za 8,4 posto

Unatoč strahu od recesije prihod od oglašavanja snažno će porasti u ovoj godini

13.06.2022 u 15:09

Bionic
Reading

Prihod od oglašavanja porast će ove godine 8,4 posto unatoč pojačanoj geopolitičkoj napetosti u brojnim dijelovima svijeta i strahu od recesije, pokazale su u ponedjeljak procjene savjetodavne tvrtke GroupM

Procjena ovogodišnjeg rasta ne uključuje političko oglašavanje u SAD-u koje bi trebalo bilježiti istu stopu rasta i dosegnuti 13 milijardi dolara, izračunao je GroupM, član vodećeg globalnog oglašivača WPP PLC.

Procjena globalnog rasta niža je za 1,3 postotna boda no što su očekivali u prosincu i predviđa više nego upola slabiji rast nego u 2021. kada je prihod od oglašavanja porastao 22,25 posto, potaknut snažnim oporavkom gospodarstva i osobne potrošnje od pandemijske krize.

Godina 2021. bila je u tom pogledu "anomalija", napisali su u izvješću u prosincu, dodavši da sektor obično bilježi stope rasta od pet do sedam posto.

Izvori ovogodišnjeg rasta uključuju nova mala poduzeća, koja će vjerojatno više trošiti na oglašavanje od prethodnika, kompanije u "+novoj ekonomiji i kineske kompanije fokusirane na inozemstvo, pokazuje izvješće.

Kočnica će biti posustajanje elektronske trgovine i podizanje kamatnih stopa, napominju u GroupM-u.

"Iako su gospodarstvo u cjelini i okruženje danas negativniji nego u prosincu, općenito gledano, ljudi u našem sektoru, a po mom mišljenju i mnogi komentatori, pretjerano negativno ocjenjuju stvarno stanje u gospodarstvu", rekao je novinarima čelnik GroupM-a Britan Wieser.

Prihod od oglašavanja na digitalnim platformama trebao bi ove godine porasti 11,5 posto. U 2021. poskočio je 32 posto.

Digitalno oglašavanje na platformama činit će ove godine 67 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, kada se isključi političko oglašavanje u SAD-u, izračunali su u GroupM-u.

Prihod od televizijskog oglašavanja porast će 4,4 posto, potaknut oglasima na streaming servisima poput Plutoa u vlasništvu Paramount Globala i Tubija čiji je vlasnik Fox Corp.

U idućih pet godina prihod od oglašavanja na tv-u trebao bi stagnirati, budući da će mnoge kompanije YouTube sve više koristiti kao zamjenu za televiziju, dodaju autori izvješća.