemo ostvariti rast u odnosu na prethodnu, kako je bilo i ranijih godina',zaključuje prokuristica Prostorije Mirjana Vidaković.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!