aztn nema milosti

Tommy kažnjen s 212,5 tisuća eura zbog nepoštene trgovačke prakse

23.07.2025 u 09:55

Bionic
Reading

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je zbog teške povrede Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP), kaznila trgovački lanac Tommy s 212.500 eura, izvijestio je AZTN u srijedu

Povod za pokretanje upravnog postupka bila je predstavka čiji je sadržaj ukazivao na to da je Tommy prodavao prehrambene proizvode krajnjem potrošaču po cijeni nižoj od nabavne po kojoj je taj proizvod nabavio od dobavljača s porezom na dodanu vrijednost (PDV), što predstavlja zabranjenu nepoštenu trgovačku praksu.

Nakon provedenog upravnog postupka AZTN je utvrdio kako je Tommy 4. listopada 2023., uz odobravanje popusta od 10 posto na akcijsku maloprodajnu cijenu, doista prodao krajnjim potrošačima 12 prehrambenih proizvoda po cijeni nižoj od nabavne čime je postupio protivno odredbi ZNTP.

Do povrede ZNTP-a je došlo kombinacijom radnji Tommy-a koji je najprije osmislio program pogodnosti dajući određenoj kategoriji krajnjih potrošača mogućnost korištenja popusta od 10 posto na cjelokupni iznos računa, a onda je formirao akcijsku maloprodajnu cijenu određenih prehrambenih proizvoda pozivajući krajnje potrošače da unaprijed odobreni popust koriste i na proizvode na akciji, navode iz Agencije.

S obzirom na specifičnosti postupka, AZTN naglašava kako povredu ne predstavlja davanje popusta općenito niti odobravanje dodatnih popusta na proizvode na akciji već povredu čini slučaj kada različiti popusti, akcije i ostale pogodnosti služe kao sredstvo pomoću kojeg trgovac proda prehrambeni proizvod krajnjim potrošačima po cijeni nižoj od nabavne cijene po kojoj je te proizvode nabavio s PDV-om.

U konkretnom slučaju, AZTN je spornim utvrdio to što je Tommy prethodno formirao takvu akcijsku maloprodajnu cijenu određenih prehrambenih proizvoda koja je onda u kombinaciji s odobrenim popustom rezultirala nepoštenom trgovačkom praksom jer je u konačnici cijena po kojoj je prodao taj proizvod krajnjem potrošaču bila niža od nabavne cijene po kojoj je nabavio taj proizvod od svojih dobavljača s PDV-om što predstavlja izravno kršenje ZNTP-a.