ACTION

U Hrvatsku stiže novi trgovački lanac, zovu ga i 'rezač cijena'. Evo što sve donosi

02.07.2025 u 19:29

Bionic
Reading

Nizozemski lanac Action, poznat kao najbrže rastući maloprodajni lanac kućnih potrepština u Europi, službeno je najavio ulazak na hrvatsko i slovensko tržište. Prve trgovine otvorit će se tijekom sljedeće godine. Action je poznat po širokom asortimanu proizvoda za kućanstvo, uređenje doma, uredsku opremu i hobi programe – po izrazito pristupačnim cijenama. Rvrtka je potvrdila da će se njihova mreža, koja trenutačno obuhvaća više od 3000 trgovina u 13 europskih zemalja, prvo proširiti na Rumunjsku do kraja ove godine. Nakon toga slijedi otvaranje poslovnica u Hrvatskoj i Sloveniji

U trenutku rastućeg trenda cijena i inflacije u Hrvatsku dolazi, tvrdi se, jedan od najvećih europskih trgovačkih lanaca, najavljen kao 'rezač cijena'. O tome je u Novom danu govorio poslovni savjetnik Drago Munjiza.

Nizozemski Action, najavio je da će sljedeće godine otvoriti trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji. Munjiza tvrdi da je trgovački lanac raspoređen skoro u cijeloj zapadnoj Europi, a u srednjoistočnoj Europi poslovnice ima u Češkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj.

'Osnovali su tvrtku u Hrvatskoj s prilično velikim temeljnim kapitalom i vjerujem da imaju ozbiljne namjere. Rastu 20 posto godišnje, njihov godišnji prihod 2023. je bio preko 12 milijardi eura i zarada je bila oko dvije milijarde eura. To je za trgovačke lance koji su u Hrvatskoj prilično jak konkurent', rekao je za Munjiza.

Action je trgovački lanac koji se naziva 'rezačem cijena'. Munjiza je upitan što je lanac donio u zemljama u kojima posluje.

'Oni režu jednu vrstu usluge ili više vrsta, npr. nemaju cijeli asortiman, marketing, puno osoblja i uspijevaju bit efikasniji jer nemaju velike troškove. 80 posto asortimana je neprehrana, to je ono što vam treba za kućanstvo, a 20 posto je prehrana koja ima dugi rok trajanja. Oni su odrezali ono što trgovačkim lancima stvara troškove, a kupcima donosi bogatstvo ponude, a to je svježa roba.

Na svježoj robi ima dosta otpada, najveća mana kupovanja u Actionu je to što se ne možete opskrbiti za dnevnu isporuku, a onaj dio koji kupujete mjesečno za kućanstvo, to možete kupiti u Actionu. Naši potrošači nisu skloni tome da idu u više mjesta kupovati, mi smo tu jedni od najlošijih u Europi, volimo doći u jedno prodajno mjesto i kupiti sve na jednom mjestu', kaže Munjiza.

Upitan je i ima li na tržištu mjesta za još jedan trgovački lanac. 'Naravno da ima, Hrvatska je često i prazna i neki ljudi nemaju tako veliki izbor. Ako netko nudi ovakav koncept i onda udaljena lokacija nije tako loša. U Hrvatskoj nedostaje diskontera, imamo samo Eurospin koji nema puno prodajnih mjesta.'

'Čovjek može na akcijama kupiti vrlo povoljno, ali se za to mora pripremiti i posvetiti tome, tako to rada sjevernjaci', navodi poslovni savjetnik.